قزوین- معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: همزمان با هفته هلال احمر، مانور مشترک سپاه و هلال احمر با محوریت «بمباران هوایی» در تاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومي جمعيت هلال احمر استان قزوين، حکمت‌الله هاشمی در حاشیه مانور امداد و نجات که در شهرستان تاکستان برگزار شد، اظهار داشت: مانور امداد و نجات شهرستان تاکستان با محوریت مانور در شرایط واقعی با مشارکت جمعیت هلال احمر و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان تاکستان برگزار می‌شود.

وی گفت: به منظور ارتقاء آمادگی جمعیت هلال احمر شهرستان‌های قزوین و همچنین مسئولان شهرستان‌ها، مانورهای آموزشی در تمامی شهرستان‌های قزوین برگزار می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین با اشاره به هفته هلال احمر، افزود: هفته هلال احمر فرصت بسیار مناسبی است تا آموزش‌های اولیه در مورد سوانح و حوادث به شهروندان داده شود، همچنین فرصت مناسبی را فراهم کرده تا آمادگی جمعیت هلال احمر استان قزوین در مواقع حساس و بحرانی مورد چالش قرار گیرد تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

وی در مورد اهداف برگزاری این مانور، خاطرنشان کرد: مانور مشترک سپاه و هلال احمر با محوریت «بمباران هوایی، تخریب ساختمان‌ها و ایجاد آوار»، به منظور ارزیابی سطح آمادگی هلال احمر شهرستان تاکستان در آوار برداری، تجسس و نجات برگزار می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: از جمله شاخص‌ترین برنامه‌ جمعیت هلال احمر استان قزوین می‌توان به تجهیز و تکمیل جمعیت هلال احمر شهرستان‌های تابعه استان اشاره کرد، در همین راستا نگاه مدیریتی هلال احمر از سال گذشته به تجهیز و تکمیل امکانات و تجهیز نیروی انسانی جمعیت هلال احمر استان قزوین قرار داشته است.

وی با بیان به این نکته که هلال احمر شهرستان تاکستان از امکانت مطلوب و آمادگی خوبی برخوردار است، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان تاکستان در حال حاضر از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است تا جایی که در مواقع حساس و بحرانی به امکانات استانی نیاز ندارد.

[کد خبر:AJ1539]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب