آینه جم:معاون فرهنگی و امور جوانان استان بوشهر از وضعیت بحرانی وام ازدواج در استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال حدود 11 هزار ازدواج در استان بوشهر به ثبت می‌رسد، این در حالی است که اکنون حدود 10 هزار زوج در پشت نوبت دریافت وام ازدواج هستند.

 http://media.isna.ir/content/erfan+khoshkhoo+%286+of+39%29.jpg/4

به گزارش آینه جم:حبیب‌الله زحمتکش در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: وام ازدواج در استان بوشهر با دو مشکل بزرگ روبروست.

 

به گفته معاون فرهنگی و امور جوانان استان بوشهر، نماینده بانک مرکزی سامانه وام ازدواج تمامی کاربران را به بانک کشاورزی ارجاع می‌دهد و بانک کشاورزی نیز 100 درصد اعتبارات خود را تخصیص داده است و اکنون هیچ اعتبار مالی برای پرداخت وام ازدواج ندارد.

 

وی افزود: تک‌تک بانک‌ها را استعلام کرده‌ایم و گزارش کامل از وضعیت پرداخت وام‌های ازدواج از سوی استانداری به آقای سیف، رییس بانک مرکزی ارائه شده است و امیدواریم به وضعیت وام ازدواج استان رسیدگی شود.

 

زحمتکش با بیان اینکه بانک‌ها از محل حساب‌های قرض‌الحسنه وام ازدواج پرداخت می‌کنند، اظهارکرد: بانک‌های بسیاری حساب‌های قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند؛ اما در استان بوشهر فقط بانک کشاورزی اقدام به پرداخت وام ازدواج می‌کند.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان استان بوشهر با بیان اینکه اتاق فکری متشکل از شش استان برای بررسی و پیشنهاد دستورالعمل‌ها در معاونت ساماندهی امور جوانان تشکیل خواهد شد، گفت: یک کارگروه تخصصی متشکل از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، یزد، کرمان و ایلام تشکیل شده است و با بررسی تمامی دستورالعمل‌های فرهنگی، پیشنهادهای خود را به معاونت ساماندهی امور جوانان ارائه خواهد کرد.

[کد خبر:AJ3711]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب