تکواندوکار وزن ششم تیم ملی کشورمان یکی دیگر از امیدهای اصلی کسب مدال طلا در رقابتهای جهانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خدابخش وقتی در رقابتهای جهانی 2013 توفیقی کسب نکرد با انگیزه دو چندان کار خود را در تکواندو ادامه داد و سال 93 مدالهای با ارزشی کسب کرد تا نه تنها در رقابتهای جهانی بلکه در میدان بزرگی چون بازیهای المپیک ریو هم از امیدهای ایران برای کسب مدال طلا باشد.

جوان 23 ساله کرجی که در کلاس درس پدر شروع به آموزش تکواندو نمود. بعد از کسب مدال طلای ارتشهای جهان در سال 2012 و ارائه مبارزات خوبی که در لیگ به نمایش گذاشت خود را به عنوان یک پدیده در تکواندو ایران معرفی کرد. اما سال 93 نقطه اوج کار خدابخش بود. کسب مدال طلای قهرمانی آسیا و پس از بازیهای آسیایی ، دو طلا و یک نقره مسابقات جایزه بزرگ در راه کسب سهمیه المپیک و در نهایت مدال برنز جام جهانی وی را تا نفر اول رنکنیگ جهانی بالا برد تا اکنون از او به عنوان یکی از امیدهای اصلی تکواندو کشورمان برای کسب مدال طلا در روسیه نام برده شود. 

اما از هفده دوره حضور تیم ملی کشورمان در رقابتهای قهرمانی جهان تنها سه تکواندوکار در وزن ششم موفق به کسب مدال شدند. مجید افلاکی در رقابتهای 97 هنگ کنگ یک نشان نقره کسب کرد. علی تاجیک همین مدال را در مسابقات 2005 مادرید بدست آورد و در نهایت فرزاد عبداللهی در رقابتهای 2011 کره جنوبی صاحب مدال طلا شد تا طلسم فینالیست های ناکام را شکسته و نقش تعیین کننده ای در اولین قهرمانی کشورمان در مسابقات جهانی داشته باشد.

خدابخش در خصوص آخرین وضعیت خود به مهر گفت: تمرینات بسیار خوبی را در ایران پشت سر گذاشته و با آمادگی مناسب راهی روسیه شده ایم. با توجه به اینکه من در روزهای پایانی باید به دیدار رقبای خود بروم این فرصت را دارم که هم بیشتر تمرین کرده و هم به جو مسابقات آشنا شوم.

وی به مسابقات جهانی 2013 هم اشاره کرد و گفت: شاید دو سال قبل تجربه نداشتم و به جو رقابتهای جهانی آشنا نبودم ، به هر حال خاطره باخت پای سکوی جهانی به حریفی از تونس را فراموش کرده و با استفاده از تجربیات آن میدان بزرگ اینجا هستم برای رسیدن به موفقیت.

تکواندوکار وزن ششم تیم ملی به مسابقات جهانی هم اشاره کرد و گفت: این رقابتها سطح فنی بالایی دارد و  با توجه به 120 امتیازی که به نفرات اول داده می شود اهمیت بالایی پیدا کرده است. فکر می کنم اگر کسی اینجا به مدال طلا دست پیدا کند می تواند راه کسب سهمیه را برای خود تا حدود زیادی هموار کند. 

خدابخش در مورد تیم ملی کشورمان هم در این مسابقات گفت: تیم بسیار خوب و یکدستی داریم که ترکیبی از جوانی و تجربه است ، امیدوارم شرایط طوری پیش برود که بتوانیم قهرمان شویم ، پتانسیل رسیدن به این عنوان با ارزش را داریم. 

اما در وزن 80- کیلوگرم رقابتهای قهرمانی جهان 60 تکواندوکار حضور دارند که خدابخش در قمست پائین جدول دور نخست استراحت دارد و سپس با برنده "طالب انیس" از اردن و "نیکولاس تزلاس" از یونان دیدار می کند. این یونانی در دو دوره قبلی رقابتهای جهانی موفق به کسب مدال نشده و دو برنز از رقابتهای بین المللی بوسنی و کرواسی در چند ماه اخیر بدست آورده است. نماینده کشورمان دور سوم یکی از تکواندوکاران فیلیپین ، کنیا ، قزاقستان یا برزیل را پیش رو خواهد داشت. 

شاید مهمترین مبارزه خدابخش در مرحله چهارم باشد. جایی که باید با استیون لوپز دارنده 5 مدال طلای جهانی و سه مدال طلا و برنز المپیک از آمریکا پیکار کند. خدابخش در صورت برتری در این مبارزه سخت برای برای رسیدن به فینال باید با "ماکسیم رافائلوویچ" پدیده تکواندو ازبکها مبارزه کند. "آرون کوک" دیگر حریف مطرح خدابخش در بالای جدول قرار دارد. 

بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان از روز گذشته در روسیه آغاز شد و خدابخش دوشنبه در آخرین روز رقابتها به دیدار حریفان خود می رود. 

[کد خبر:AJ1673]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب