یک هیئت متشکل از تعدادی از نمایندگان پارلمان سوریه قرار است طی چند روز آینده با تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا دیدار و گفتگو کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اخبار رسیده از دمشق پایتخت سوریه حاکی از آن است که هیئتی از پارلمان سوریه برای رفع موانع و تحریم ها و بازگردان آثار باستاتی سوریه، با اعضای پارلمان اروپایی دیدار می کند.
در همین راستا «عمر اوسی» رئیس کمیته آشتی در مجلس نمایندگان، در گفتگو با روزنامه الوطن سوریه گفت: این مجلس موضوع سرقت آثار باستانی سوریه و ضرورت بازگرداندن آن به موزه های سوری را از طریق انجمن پارلمان های دریای مدیترانه موسوم به (البام) طرح خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: این انجمن برای کمک به مجلس نمایندگان سوریه در پس گیری آثاری که برخی از کشورهای اروپای رفته است، اعلام آمادگی کامل کرده است. اوسی تاکید کرد: انتظار می رود بسیاری از آثار و قطعات باستانی در تابستان امسال به کشور بازگردانده شود. بر این اساس انجمن مذکور در این رابطه به طور مستقیم ایفای نقش می کند.
در همین راستا دبیر کل انجمن پارلمان های دریای مدیترانه چند ماه پیش وارد سوریه شده و با تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان جلسه داشته است. وی در این سفر مساله سرقت آثار باستانی که بیشتر آن ها به کشورهای حوزه دریای مدیترانه فروخته شده، را با نمایندگان سوریه در میان گذاشته است.
وی بازگرداندن این آثار را گام مهمی در حفظ میراث باستانی سوریه عنوان کرد و افزود: مجلس نمایندگان در خردادماه این پرونده را طرح می کند و در نزدیک ترین زمان ممکن برای بازگردان آن ها نقش مهمی ایفا خواهد کرد. این آثار به طور هدفمند توسط گروه های تروریستی به یغما رفته و به کشورهایی مثل ترکیه، ایتالیا و فرانسه انتقال داده شده است.

 

[کد خبر:AJ1646]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب