بیرجند- عضو کمیسیون آموزش مجلس، توسعه فرهنگ را از رسالت های آموزش و پرورش دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد در این زمینه نمی‌تواند کار آنچنانی انجام دهد و فرهنگ باید در حیطه آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌‌الاسلام سید محمد‌باقرعبادی ظهر پنج شنبه در نشست فرهنگی بصیرتی فرهنگیان بسیجی خراسان جنوبی در اظهارکرد: کار و حرفه معلم تنها آموزش مسائل تحصیلی و دروس آموزشی نیست بلکه آموزش ادب، فرهنگ و تعالی فرهنگی جامعه نیز توسط معلمان باید صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ باید در حیطه آموزش و پرورش قرار بگیرد، بیان کرد: یکی از عواملی که مسائل فرهنگی را در جامعه خود درست نمی‌بینیم این است که وزارت فرهنگ جداگانه داریم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، توسعه فرهنگ را یکی از رسالت های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد در این زمینه نمی‌تواند کار آنچنانی انجام دهد و فرهنگ مدنیت را در مردم ایجاد کردن در وزارت آموزش و پرورش معنا و مفهوم می‌یابد.

عبادی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ مدنیت باید زیاد کار کند، عنوان داشت: در صورتیکه دانش‌آموزان با فرهنگ دینی آشنایی نداشته و نسبت به آن بی‌تفاوت باشند هنجارهای موجود در جامعه دو چندان می‌شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ دینی نجات‌بخش است و نیاز است این فرهنگ در آموزش و پرورش نهادینه شود.

افزایش بودجه آموزش و پرورش در سال جاری

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معلمان دلسوزان واقعی برای دانش‌آموزان هستند، بیان داشت: این امر به دلیل غنای فرهنگی و فرهنگ دینی آنها بوده و از نقاط قوت جامعه ما محسوب می‌شود.

عبادی بر جایگاه جایگاه رفیع و مهم معلمان در دین اسلام تاکید کرد و افزود: در قرآن و احادیث روایات زیادی در ارتباط با جایگاه معلم‌الخیر بیان شده است و جایگاهی نیست که معلم احساس کم خودبینی شود.

وی از افزایش بودجه آموزش و پرورش در سال جاری خبر داد و گفت: امسال پنج هزار میلیارد تومان مجلس به اعتبارات آموزش و پرورش افزوده است که هر چند  کم است اما نشان از اهتما و دلسوزی دولت به جایگاه رفیع آموزش و پرورش است.

[کد خبر:AJ1505]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب