آوای جم؛ روستای بهارستان از توابع بخش مرکزی شهرستان جم درحال حاضر با داشتن1100 خانوار و با جمعیتی بالغ بر 5500 نفر،مهاجرپذیرترین و پرجمیعت ترین روستا در استان بوشهر می باشد.


 بهارستان، در زمان جنگ تحمیلی که میانگین جمعیتی در حدود 800نفر را دارا بوده است،تعداد 105نفر رزمنده و 10شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده است.

اسدالله کامران رئیس شورای اسلامی بهارستان در گفتگویی با این پایگاه خبری،با انتقاد از تخصیص بودجه اندک به این کلان روستا گفت متاسفانه در توزیع اعتبارات تعداد جمعیت روستا در نظر گرفته نمی شود و روستایی با 1100 خانوار با روستای 100 خانواری یکسان دیده می شوند.

وی گفت با وجود اعتبارات اندک،تمام تلاشمان را بکار گرفته ایم که توسعه بهارستان متوقف نگردد.

کامران اضافه نمود تا کنون اقداماتی از قبیل دیوار حفاظتی در کنارجاده قبرستان محله ابراهیم آباد بهارستان، خیابان متصل کننده بهارستان به اتوبان عسلویه ،جم، شیراز، ساخت حدود 150 تابلو برای راهنمایی کوچه و خیابان، آسفالت نمودن کوچه های استاندارد در بهارستان، برپایی جمعه بازار در بهارستان برای اولین بار در سطح شهرستان، روشنایی در اکثر خیابان ها و جاده های بهارستان به خصوص جاده چاهگچی به جم انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی بهارستان همچنین از نصب 70 سطل زباله فلزی در محله ها و خیابانهای بهارستان در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی افزود با پیگیری های شبانه روزی اعضای محترم شورا نصب پمپ و اضافه نمودن یک حلقه چاه دیگر و وصل آن به شبکه آب رسانی در بهارستان انجام شده و ان شاالله مشکلات آب بزودی برطرف می شود.

کامران همچنین از قول فرماندار و بخشدار مرکزی در خصوص تامین اعتبار پارک بهارستان و تکمیل اعتبار بلوار اندیشه خبر داد و ابراز امیدواری کرد این دو پروژه نیز بزودی عملیات اجرایی و تکمیل آنها شروع گردد.

منتخب اول مردم بهارستان در انتخابات شورای اسلامی روستا گفت در صدد ادامه طرح دیوار بزرگ حفاظتی بهارستان هستیم وامیدواریم با همکاری مردم و عقب نشینی در مسیر رودخانه، بتوانیم این طرح بزرگ را به سرانجام برسانیم.

وی در خصوص ارتقاء روستای بهارستان به شهر گفت:همانگونه که مستحضرید دولت جدید طرح تقسیمات کشوری را متوقف نموده تا لایحه مربوطه در مجلس به تصویب رسد و علیرغم پیگیری های ما از طریق فرمانداری،استانداری و کارشناسان وزارت کشور متاسفانه تا کنون بدلیل عدم تصویب لایحه مذکور،این موضوع انجام نشده است.

کامران تصریح کرد،دکتر احمدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی زحمات بسیار زیادی در اینخصوص متحمل شده اند که امیدواریم پیگیری های ایشان نیز به ثمر بنشیند.

رئیس شورای اسلامی بهارستان یادآور شد در دولت قبل امکان شهر شدن بهارستان بسیار زیاد بود اما متاسفانه با تنگ نظری هایی که در داخل شهرستان صورت گرفت این موضوع به تعویق افتاد.

وی در پایان تصریح کرد از همه بهارستانی ها می خواهم در هر جا که حضور دارند به هر شکل ممکن به توسعه بهارستان کمک کنند وبه جای تخریب ، تشویق کنند و امواج مثبت را به نحوی استوار کنند که جایی برای کوچکترین فرکانس  منفی نداشته باشیم.

کامران گفت از اصحاب رسانه که عمدتاً بهارستانی نیز می باشند قدردانی می نمایم و امیدوارم به توسعه بهارستان از طریق مطرح نمودن نام آن که می تواند تلنگری برای مسئولین باشد کمک نمایند.

گزارش: رضارئیسی

[کد خبر:AJ3458]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب