دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از افزایش سهم صندوق توسعه ملی در برنامه ششم توسعه و پرهیز از خام فروشی نفت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی ظهر امروز و پس از اتمام جلسه هفتگی مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران از اتمام بررسی سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در مجمع و ارسال آن به محضر رهبر معظم انقلاب خبر داد.

وی افزود: پیش از این رهبر معظم انقلاب اصل سیاست های برنامه ششم را به مجمع ابلاغ کرده بودند، ما نیز نظر مشورتی دادیم و برای ایشان ارسال کردیم و در نهایت رهبر معظم انقلاب با اصلاحاتی که انجام خواهند داد این برنامه ها را به دولت و مجلس و قوه قضائیه ابلاغ می کنند تا احکام آن در مجلس تصویب و به عنوان سومین گام در افق ایران ۱۴۰۴، از ابتدای سال ۱۳۹۵ اجرا شود.

رضایی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره لحاظ کردن مسئله اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به بودجه نفت در تدوین سیاست های برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: در این رابطه چند پیش بینی مهم داشته ایم؛ نخست اینکه سهم صندوق توسعه ملی را همچنان بالا گرفته ایم، این صندوق که برای استقلال بودجه دولت از نفت تشکیل شده باید کاملا تقویت شود؛ همچنین در این سیاست ها از خام فروشی نفت پرهیز داده شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برخی زمینه های مناسب مانند توسعه سواحل و بنادر که بتوان از بنادر و دریاها برای شکوفایی اقتصاد استفاده شود نیز در این سیاست ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا به نظر شما هم اکنون موضوع اقتصاد مقاومتی مورد توجه مسئولان هست یا خیر، اظهار داشت: از این به بعد که این سیاست ها تبدیل به احکام برنامه ای خواهد شد، ضمانت اجرایی می یابد و ما امیدواریم که به مسئله اقتصاد مقاومتی توجه شود.

رضایی، اقتصاد و معیشت مردم و تامین اجتماعی را از مهمترین اولویت های برنامه ششم توسعه خواند.

 

 

[کد خبر:AJ1574]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب