روند شهرستان شدن عسلویه+جدول تقسیمات (بلاخره مردم عسلویه به آرزوی دیرینه خود خواهندرسید)

 

 

 

 

 

روند شهرستان شدن عسلویه+جدول تقسیمات

بر اساس این تصویب نامه،بخش چاه مبارک نیز به مرکزیت روستای چاه مبارک و از ترکیب دهستان های نایبند و چاه مبارک ایجاد می گردد.


به گزارش آینه جم ، بر اساس ابلاغ مصوبه شماره 200653 مورخ 12/10/1391 معاون اول رئیس جمهور به وزارت کشور که رونوشتی از آن طبق روال ابلاغ همه مصوبات به دفتر مقام معظم رهبری، دفتر رئیس جمهور، دفتر رئیس قوه قضائیه، اداره کل قوانین مجلس شورای اسلامی، کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها و مؤسسات دولتی و ... ارسال شده است، هیئت وزیران در جلسه مؤرخ29/9/1391 بنا به پیشنهاد شماره 195644/42/4/1 مؤرخ 16/12/1389 وزارت کشور و به استناد ماده 13 قانون تعاریف و ضوابط تقسمات کشوری با شهرستان عسلویه به مرکزیت شهر عسلویه با ترکیب بخش های: 1) بخش مرکزی به مرکزیت شهر عسلویه (شامل دهستان های عسلویه و اخند و شهر نخل تقی) و 2) بخش چاه مبارک به مرکزیت چاه مبارک (شامل دهستان های نای بند و چاه مبارک) موافقت، و این موضوع را تصویب و ابلاغ می نماید.

براساس این گزارش ، دراین جلسه مصوب می گردد مرکز دهستان نای بند از توابع بخش عسلویه شهرستان کنگان استان بوشهر [تا آن زمان]، از روستای چاه مبارک به روستای زبار منتقل، و دهستان اخند به مرکزیت روستای اخند از ترکیب روستاها، مزارع و مکان های تأیید شده در دفترهیأت دولت (اخند، بوتنگ، دهنو، عسگری، کلات و گود اخند) در تابعیت بخش عسلویه ایجاد گردد.

همچنین بر اساس این مصوبه، دهستان چاه مبارک به مرکزیت روستای چاه مبارک از ترکیب روستاها، مزارع ومکان های تأیید شده در دفتر هیأت دولت (بندو، بستانو، تنگ وج وج، جلالات، چاه مبارک، خیارو، دردانه، زمینو، سهمو شمالی، سهمو جنوبی، سواحل، عین الساده، مروع ونحیر) ایجاد می گردد.

بر اساس این تصویب نامه،بخش چاه مبارک نیز به مرکزیت روستای چاه مبارک و از ترکیب دهستان های نایبند و چاه مبارک ایجاد می گردد.

بدین ترتیب بخش عسلویه که سال هاست زمزمه شهرستان شدن آن شنیده می شود، با تبدیل شدن به بخشداری ویژه، هم اکنون بنا به تصمیم دولت، شهرستان شده است. شهرستانی با دو بخش مرکزی به مرکزیت شهر عسلویه و چاه مبارک به مرکزیت چاه مبارک!

 

جدول آخرین تقسیمات در شهرستان جدیدالتصویب عسلویه

شهرستان

بخش

مرکز

بخش

شهرها

دهستان ها

مرکز

دهستان

روستاها و مناطق

 

 

 

 

عسلویه

 

 

مرکزی

 

 

عسلویه

 

عسلویه

 

عسلویه

عسلویه

مانند تقسمات قبل

 

اخند

 

اخند

اخند، بوتنگ، دهنو، عسگری، کلات و گود اخند

نخل تقی

-

-

مانند تقسمات قبل

 

 

 

چاه مبارک

 

 

 

چاه مبارک

 

 

 

-

 

 

 

چاه مبارک

 

 

 

چاه مبارک

بندو، بستانو، تنگ وج وج، جلالات، چاه مبارک، خیارو، دردانه، زمینو، سهمو شمالی، سهمو جنوبی، سواحل، عین اساده، مروع و نحیر

نایبند

زبار

مانند تقسمات قبل

 

منبع:بیستان

 

 

[کد خبر:AJ2415]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب