اصفهان- عضو شورای شهر اصفهان گفت: متاسفانه درحال حاضر برخی شرکت‌های خدماتی و زیرپله‌ای کارگران را استثمار می‌کنند و با این اقدام چهره دیگر کارگران و کارفرمایان را مخدوش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر وحید فولادگر صبح امروز در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قوانین و ضوابط حاکم بر کشور حاکی از توجه به کارگر، کارآفرین و کار است، اظهار داشت: اجرای مناسب این قانون می‌تواند در تعالی جایگاه کارگر، کار آفرین و توسعه فرهنگ کار تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سوق دادن سرمایه‌های مردم برای حمایت از کارآفرینان امری ضروری است، بیان داشت: از این رو سیاستگذاری باید در دستور کار قرار گیرد که این سیاستگذاری با اجرای فعالیت‌‌های فرهنگی تاثیرگذار خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ترویج فرهنگ سخت کوشی و نکوهش بیکاری و کم کاری توسط رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و هنر را ضروری عنوان کرد و افزود: باید توجه داشته باشیم که تمام کشورهایی که طی سال‌های اخیر در حوزه صنعت و فناوری پیشرفت داشته‌اند به این امر توجه ویژه داشته باشند.

اصلاحات قانونی در راستای حمایت از کارآفرینان ضروری است

وی اصلاحات قانونی در راستای حمایت از کارآفرینان را نیز ضروری عنوان کرد و بیان داشت: از این رو منش دولتمردان نسبت به کارآفرینان نیز باید در راستای تکریم باشد و نباید از این امر غافل باشیم.

فولادگر توجه به کارگران و جلوگیری از ظلم و تعدی به حقوق کارگران را نیز امری ضروری دانست و افزود: شرایط اقتصادی کنونی کشور باعث شده است که عده معدودی با توجه به نیاز کارگران به حقوق آنها تعدی کنند و علاوه بر اینکه این قشر زحمتکش و مومن جامعه را استثمار می‌کنند موجب خدشه دار شدن چهره دیگر کارفرمایان و کارآفرینان نیز می‌شوند.

وی با بیان اینکه عمده رفتارهای نامناسب با کارگران در کارگاه‌‌های زیرپله‌ای و شرکت‌های خدماتی اتفاق می‌افتد، ادامه داد: ضروری است که در این راستا مسئولان ذی‌ربط نظارت جدی تری را نسبت به فعالیت این دسته از کارفرمایان داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان حمایت از تولید داخلی را نیز از وظایف مهم مردم برای حمایت از قشر کارگر و کارفرما دانست و گفت: از این رو شهرداری نیز باید نسبت به عدم تبلیغ کالاهای خارجی در سطح شهر اقدام کند.

وی با اشاره به عدم استفاده از نام مصوب میدان امام علی (ع) در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز اصفهان افزود: از این رو متذکر می‌شوم که رسانه‌ها باید از نام مصوب برای این میدان استفاده کنند.

[کد خبر:AJ1547]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب