خرم آباد - فرمانده انتظامی لرستان از کشف ۶۰۰ کیلوگرم تریاک در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد قنبری صبح شنبه در جمع خبرنگاران در این خصوص اظهار داشت: پیرو هشداری که نیروی انتظامی استان به قاچاقیان مواد مخدر داده بود همکاران ما با اشراف کاملی که نسبت به اقدامات قاچاقچیان داشتند موفق به کشف مقدار زیادی مواد مخدر و سلاح از این افراد شدند.

وی افزود: نیروی انتظامی لرستان از مدت ها قبل حرکات یکی از باندهای مواد مخدر را زیر نظر داشت بطوریکه از مبدا زمانی که این باند وارد معامله شدند تا زمانیکه وارد حوزه استان شدند اقدامات آن ها تحت کنترل قرار گرفت و به محض ورود به استان با یک کار عملیاتی پیچیده ضربتی اعضای این باند به دام افتادند.

فرمانده انتظامی لرستان ادامه داد: اعضای این باند از افراد باسابقه ای بودند که در امر توزیع مواد مخدر به صورت خانوادگی فعالیت می کردند که در نهایت سه دستگاه خودرو از آن ها توقیف شد.

سردار قنبری از کشف حدود ۶۰۰ کیلوگرم تریاک از این باند توزیع مواد مخدر خبر داد و بیان داشت: این میزان تریاک کشف شده به قصد خرده روشی و توزیع در استان وارد لرستان شد.

وی به دستگیری سه نفر در این خصوص اشاره کرد و افزود: به محض توقیف اعضای این باند منازل آن ها توسط اکیپ آماده ای که موضوع را رصد می کرد مورد بازدید قرار گرفت و تعداد سه قبضه انواع سلاح "ژ۳"، کلاشینکف، بیش از هزار و ۱۰۰ تیر فشنگ جنگی، قطعات بازشده دو قبضه تیربار گرینف، شش قطعه کارد سنگری و چند مورد چاشنی انفجارات کشف شد.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه این باند یکی از باندهای پیچیده و خطرناکی بود که در کشور فعالیت می کرد یادآور شد: اقداماتی که اعضای این باند قبلا انجام داده اند توسط پلیس در حال رصد است که امیدواریم اعمال مجرمانه آن ها با یک کار اطلاعاتی موثر و ویژه مشخص شود.

سردار قنبری همچنین از متلاشی شدن یک باند قاچاقجی سلاح در شهرستان دورود خبر داد و گفت: این باند قصد داشتند تعدادی سلاح را از استان خارج کنند که بنا به اطلاعات به دست آمده احتمال می رود این سلاح ها برای معاوضه با مواد مخدر بنا بود از استان خارج شوند.

وی افزود: شب گذشته ۴۰ قبضه انواع سلاح از این باند کشف شد که شامل ۲۲ قبضه سلاح جنگی و ۱۸ قبضه سلاح شکاری هستند.

فرمانده انتظامی لرستان اقدامات نیروی انتظامی استان را در خصوص کشف این میزان سلاح و تریاک بی سابقه خواند و بیان داشت: این اقدامات نیروی انتظامی استان ادامه دارد تا بتوانیم امنیت کامل را در استان بالا ببریم هرچند که ضریب امنیت در استان بالاست.

[کد خبر:AJ1550]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب