باراک اوباما رییس جمهور آمریکا قبل از برگزاری نشست با سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در کمپ دیوید طی تماسی تلفنی با پادشاه عربستان سعودی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الخبر، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی با ملک سلمان پادشاه عربستان در خصوص محورهای نشست آتی با سران کشورهای عربی در کمپ دیوید رایزنی کرد.

در همین رابطه رویترز به نقل از جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گزارش داد که آمریکا اطمینان دارد مقامات سعودی شرکت کننده در نشست کمپ دیوید، نمایندگان حاکمیت این کشور بوده و قدرت آن را دارند تا تصمیمات اتخاذ شده در این نشست را به مرحله اجرا در آورند. پیشتر اعلام شده بود که ملک سلمان، محمد بن نایف ولیعهد خود را به نشست کمپ دیوید خواهد فرستاد.

سخنگوی کاخ سفید گفته است هیچ گونه نگرانی درباره موضوع نشست آتی سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، کویت، بحرین، قطر، امارات و عمان با باراک اوباما قبل و بعد از آنکه ملک سلمان برنامه خود را برای حضور در آن تغییر داد، نداشته است.

رسانه های آمریکایی از جمله نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال گزارش داده اند که رهبران کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس خواستار دریافت تضمین های امنیتی و نظامی و همچنین خرید تسلیحات بیشتر در قبال هرگونه توافق احتمالی هسته ای با ایران در قالب گروه 1+5 هستند.

 

[کد خبر:AJ1647]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب