آینه جم:زاهدان-فائزه قایم دوست نفر سوم کنکور تجربی کشور با بیان اینکه محرومیت مانع موفقیت نمی شود، گفت: کسب این رتبه نشان داد که سیستان و بلوچستان سرشار از استعداد های نهفته است.

به گزارش آینه جم، فائزه قایم دوست جوان نخبه زاهدانی که در آزمون سراسری سال ۹۴ رتبه سوم کشور در گروه آزمایشی علوم تجربی را کسب کرده است در یک خانواده دانشگاهی رشد کرده، به طوری که مادرش متخصص زنان و زایمان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

نفر سوم کنکور تجربی 94

وی در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید که از ابتدای دوره دبیرستان به صورت جدی درس خواندن برای کنکور را آغاز کرده و میزان درس خواندنش در دو سال آخر بیشتر شد.

با ۱۲ ساعت درس خواندن به سلامتم هم اهمیت می دادم

وی می گوید: در کنار مطالعه، خواب کامل و مناسب در هر روز را داشتم و سعی کردم در کنار درس و تحصیل به سلامت بدن نیز اهمیت دهم، اعتقاد دارم نباید برای به دست آوردن چیزی، دیگر داشته های زندگی را از بین برد.

حمایت های والدینم مرا در بزرگ‌ترین آزمون زندگیم همراهی کرد

وی از جمله عوامل موفقیت در آزمون سراسری را توکل و ایمان به خدا عنوان کرد و گفت: در این زمینه ضمن تلاش مضاعف، از تمام توانم برای موفقیت استفاده کردم هر چند نباید از حمایت های پدر و مادرم غافل شد، آنان بی نهایت مرا یاری رساندند.

قایم دوست با اشاره به اینکه طی شبانه روز ۱۰ الی ۱۲ ساعت به طور مفید مطالعه کتب درسی را در برنامه ریزی درسی خود گنجانده بود، افزود: در هیچ کدام از آزمون و موسسات سطح شهر شرکت نکرده و فقط وابسته به مدرسه و کتب درسی بودم و برای اینکه از میزان درصد تست های خود آگاه شوم فقط در سه مرحله آزمون آزمایشی شرکت کردم.

وی بیان کرد: اکنون که این لطف بزرگ خداوند شامل حال من شده است دوست دارم در رشته پزشکی دانشگاه تهران ورود پیدا کنم.

برای موفقیت، تلاش خود را مضاعف کنید

قائم دوست به تمام داوطلبان کنکور سراسری در سال های آینده توصیه کرد: برای موفقیت در علم و تحصیل تلاش خود را مضاعف کنند و با توکل برخدا از ناامیدی دوری کنند و یقین داشته باشند که موفقیت در انتظار آنان است.

محرومیت مانع موفقیت نمی شود

وی با بیان اینکه محرومیت نمی تواند مانع موفقیت شود، افزود: با وجود اینکه سیستان و بلوچستان از محروم ترین استان های کشور به حساب می آید، من اجازه ندادم این محرومیت جلوی پیشرفتم را بگیرد، تمام تلاشم را کردم که نتیجه آن به لطف الهی خوشحالی امروز من و خانواده ام است.

[کد خبر:AJ6063]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب