به گزارش آینه جم؛دادستان جم با ابراز تاسف شدید از حادثه اخیر گفت بنده و همکاران دستگاه قضا علیرغم عمل به وظیفه قضایی خود،از مواجهه با اینگونه حوادث بسیار متاسف و ناراحتیم و ملتمسانه از خانواده ها می خواهم رابطه دوستانه ای با فرزندان خود داشته باشند تا بدینوسیله بتوان از اتفاقات اینچنینی جلوگیری کرد.

 

سعید باغبانی با اعلام این مطلب،به تشریح حادثه قتل جوان 24 ساله جمی در هفته گذشته پرداخت وبیان داشت متاسفانه در یک درگیری فیزیکی خیلی ساده،جوان 19 ساله ای بدلیل حمل سلاح سرد(چاقو) با یک ضربه جوان دیگری را به قتل رسانده وبا ضربه ای دیگرفرد دیگری را مجروح ساخته است که در سریعترین زمان ممکن قاتل دستگیر شده و سیر قضایی آن در شهرستان،طی شده است.

 رئیس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان جم گفت متاسفانه جوانان امروز حمل کردن اسلحه سرد را بسیار عادی می دانند،در حالی که حمل اسلحه سرد به خودی خود جرم بوده و استفاده از آن به هر نحوه حتی اگر حالت تهدید صرف نیز داشته باشد موجب تشدید مجازات است.

باغبانی تصریح کرد باید همه دست به دست هم دهیم و در اینخصوص فرهنگ سازی کنیم و برای اینکار سه گروه باید دست به کار شوند که در راس آن خانواده است.خانواده باید ارتباط دوستانه و صمیمانه ای با فرزندان خود داشته باشند که بتوانند ازاین طریق کنترل بهتری بر رفتار فرزندان خود داشته باشند و آنها را از انجام رفتارهایی که مستعد ارتکاب جرم است همانند حمل سلاح سرد برحذر دارند.

دادستان جم  گروه دوم را خود جوانان دانست،وی با اشاره به فرصت های بسیار زیاد دوران جوانی برای پیشرفت در زمینه های تحصیلی،هنری،اجتماعی،ورزشی و شغلی،به جوانان توصیه نمود قدر این لحظات را دانسته و احیاناً با رفتارهای مجرمانه این دوران طلایی را از دست ندهند.

سعید باغبانی گروه سوم را مسئولین و به صورت ویژه مسئولین نهادهای،آموزشی و فرهنگی دانست و افزود متاسفانه برخی فکرمی کنند همه کارها را باید دادگستری انجام دهد یعنی آموزش دهد،برخورد نماید،حکم صادر کند و کیفر نماید اما اینگونه نیست.دستگاههایی در جامعه وجود دارند که متولی آموزش و تربیت جامعه خصوصاً نسل جوان می باشند که از آن جمله می توان به آموزش و پرورش،فرهنگ و ارشاد اسلامی،دانشگاهها و صدا و سیما اشاره نمود که باید در حد توان خود نسبت به آموزش و هوشیار سازی جامعه نسبت به جرایم و زمینه های بوجود امدن ان اقدام لازم بعمل آورند.

رئیس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان جم به نقش مهم رسانه ها اشاره نمود و آنها رانیز در این مسئولیت سهیم دانست.وی استفاده از تریبون نماز جمعه ، مساجد ، حسینیه ها و مدارس برای فرهنگ سازی را نیز یادآورشد.

باغبانی،مسئولین اقتصادی را نیز در موضوع پیشگیری از جرایم سهیم دانسته و یادآور شد چنانچه جوانان دارای شغل مناسبی باشند،ضریب ارتکاب افعال مجرمانه توسط آنها پایین آمده و شاهد جامعه ای آرام تر خواهیم بود.

دادستان جم با انتقاد از برخی رفتارها در مجالس عروسی و شادی در شهرستان جم،گفت متاسفانه مجالس شادی در این شهر از حالت خصوصی خارج شده و برخی افراد دیگر نیز بدون اینکه جزو دعوت شدگان باشند در مراسمات حاضر شده و به دلیل نوع مکان های برپایی این مجالس،امکان کنترل آن نیست و خود این موضوع مستعد ایجاد درگیری است که امیدوارم خانواده ها به این موضوع توجه خاصی داشته باشند.

وی در پایان با قدردانی از عملکرد فرمانده و پرسنل انتظامی شهرستان جم گفت مجموعه انتظامی جم در دو قتل اخیر عملکرد بسیار مناسبی داشته و در سریعترین زمان ممکن نسبت به دستگیری قاتل اقدام نمودند/عکس و مرجع: آوای جم

[کد خبر:AJ3812]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب