بیرجند-با حضور رئیس رسانه ملی پروژه های فرستنده پرقدرت رادیویی، سیگنال رسانی زمینی ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی، شبکه های دیجیتال و سایت مرکزی صدا وسیما مرکز خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی پنج شنبه شب در مراسم افتتاح همزمان این پروژه ها اظهارکرد: اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای این پروزه ها هزینه شده است.

محمد ثقفی با اشاره به راه اندازی سایت مرکزی صدا و سیمای خراسان جنوبی با زیربنای هفت هزار مترمربع عنوان کرد: این سایت شامل چهار استودیوی تلویزیونی، چهار استودیوی رادیویی و بخش های فنی و اداری است.

وی اعتبار هزینه شده برای سایت مرکزی صدا و سیمای استان را ۲۲۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: فرستنده پرقدرت رادیویی بیرجند نیز امروز با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

 وی عنوان کرد: پروژه های سیگنال رسانی زمینی ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی و شبکه های دیجتال نیز به منظور دریافت بهترشبکه های دیجیتال رادیو و تلویزیون راه اندازی می شود.

ثقفی از فعال بودن ۱۳ ایستگاه دیجیتال در استان خبر داد و بیان داشت: در صورت تامین اعتبارات ۷۶ فرستنده دیجیتال دیگر تا پایان امسال در استان راه اندازی خواهد شد.

77 درصد مردم خراسان جنوبی تحت پوشش شبکه های دیجیتال

به گفته وی هم اکنون ۷۷ درصد مردم خراسان جنوبی از پوشش شبکه های دیجیتالی برخوردار هستند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به رضایت مندی ۸۲ درصدی مردم استان از فعالیت های حوزه صدای استان گفت: در نظر سنجی انجام شده رضایتمندی از برنامه های سیمای استان نیز ۷۳ درصد بوده است.

وی از کسب رتبه سوم کشوری صدای خراسان جنوبی در سال ۹۳ خبر داد و افزود: راه اندازی بخش پیام و استفاده از نظرات نخبگان در رادیو در راستای جذب مخاطبان انجام شده است.

ثقفی با بیان اینکه استان در حوزه خبر نیز از رتبه ۱۷ کشور در سال ۹۰ به رتبه سوم در سال ۹۳ ارتقاء پیدا کرده است، گفت: تندیس پرتلاش ترین مرکز در بخش خبر  را در هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانها در سال ۹۳ کسب کرده ایم.

[کد خبر:AJ2004]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب