عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دو فوریتی برای رفع مشکلات معیشتی معلمان به امضای بیش از 200 نماینده مجلس رسیده است که در هفته جاری با حضور معاون راهبردی ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس بررسی می شود.

 

خبرگزاری پانا+

علیرضا منظری توکلی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با بیان اینکه طرح دو فوریتی برای رفع مشکلات معیشتی معلمان به امضای بیش از 200 نماینده مجلس رسیده است، اظهار داشت: این طرح به یک درصد ارزش افزوده از مباحث مالیات اشاره دارد تا از این طریق بتوانیم میزان کمبود حقوق معلمان را پوشش دهیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح مربوط به مطالبات و معوقات معلمان نیست بلکه مربوط به حقوق معلمان است، ادامه داد: ممکن است این طرح را مطابق اصل 75 قانون اساسی تلقی کنند اما اصل 75 قانون اساسی می‌گوید اگر شما قرار است برای جایی هزینه‌ای در نظر بگیرید باید منابع آن را پیش‌بینی کنید و اگر منابع نداشته باشد، آن طرح رد می‌شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این یک درصد ارزش افزوده مالیاتی است که باید اخذ شود و یک درصد را قبلاً در بهداشت و درمان استفاده کردیم و حالا گفتیم یک درصد را برای معلمان استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: این طرح به هیأت رئیسه مجلس رسیده اما هنوز اعلام وصول نشده است.
منظری توکلی خاطرنشان کرد: امروزه مشکلات معلمان آنقدر زیاد است که نمی‌توانند آن را پشت در بگذارند و مجبور به بردن سر کلاس هستند و به همین دلیل اعتقاد داریم این یک درصد و این طرح باید پذیرفته شود.
برگزاری جلسه با نوبخت، این طرح را از نظر منابع مالی بررسی می کند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: این هفته جلسه ای با محمد باقر نوبخت، معاون راهبردی ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد تا جزییات این موضوع بررسی شود بنابراین نمایندگان پیگیر برگزاری این جلسه هستند.
وی در پاسخ به این سوال که این طرح از نظر تامین منابع مالی در چه مرحله ای است، گفت: در جلسه این هفته این موضوع که بسیار قابل اهمیت است از سوی معاون راهبردی ریاست جمهوری  مطرح و بررسی خواهد شد.
مشارکت های مردمی خوب بوده

منظری توکلی اظهار داشت : آموزش و پرورش از جهت ساختاری بسیار گسترده دارد و مشارکت های مردمی نیز در این وزارتخانه بسیار خوب بوده که گسترش آن نیازمند فرهنگسازی است .

وی افزود : مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش باید متناسب با توان خانواده ها باشد و در خصوص خیرین مدرسه ساز نیز باید اقداماتی صورت گیرد که بتوان به صورت هدفمند در ساخت و تجهیز مدارس مصرف شود . 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید در نظر داشته باشد که افزایش بودجه آموزش و پرورش کمک شایانی به تعلیم و تربیت صحیح آینده سازان کشور می کند. 

وی یاد آورشد: همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این موضوع اعتقاد دارند که سرمایه گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه ثروتی ارزشمند برای آینده کشور باشد. 

منظری توکلی اذعان داشت: نکته قابل توجه در سیستم تعلیم و تربیت کشور مدیریت صحیح منابع مالی این وزارتخانه است زیرا کمک می کند تا همه 13 میلیون دانش آموز کشور از امکاناتی عادلانه برخوردار شوند. 

وی تاکید کرد: نباید با مسائل آموزش و پرورش سطحی نگاه شود زیرا زیربنای علمی کشور در آموزش و پرورش شکل می گیرد و امیدواریم وزیر آموزش و پرورش به اهدافی که برای این وزارتخانه ترسیم کرده است بتواند موانع و مشکلات را برطرف کند .

[کد خبر:AJ4612]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب