آینه جم،مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران، جزئیات جذب نیروی انسانی بومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی را اعلام کرد.

 



به گزارش آینه جم،به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، امیری با اعلام جزئیات جذب نیروی انسانی بومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: تعداد شرکت کنندگان بومی استان بوشهر در آزمون استخدامی شرکت ملی گاز ایران به تفکیک مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب 2135، 2241 و 126 نفر بوده است که پس از اعلام نتایج و انجام مصاحبه های علمی و تخصصی 102 نفر در مقطع کاردانی، 135 نفر در مقطع کارشناسی و 34 نفر در مقطع کارشناسی در مرحله نهایی قبول شده اند.

وی در ادامه اعلام کرد: جذب نيروي انساني به استناد ضوابط و معيارهاي انتخاب و استخدام نيروي انساني در صنعت نفت با فراخوان عمومي و برگزاري آزمون كتبي، مصاحبه علمي، گزينش و طب صنعتي و ايجاد فرصت عادلانه و برابر بين داوطلبان واجد شرايط و بهره‌مندي متقاضيان بومي از امتيازات مربوطه و تقليل شرط سني و معدل و همچنين اختصاص سهميه‌هاي بومي، 5% ايثارگران و 25% بنياد شهيد صورت پذيرفته و با توجه به اختصاص سهميه بومي استان بوشهر (در مقاطع تحصيلي كارداني 70% ، كارشناسي 60% ، و كارشناسي ارشد 50%) در مجوزهاي استخدامي ، متقاضيان بومي حسب تعداد مجوز صادره در سهميه بومي به ترتيب مجموع امتيازات مكتسبه (آزمون و مصاحبه) منظور شده و باقيمانده نفرات بومي نيز با سهميه سايرين لحاظ شده اند.

امیری در ادامه افزود: براساس تصويبنامه شماره31623/ 48018 مورخ 20/2/91 هيأت محترم وزيران مقرر گرديده، در مواردي كه جذب نيروي انساني در منطقه عسلويه باشد علاوه بر داوطلبان بومي استان بوشهر، اهالي ساكن (به موجب محل تولد يا محل اخذ ديپلم) در شعاع يكصد و پنجاه (150) كيلومتري عسلويه (در محدوده استان هاي هرمزگان و فارس) بعنوان نيروي بومي در سهميه استان بوشهر لحاظ شود که در این آزمون نیز به همین منوال عمل شده است.

وی خاطر نشان کرد: به موجب دستور‌العمل و ضوابط استخدام در صنعت نفت در مصاحبه هاي علمي كسب حداقل 40 از 100 نمره بخش مصاحبه الزامي بوده و كمتر از آن براي كليه نفرات به منزله عدم پذيرش نهائي متقاضي تلقي مي‌شود و از طرفي انتخاب قبول شدگان نهائي نيز براساس مجموع نمرات كسب شده در مرحله آزمون كتبي، بخش مصاحبه حضوري فني و تخصصي و امتيازات ويژه مي‌باشد.

شايان ذكر است شرکت ملی گاز ایران همواره در جذب هاي نيروي انساني خود به منظور تأمين نيازمنديهاي نيروي انساني، از نفرات بومي (در صورت وجود) واجد شرايط، با حداكثر تلاش، نهايت مساعدت را بعمل آورده است.

جدول آمار مجوز جذب نیروی انسانی شركت مجتمع گاز پارس جنوبی در جذب اخیر شرکت ملی گاز ایران در زیر آمده است.

جذب شركت مجتمع گاز پارس جنوبي   /   سال    92 – 91

مقطع تحصيلي

نياز كل

سهميه 25% بنيادشهيد

سهميه 5% ايثارگران

مانده از كل مجوز

درصد بومي

نياز بومي

تعداد شركت كننده بومي در مرحله آزمون

تعداد مصاحيه شده بومي در چند برابر ظرفيت

تعداد قبولي نهائي بومي

كارداني

207

52

11

144

70

102

2135

199

102

كارشناسي

322

81

17

224

60

136

2241

267

135

كارشناسي ارشد

170

41

12

117

50

60

126

51

34

 

* توضیح اینکه عدم تكميل ظرفيت نياز بومي در مقطع كارشناسي ارشد به دليل عدم وجود داوطلب بومي در مقاطع تحصيلي كارشناسي ارشد مهندسي برق قدرت، كارشناسي ارشد مهندسي كامپيوتر نرم افزار و كارشناسي ارشد مهندسي كامپيوتر معماري مي باشد.

                                                                
   عذرخواهی شرکت نفت از شرکت کنندگان در آزمون استخدامی

 

در حالی که هفته گذشته شماری از جوانان استان بوشهر به نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی گاز اعتراض داشته و با نمایندگان وزات نفت دیدار داشتند، نتایج آزمون شرکت ملی نفت هنوز هم اعلام نشده است.

 

به گزارش آینه جم به نقل از فارس ، جوانان معترض بوشهری برای احقاق حقوق خود در چندین نوبت با امام جمعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دیدار داشته و پیگیر حل مسئله آزمون استخدامی شرکت گاز بودند.

 

پوزش شرکت ملی نفت از شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی

 

این در حالی است که اردیبهشت ماه امسال هم شرکت ملی نفت ایران در مقاطع مختلف آزمون استخدامی برگزار کرد که در این آزمون هم شمار زیادی از جوانان بوشهری در رشته‌های مختلف شرکت کردند.

 

هر چند بنا به اعلام وزارت نفت حوزه امتحانی در چندین شهر منتخب در کشور تعیین شده بود و اغلب جوانان  بوشهری استان فارس را برای حوزه امتحانی خود انتخاب کرده بودند، اما هنوز از اعلام نتایج این آزمون خبری نیست.

 

ابتدا از سوی وزارت نفت اعلام شده حدودا دو هفته پس از آزمون کتبی نتایج اعلام خواهد شد، اما چنین موضوعی محقق نشد و سایت آزمون وزارت نفت تاریخ بعدی را اواخر خرداد ماه اعلام کرد.

 

اواخر خردادماه هم رسید و خبری نشد و سپس همین سایت مذکور اعلام کرد نتایج اواسط تیرماه اعلام می‌شود، اما باز هم پس از گذشت چند روزی از اواسط تیر خبری از اعلام نتایج نشد.

 

تا اینکه چند روز قبل سایت آزمون وزارت نفت با پوزش از شرکت‌کنندگان در آزمون شرکت ملی نفت اعلام کرد پس از اخذ مجوزهای قانونی نتایج آزمون استخدامی اعلام خواهد شد.

 

این موضوع در حالی است که وزارت نفت اعلام نکرده منظورش از اخذ مجوزهای قانونی چیست، حال باید منتظر ماند تا پس از اعلام نتایج، وضعیت قبولی‌های نیروهای بومی استان بوشهر در این آزمون چگونه خواهد بود.

 

اعتراض جوانان بوشهری به نتایج آزمون شرکت ملی گاز ایران

 

در پی اعتراض‌های دنباله‌دار و بحق معترضین نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی گاز ایران و پیرو اطلاعیه‌های قبلی و همچنین هماهنگی‌های به‌وجود آمده با دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و استانداری بوشهر، هفته گذشته معترضین با نمایندگان نفت و گاز نشستی در بوشهر برگزار کردند.

 

در این جلسه که با حضور پرشور و بیش از 120 معترضین برگزار شد، به طوری که چندین نفر از معترضین به همراه پدر و مادرانشان به دلیل حساسیت موضوع حضور داشتند.

 

آقایان مراد کرمی (مسئول منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران)، منوچهری (سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت نفت) و آقای حاجی حیدری (نماینده پیگیری‌های ویژه منابع انسانی  وزارت نفت) به سوالات و ابهامات پیرامون آزمون استخدامی شرکت ملی گاز پاسخ دادند.

 

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز شاهد تمام قضایای اتفاق افتاده در جلسه بودند، آقایان جمیری و موسوی نژاد نمایندگان بوشهر و دشتستان در این جلسه حاضر بودند. همچنین آقای زارع معاون توسعه و منابع انسانی استاندار و مدیرکل منابع استانداری و مسئول رسیدگی به شکایات استانداری و چندین کارشناس از این نهاد نیز در این جلسه حضور داشتند.

 

پایین بودن کیفیت مصاحبه‌ها، رفتار سلیقه‌ای مصاحبه‌کنندگان، نحوه تعیین بومی و غیربومی و احتساب سوابق اشتغال در طرح‌های نفت و گاز از جمله موارد اعتراضی جویندگان کار پذیرفته نشده در آزمون شرکت ملی گاز بود.

 

متاسفانه پاسخ‌های  مدیران نفتی حاضر در این نشست با ابهاماتی همراه بود که هرگز برطرف نشد، همچنین هیچ مستندی مبنی بر اینکه داوطلبین بومی جذب شده چه کسانی و متولد یا ساکن کجا باشند را ارائه نکردند و موفق به قانع کردن جوانان معترض نشدند./

 

 

[کد خبر:AJ2882]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب