شورای نگهبان ابهامات و ایرادات عدیده ای را به طرح احداث، تجهیز و نوسازی مساجد وارد دانسته و واگذاری امور مساجد به سازمان اوقاف را مغایر اصل ۵۷ قانون اساسی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، طرح حمايت از مديريت، احداث، تجهيز و نوسازي مساجد و نمازخانه‌هاي كشور مصوب جلسه مورخ بيست و سوم فروردين ماه يكهزار و سيصد و نود چهار مجلس شوراي اسلامي در جلسه مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۰۹ شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه نظر اين شورا به شرح زير اعلام مي‌گردد:

- اين مصوبه علاوه بر ابهامات و اشكالات عديده‌اي كه دارد، چون به موجب آن امور مربوط به مساجد به سازمان اوقاف و امور خيريه كه وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌باشد واگذار گرديده، حال اينكه مقام معظم رهبري مدظله‌العالي در خصوص اداره امور مساجد امر به اقداماتي فرموده‌اند، لذا مغاير اصل ۵۷ قانون اساسي شناخته شد.

به گزارش مهر در اصل‏ پنجاه و هفتم قانون اساسی ‎‎آمده است: قوای‏ حاکم‏ در جمهوری اسلامی‏ ایران‏ عبارتند از: قوه‏ مقننه‏، قوه‏ مجریه‏ و قوه‏ قضائیه‏ که‏ زیر نظر ولایت‏ مطلقه‏ امر و امامت‏ امت‏ بر طبق‏ اصول‏ آینده‏ این‏ قانون‏ اعمال‏ می‏ گردند. این‏ قوا مستقل‏ از یکدیگرند.

[کد خبر:AJ1509]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب