اردبیل – مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از دستیابی به رقم شش هزار و ۱۹۳ کیلومتر شبکه گذاری گازی در سطح این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز خدایی عصر یکشنبه در جلسه توسعه شبکه گازرسانی به روستاهای این استان گفت: این میزان شبکه گذاری از آغاز طرح های گازرسانی و در بخش شهری و روستایی این استان محقق شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت شرکت گاز استان اردبیل رشد روزافزونی را به لحاظ فعالیتهای گازرسانی داشته است، افزود: با این روند در حال حاضر تمام شهرهای اردبیل متصل به شبکه گاز بوده و از این نعمت الهی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به برخورداری ۹۹.۵ درصدی مناطق شهری از گاز طبیعی یادآور شد: این میزان در مناطق روستایی استان هم اکنون به ۴۸ درصد رسیده است.

وی با اشاره به وجود هزار و ۶۹۵ روستا در استان اردبیل تصریح کرد: از این تعداد تاکنون ۵۶۷ روستا به صورت کامل به شبکه سراسری دسترسی داشته و عملیات گازرسانی به ۱۵۰ روستا نیز در دست اجرا است.

خدایی با تاکید بر اینکه این پروژه ها نیز در صورت تامین اعتبار امسال به بهره برداری خواهد رسید، بیان داشت: تاکنون بالغ بر ۱۸۲ هزار علمک در مناطق شهری و روستایی اردبیل نصب و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی همچنین تعداد مصرف کنندگان گاز در این استان را ۳۹۷ هزار و ۳۰۴ هزار خانوار برشمرد و عنوان کرد: مصرف گاز در این استان بر اساس میانگین کشوری بوده اما در راستای کاهش مصرف بویژه در بخش خانگی تلاش می شود.

[کد خبر:AJ1865]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب