بوشهر - مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: ۴۵۹ سمن در زمینه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ویدا توحدی عصر پنجشنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد نقش بسیار مهمی می‌توانند در توسعه و پیشرفت جامعه ایفا کنند و باید تلاش کنیم که زمینه برای فعالیت مناسب این سازمان‌ها فراهم شود.

وی از تلاش دولت برای  تسهیل در صدور مجوز فعالیت سازمان‌های مردم نهاد خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم شاهد ثبت و فعالیت سمن‌های متعدد در زمینه میراث فرهنگی در سطح کشور باشیم.

مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور از فعالیت ۴۵۹ سمن در بخش صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی خبر داد و بیان داشت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور توجه ویژه ای به فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد دارد.

وی به فعالیت ۳۰ تشکل فراملی در بخش میراث فرهنگی کشور اشاره کرد و ادامه داد: تشکیل و راه‌اندازی سازمان‌های مردم نهاد فعال در بخش صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در حال افزایش است و رشد ۲۰ درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

توحدی از راه‌اندازی ۲۶۵ تشکل استانی در این حوزه خبر داد و بیان داشت: در سطح ملی نیز ۹۵ تشکل و در سطح روستایی هشت تشکل و در سطح شهرستان ۶۱ تشکل فعال شده‌اند.

وی یادآور شد: امسال نیز روند رو به رشدی را در زمینه ثبت و راه‌اندازی سمن‌ها شاهد هستیم و امیداوریم با فعالیت این سمن‌ها شاهد دستیابی به اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

[کد خبر:AJ1980]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب