مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: برای تامین آب خط آبرسانی جم دو تاسیسات آب شیرین‌کن هر کدام به ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب ایجاد می‌شود.

 

به گزارش آینه جم ،  روح‌الله طاهریان‌پور در نشست بررسی روند اجرایی خط آبرسانی جم با بیان اینکه امسال 32 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به جم مصوب شده است اظهار کرد: تاکنون بیش از 70 درصد این اعتبار تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه آب مورد نیاز ساکنان شهرستان جم از طریق چاه‌های آب شرب منطقه تامین می‌شود تصریح کرد: دشت جم به عنوان دشت ممنوعه تلقی شده است که آب مورد نیاز شهرستان جم با محدودیت تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با بیان اینکه 30 هزار نفر و در قالب هشت هزار خانوارتحت پوشش شبکه آب روستایی شهرستان جم هستند افزود: برای تامین آب شرب این تعداد خانوار 20 حلقه چاه تملکی، 12 حلقه چاه استیجاری و 15 مخزن با ظرفیت شش‌هزار مترمکعب برای ذخیره آب فراهم است.

طاهریان‌پور طول خط شبکه آبرسانی جم را یک‌هزار و 200 کیلومتر اعلام و تصریح کرد: بیش از 27 درصد این شبکه آبرسانی به میزان 350 کیلومتر آن فرسوده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به جم با همکاری و مشارکت وزارت نفت در حال اجرا است گفت: آب مورد نیاز این خط آبرسانی با ایجاد دو تاسیسات آب شیرین کن به ظرفیت 70 هزار متر مکعب در روز تامین می‌شود.

مدیرعامل آب روستایی استان بوشهر، در تشریح روند اجرای این پروژه گفت: پروژه شیرین سازی آب دریا و انتقال آن به شهرستان جم با پیگیری‌های انجام شده وزارت نفت تامین کامل پروژه را متعهد و مقدمات آغاز کار اجرایی آن انجام شده است.

طاهریان‌پورافزود: با اتمام این پروژه تا 1.5 سال آینده، مشکل کمبود آب شهرستان جم برطرف می‌شود/گام نیوز

[کد خبر:AJ4246]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب