قم - استاندار قم، خواستار فعال شدن توریست علمی دینی در قم شد و گفت: دعوت از اندیشمندان جهان برای حضور در قم و شناخت فرهنگ شیعه ناب ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری قم، حجت الاسلام محمدصادق صالحی منش در بازید از دانشگاه ادیان و مذاهب، طی سخنانی بنیه قوی علمی این دانشگاه را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به بهره گیری از هیئت علمی و اساتید تراز اول داخلی و خارجی در دانشگاه ادیان و مذاهب، افزود: این دانشگاه دارای جایگاه بسیار خوبی در بین مراکز علمی و دینی داخل کشور است.

استاندار قم، تشیع را مکتبی پویا و برحق عنوان و اضافه کرد: بهره گیری از منطق علمی تنها راه گسترش این مطلب در جهان است.

حجت الاسلام صالحی منش استفاده از اساتید و دانشمندان برجسته دینی جهان و برگزاری کنفرانس‌های علمی در این دانشگاه را کاری پسندیده عنوان کرد و گفت: امیدواریم گفتگو محوری در این دانشگاه توسعه روز افزون داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان همچنین توریست علمی در قم و دعوت از اندیشمندان جهان برای حضور در قم و شناخت فرهنگ شیعه ناب را ضروری تلقی کرد و از حمایت دولت از این کار ارزشمند خبر داد.

احسان خیرین مدرسه ساز پاداش دنیوی و اخروی به همراه دارد

استاندار قم در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قم که در بخش کهک برگزار شد طی سخنانی با بیان اینکه عاقبت به خیری افراد نتیجه عملکردشان در دنیاست، اظهار کرد: سخاوت و انفاق بسیاری از بلایا و مشکلات را برطرف می‌‌کند.

حجت الاسلام صالحی منش با بیان اینکه خیرین در جهت عمل به سفارش‌های قرآن کریم حرکت می‌کنند و خیر دنیا و آخرت را برای خود رقم می‌زنند، افزود: احسان خیرین مدرسه ساز دارای پاداش دنیوی و اخروی است.

وی بر تلاش دستگاه‌های اجرایی و صدا و سیما برای ترغیب و افزایش مشارکت مردم در کارهای خیر خصوصا در حوزه علم و دانش را ضروری دانست و تصریح کرد: امیدواریم این گونه اقدامات زمینه ایجاد و تجهیز مدارس بر اساس نیازهای استان را فراهم کند.

[کد خبر:AJ1977]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب