آینه جم::کارکنان وزارت آموزش و پرورش بیشترین تقاضا برای بازنشستگی پیش از موعد را دربین کارمندان دولت در اختیار دارند …

145263

به گزارش آینه ی جم، با ابلاغ شرایط بازنشستگی پیش از موعد در سال ۹۴ از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، تمامی کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی در صورت دارا بودن حداقل ۲۵ سال سابقه خدمت قابل قبول برای مردان و حداقل ۲۰ سال سابقه مفید برای زنان می‌توانند پیش از موعد بازنشسته شوند.
هم اینک بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت زیر پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند.بیشترین تقاضا برای بازنشستگی پیش از موعد مربوط به فرهنگیان آموزش و پروش بوده و پس از آن، کارکنان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه‌های اجرایی به ترتیب در فهرست متقاضیان این قانون بوده‌اند .
منصور آتشی مدیر کل فنی و مستمری‌های تأمین اجتماعی می گوید: در بخشنامه ابلاغی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور آمده است که بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت بدون سنوات ارفاقی خواهد بود بنابراین مردان با حداقل ۲۵ سال سابقه و زنان با ۲۰ سال سابقه مورد تأیید می‌توانند درخواست خود را پس از تأیید بالاترین مقام اجرایی دستگاه مربوطه و تأمین هزینه‌های آن از سوی دستگاه مربوطه وسپس ارائه به تأمین اجتماعی مراحل صدور حکم بازنشستگی آنان انجام گیرد.
وی افزود: این افراد به ازای هرسال کارکرد واقعی و مورد تأیید حقوق دریافت خواهند کرد ، مثلاً اگر کارمند مردی ۲۸ سال سابقه مورد قبول داشته باشد ۲۸ روز حقوق می‌گیرد یا اینکه کارمند زنی ۲۲ سال سابقه داشته باشد فقط ۲۲ روز حقوق دریافت خواهد کرد. البته ناگفته نماند پاداش کامل پایان خدمت این افراد هم به میزان سنوات تأیید شده از سوی دستگاه مربوطه پرداخت خواهد شد.
گفتنی است در سال‌های گذشته، براساس قانون مصوب سال ۸۶ مجلس شورای اسلامی بیشتر کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی که متقاضی بازنشستگی پیش از موعد بودند، توانستند با استفاده از حداکثر پنج (۵) سال سنوات ارفاقی تا سقف ۳۰‌سال بازنشسته شوند.

حال باید پرسید که چرا کارکنان وزارت آموزش و پرورش علیرغم اینکه سنوات ارفاقی هم برایشان به حساب نخواهد آمد رکورددار درخواست بازنشستگی پیش از موعد هستند؟ آیا این درخواست ها بیانگرسختی کار این قشر از کارمندان دولت نیست؟امیداست مسئولین گرام در وزارت آموزش و پرورش این مهم را واکاوی کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام/اوای فرهنگی

 

[کد خبر:AJ5848]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب