عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با تاکید براینکه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید طرح رتبه‌بندی معلمان را بر اساس درآمد و حقوق فرهنگیان تصحیح کند، گفت: دولت باید سریعا این طرح را در اختیار مجلس قرار دهد تا نمایندگان فوریت آن را در مجلس تصویب کند.

به گزارش آینه جم؛ محسن صرامی فروشانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت گفت: عده زیادی از نمایندگان، پیش از این با تنظیم نامه‌ای با 177 امضا و تقدیم آن به هیئت رئیسه، پیشنهادی مبنی بر تشکیل یک جلسه غیرعلنی با حضور آقای فانی و نوبخت ارائه کردند تا در آن جلسه، مشکلاتی که در زندگی معیشت مشقت بار فرهنگیان وجود دارد مطرح و بررسی شود؛ ضمن آنکه دلیل تاکید بر غیرعلنی بودن این جلسه، به منظور حفظ  شأن فرهنگیان بود.

فرهنگیان کجای تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، معیشیتی و رفاهی دولت قرار دارند؟

نماینده مردم خمینی‌شهر با بیان اینکه در این جلسه غیرعلنی ابعاد مختلفی برای ریل‌گذاری نوع و چگونگی خدمت به فرهنگیان مطرح خواهد شد، افزود: دولت‌ها و مجالس جدید با روی کارآمدن، شعار خدمت به فرهنگیان را می‌دهند و همواره در اجتماعات مختلف انقلابی کشور از حضور فرهنگیان بهربرداری می‌شود و آنها به‌عنوان یک جمعیت اثرگذار در جامعه حضور داشته‌اند؛ بنابراین باید دید این افراد کجای تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، معیشیتی و رفاهی دولت قرار دارند؟

وی با طرح این پرسش که چرا باید یک معلم و فرهنگی برای امرارمعاش دچار مشکل و استرس شود، افزود: به همین دلیل نامه ای با 177 امضا در مجلس جمع آوری و نمایندگان در آن خواستار رسیدگی به مشکلات معلمان و فرهنگیان بازنشسته طی یک جلسه غیرعلنی با حضور آقایان نوبخت و فانی شدند تا از این طریق مجلس، دولت را در مسیر حل مشکل و خدمت به فرهنگیان حرکت دهیم.

صرامی فروشانی بیان کرد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش با نامه 177 نماینده برای برگزاری جلسه غیرعلنی ارتباطی ندارد و یک مسئله ملی است که باید با حضور دولت و مجلس پیگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای نوبخت باید لایحه رتبه‌بندی معلمان را بر اساس درآمد و حقوق فرهنگیان و با یک اصلاح ساختاری، تصحیح کند و سریعا در اختیار مجلس قرار دهد تا نمایندگان فوریت آن تصویب کند.

[کد خبر:AJ4742]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب