00000000000000015589.jpg

آینه جم: این اقدام فرمانداری عسلویه در شرایطی می باشد که وزارت کشور طی نامه ای به معاونت عمرانی استانداری این دستور را رد کرده است.

به گزارش آینه جم: طی ماههای گذشته زمزمه هایی مبنی بر دخالت مسئولان اجرایی در شهرداری نخل تقی به گوش می رسد که گویا رد صورتجلسه انتخاب هیات رییسه این شورا و دستور توقف فعالیت آن در همین راستا است.

 پس از انتخاب هیات رییسه شورای شهر نخل تقی و ابقای زاهدی در سمت ریاست، فرمانداری عسلویه اعلام کرده که یکی از اعضا (گزیری) در مسافرت بوده و امضای وی مخدوش است، ضمن اینکه عضو دیگر (بوهندی نجفی) هم در جلسه نبوده است. از این رو صورتجلسه انتخابات مخدوش و شورا فعلا حق برگزاری جلسه ندارد تا در هیات حل اختلاف تعیین تکلیف شود.

اما جالب اینجاست فردی که فرمانداری روی امضای وی معترض شده، تاکید کرده که در جلسه بوده و امضای وی پای صورتجلسه را تایید می کند. گزیری در گفتگو با «خلیج فارس» نیز این مطلب را تایید کرد و وقتی دلیل اصرار تعجب برانگیز فرمانداری عسلویه مبنمی بر عدم حضور وی را جویا شدیم، گفت: از خودشان بپرسید.

از طرفی، رییس شورای شهر نخل تقی می گوید: این صورتجلسه مشابه اتفاق سال گذشته بوده که یک عضو شورا برای چنین نشست هایی غایب بوده، ولی نمی دانیم به فاصله این یکسال چه اتفاقی رخ داده که اینگونه عمل شده و فرمانداری طی نامه ای شورای شهر را از برگزاری جلساتش منع کرده است.

این اقدام فرمانداری عسلویه در شرایطی می باشد که وزارت کشور طی نامه ای به معاونت عمرانی استانداری تاکید کرده: براساس ماده 81 قانون شوراها، تا زمانی که انحلال شورا به تایید هیات حل اختلاف مرکزی نرسیده یا مراجع قضایی فعالیت شورا را منع نکرده‌اند، این نهاد کما فی السابق می تواند به فعالیتش ادامه دهد.

به نظر می رسد اتفاق پیش آمده در راستای مداخله نافرجام دستگاههای اجرایی در شورا و شهرداری نخل تقی می باشد که اخیرا رسانه ای شده است.

[کد خبر:AJ18050]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب