به گزارش خبرنگار آینه جم:حجت‌الاسلام موسی احمدی عصر جمعه در بازدید از دانشکده فنی مهندسی شهرستان جم در جمع دانشجویان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: در عالم اندیشه باید از مشی طریق اهل بیت، تبعیت و جا پای آن عزیزان بگذاریم.

 

 

نماینده شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: همواره به دنبال تبادل اندیشه ها و آزاد اندیشی برای ایجاد زمینه رشد فکری جوانان این منطقه بوده و هستم.

وی در ادامه گریزی به وضعیت دانشکده فنی و مهندسی جم زد و اظهار داشت: در سال ۹۱ و ۹۲ با تعریف ۱۲ پروژه زیرساختی در جنوب استان و پیگیری آنها تا حصول نتیجه تحول خوبی در این منطقه انجام گرفت که خیر و برکات آن در آینده آشکار خواهد شد.

احمدی در خصوص وضعیت دانشکده فنی و مهندسی جم و ساختمان آن به دانشجویان گفت: موقعیت زمین دانشکده در دره ای واقع در حریم قرار داشت که زمان زیادی برای تغییر مکان صرف شد و در همین راستا به دلیل تقارن آن با تغییر دولت فاصله بوجود آمده باعث تعطیلی کار شد.

لزوم اشتغال پایدار و ارتقای جایگاه شغلی نیروهای بومی

وی گفت: در اولین نطق مجلس مشکلات دانشکده فنی و مهندسی را به عنوان یکی از دغدغه های مردم بیان و بحث اشتغال فارغ التحصیلان و ورود آنان به صنایع نفت و گاز را مطرح کردم.

نماینده شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: در نشستی با وزیر نیز عنوان کردم که پتروشیمی ها برای ما خیر و برکتی نداشته اند.

وی با بیان اینکه اشتغال پایدار و ارتقای جایگاه شغلی نیروهای بومی مد نظر ما است، اظهار داشت: مدیران پتروشیمی ها اعلام کنند که چقدر اشتغال زایی برای منطقه آن هم در قالب اشتغال پایدار انجام داده اند.

احمدی گفت: تغییر وضعیت دانشکده به دانشگاه و اختصاص بودجه مستقل به آن را پیگیری خواهم کرد تا این مکان علمی وضعیت مناسب تری پیدا کند.

دانشکده فنی  و مهندسی شهرستان جم در مهرماه سال ۸۹ تاسیس و در حال حاضر با ۳۷۰ دانشجو در شهرک پردیس جم در دو رشته مهندسی صنایع و کامپیوتر زیر نظر دانشگاه خلیج فارس بوشهر فعالیت می کند.

با تشکر از محسن صفایی این خبر تکمیل می شود

لازم به ذکر است که در ابتدای جلسه شاکرصفت معاون دانشکده فنی و مهندسی جم ضمن خیر مقدم به نماینده گزارشی از فعالیت های آموزشی این دانشکده ارائه داد.

 

وی از عدم اجرایی شدن مصوبه 46میلیاردی احداث ساختمان دانشکده فنی و مهندسی جم انتقاد کرد و خواستار پیگری نماینده و مسئولین شهرستان شد.

 

شاکرصفت به برخی از مشکلات مهم دانشکده از جمله عدم خوابگاه مناسب ،نبود امکانات آزمایشگاهی و کارگاه و نبود مهمانسرای اساتید اشاره کرد.

 

در ادامه جلسه مشایخی ،چمن کار و اخلاق از فعالین دانشجویی دانشکده در سخنانی به برخی از مشکلات دانشکده فنی و مهندسی جم پرداختند.

 

 

[کد خبر:AJ2725]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب