آینه جم:استاندار بوشهر شب گذشته  در نشست با هنرمندان بوشهری ، از انتخاب شدن یک نفر از بین چهار گزینه مطرح شده پس از انجام مصاحبه برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد .

به گزارش آینه جم :دکتر مصطفی سالاری در نشست صمیمانه با هنرمندان استان بوشهر اظهار داشت: بسیار خرسندیم که جلسه‌ای با هنرمندان بوشهر برگزار شده و فضایی هنری و فرهنگی و صمیمانه به وجود آمده و ما در تمام جلسات از حضور هنرمندان استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به جایگاه هنرمندان و تاثیرگذاری این قشر در جامعه افزود: از نخستین روز حضور در استانداری به فکر برگزاری جلسه‌ای با هنرمندان بوده‌ام که به دلیل گرفتاری‌هایی که برایمان پیش می‌آمد قسمت نشد زودتر از این جلسه را برگزار کنیم اما هرروز شما هنرمندان در ذهن من بودید.

استاندار بوشهر با بیان اینکه احترام گذاشتن به هنرمند احترام به فرهنگ و جامعه است، تصریح کرد: هنرمندان کسانی هستند که دغدغه‌های جامعه را برای رشد و پایندگی هرچه بهتر و سرزندگی آن بهتر از هرکسی می‌فهمند و می‌توانند آن را به خوبی و شیواتر بیان کنند.

هنرمندان سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند

دکتر سالاری خطاب به هنرمندان ادامه داد: شما سرمایه‌های اجتماعی استان بوده و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم برای تقویت قشر هنرمند آنچه که در توانمان است انجام دهیم.

استاندار بوشهر افزود: نارسایی یک هنرمند را نباید به پای او نوشت بلکه باید به پای کسانی نوشت که با کارکرد نادرست خود این نارسایی را به وجود آورده به همین دلیل کار کردن یا فعالیت نکردن شما یک پیام برای جامعه است.

وی تصریح کرد: شما در سرزمینی زندگی می‌کنید که مهد فرهنگ و اصالت بوده و دردل‌های شما برای حل شدن مشکلاتتان را پیگیری کرده و می‌کنیم و آنچه در توانمان بوده برای حل مشکلات شما انجام می‌دهیم.

دکتر سالاری افزود: رسالت شما در این است که بتوانید با پویایی و شادابی خود سرزندگی را به جامعه تزریق کرده و بدانید که اگر خودتان با برنامه و منسجم حرکت کنید بخش عمده‌ای از مشکلات حل شدنی است.

لزوم معرفی بوشهر به مردم ایران و جهان

استاندار بوشهر ادامه داد: نیاز است در حوزه هنری پیشگام شده چرا که اگر دولت برای شما برنامه‌ریزی کند قطعا مطلوب شما نبوده و ما از همه کسانی که خارج از مسئولیت دولتی دغدغه جامعه را دارند دعوت کرده و از آن‌ها می‌خواهیم با برنامه آمده و ما را در این مراحل کمک کرده و مطمئن باشید که اگر کسی با دست پر بیاید استقبال خواهیم کرد.

دکتر سالاری در ادامه با تاکید بر لزوم معرفی بوشهر به مردم ایران و جهان اظهار داشت: از شما انتظار دارم بوشهر و جاذبه‌های طبیعی آن را بهتر معرفی کرده و این از آثار هنرمندی شماست چرا که ورود گردشگر به استان در معیشت مردم بسیار اثرگذار است.


روند انتخاب مدیران از زبان استاندار

به گزارش فارس :وی در ادامه با اشاره به روند انتخاب مدیرکل ارشاد استان با بيان اينكه مدیر كل ارشاد استان را وزارت ارشاد تعیین کرده و در این زمینه با ما مشورت می‌کند، افزود: در این حوزه چهار گزینه برای مصاحبه انتخاب شده و یکی در مصاحبه موفق شده، ضمن اينكه من از بین این چهار نفر هیچکدام را به دیگری ترجیح ندادم.

دکتر سالاری گفت: حتی برخی زنگ زده و تایید مرا برای انتخاب گزینه مورد نظر خود خواستند اما من این کار را عادلانه ندانستم.

استاندار بوشهر با اشاره به روند انتخاب مدیران استان ابراز داشت: در انتخاب مدیران یک معیار داشته و آن را برای همه در نظر می‌گیرم و مطمئن باشید من تحت تاثیر هیچ گونه طوماری قرار نمي گيرم، چون مطمئنم اگر طوماری با هزاران امضا بیاید حتما با سازماندهی بوده و این روش‌ها مفهوم خاص خود را دارند.

حمایت از هنرمندان بومی در برنامه‌های ادارات

وی در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان بومی در برنامه‌های ادارات خاطرنشان کرد: از مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌خواهم حتی‌الامکان از هنرمندان خارج از استان برای برنامه‌هایشان استفاده نکنند.

دکتر سالاری افزود: در مقابل از هنرمندان استان نیز می‌خواهیم این موضوع را عیب ندانسته و به میزانی که هنرمندان استان بوشهر به جاهای دیگر می‌روند آنها هم از هنرمندان خارج از استان استفاده کنند اما آنچه که خود دارند را در اولویت قرار دهند.

استاندار بوشهر گفت: من گذشته را در ذهن خودم تحلیل کرده اما هیچ گاه آن را به زبان نمی‌آورم چرا که این مهم خیلی رایج شده که از گذشته ایراد گرفته و آن را تخریب کنیم و من این موضوع را اصلا خوب نمی‌دانم و سعی می‌کنم ایرادات گذشته را آسیب‌شناسی کرده و مانع از گسترش آن شوم.

حمایت دکتر سالاری از موسیقی محلی استان بوشهر

وی در ادامه با اشاره به موسیقی محلی بوشهر بیان کرد: کسی که آثار هنری تولید کرده و از دولت جمهوری اسلامی مجوز دارد نباید محدود شود.

استاندار بوشهر گفت: گروه‌هایی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند حتما به فعالیت خود ادامه داده و من نیز از این گروه‌های موسیقی حمایت می‌کنم.

دکتر سالاری افزود: نباید با سلیقه شخصی نسبت به محدود کردن دیگران اقدام شود و گروه‌های هنری نباید در اجرای فعالیت‌های قانونی محدود شوند.

تدوین طرح جامع گردشگری استان بوشهر

استاندار بوشهر در ادامه از تدوین طرح جامع گردشگری استان بوشهر خبر داد و گفت: از محورهای اساسی این طرح، بافت قدیم بوشهر است و برای تدوین این طرح اهتمام می‌ورزیم.

در این نشست صمیمانه که با حضور گسترده هنرمندان برگزار شد، نمایندگان گروه‌های مختلف هنری استان بوشهر به بیان دغدغه‌ها و مشکلات موجود پرداختند و استاندار بوشهر نیز با حوصله ضمن شنیدن انتقادات، پیشنهادات و راهکارهای هنرمندان، به تمام سئوالات و دغدغه‌های این قشر پاسخ داد.

























[کد خبر:AJ2941]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب