آینه جم:فرماندار جم گفت: مشکلات آب، برق، رنگ آمیزی و بهداشت مدارس جم حل شود.

 

به گزارش خبرنگار آینه جم، عبدالله نادری صبح دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش در ابتدا به ماه مهر، ماه نشاط و سرزندگی و ماه بازگشایی مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: در ماه مهر جامعه حیاتی دوباره می گیرد و زندگی در ماه مهر معنا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته باری اماده‌سازی شهرستان برای اول مهر، اضافه کرد: باید تمام ظرفیت‌های شهرستان را به کار گیریم و فضای با نشاط را در مدارس ایجاد کنیم.

نادری خاطرنشان کرد: باید برای مشارکت مردم و خیرین در امورات مدارس تلاش بیشتری داشته باشیم و این مشارکت‌ها می‌تواند خیلی تاثیر گذار باشد؛ حتی می‌تواند بخش مهمی از مشکلات و کمبود فضای آموزشی را حل کند.

فرماندار جم ادامه داد: آموزش و پرورش و دولت هر چقدر بودجه را هم تخصیص دهند به تنهایی نمی‌توانند بخش عظیمی از مشکلات و کمبودهای فضای آموزشی را در این مدت کوتاه برطرف کنند.

افزایش 60 درصدی اعتبارات شهرستان جم

رئیس شواری آموزش و پرورش شهرستان جم به اعتبارات این شهرستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه نسبت به سال قبل شاهد افزایش 60 درصدی اعتبارات شهرستان جم با وجود ثابت ماندن اعتبارات استانی هستیم.

وی تصریح کرد: 24.5 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی و 6 میلیارد تومان اعتبارات تبصره 22 و در مجموع  بیش از 31 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان تخصیص می‌یابد.

نادری با تمجید و قدردانی از تلاش‌های سازنده نماینده این شهرستان در مجلس، بیان کرد: ساخت دو مدرسه شهید دانیال جم و مدرسه شهید یمینی انارستان از محل اعتبارت تبصره 22در دستور کار است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان جم به حفظ جایگاه و کرامت معلمان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در هفته دولت برای اولین بار در شهرستان همایش تجلیل از بازنشستگان را برگزار کردیم.

سرویس دانش‌آموزان باید از لحاظ معاینه فنی سالم باشند

فرماندار جم دستور داد: درهمین هفته جلسه‌ای با حضور بخشدار، مدیران مدارس و دهیاران گرفته شود و مشکل آب، برق، رنگ آمیزی و بهداشت مدارس حل شود.

نادری اضافه کرد: بیش از 30 درصد از دانش آموزان متعلق به شهرک‌های مجموعه نفت و گاز است و این مجموعه باید حداکثر همکاری با آموزش و پرورش داشته باشد.

وی توجه به ایاب و ذهاب مدارس را مهم برشمرد و اظهار داشت: وسایل نقلیه باید از لحاظ معاینه فنی سالم باشند و اگر مشکل داشته باشند باید سریع جابه‌جا و عوض شوند.

فرماندار جم در پایان تاکید کرد: شهرداران و ادارات تلاش کنند همکاری وهمراهی سازنده با آموزش وپرورش داشته باشند.

حجت الاسلام موسی احمدی نماینده شهرستان های جم ،دیر ،کنگان و عسلویه در نشست شورای آموزش وپرورش شهرستان جم گفت رسالت آموزش وپرورش تربیت انسان هایی در تراز نظام اسلامی وآموزه های دینی است.

وی اظهار داشت تمام مدیران ومسئولان جامعه  از کانال آموزش وپرورش رشد کنند واگر این نهاد پویا ، فعال ومنطبق بر اموزه های دینی باشد ضامنی برای آینده روشن جامعه خواهد بود.

احمدی به طرح تحول بنیادین اموزش وپرورش اشاره کرد و گفت این طرح گر چه در اجرا شاید در مراحل اول با چالش هایی روبرو شود ولی تصمیم بر اجرای آن و کیفیت بخشی براجرای همزمان با نظارت آن می تواند در عملیاتی کردن موفقیت آمیز این طرح بسیار موثر باشد.

وی یکی از رسالت های اصلی این نهاد را بحث فرهنگ دانست و گفت مقام معظم رهبری بار ها در سالیان  قبل اهمیت فرهنگ یادآور شده است تهاجم فرهنگی ، شبیخون فرهنگی ، مهندس فرهنگی و حتی نام گذاری امسال به نام اقتصادو فرهنگ از کلید واژه هایی رهبری است که بار ها اهمیت مسئله فرهنگ را گوشزد کرده اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تکریم فرهنگیان باید در جامعه نهادینه شود اظهار داشت کشور از لحاظ علمی در جایگاه بسیار خوبی است.

احمدی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود در زمینه آموزش و پرورش گفت آمادگی دارد همراه با مدیران شهرستان ها ، پیگیر حل مشکلات آموزش وپرورش شهرستان های حوزه انتخابیه باشد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی انجمن اولیا و مربیان را در امر تعلیم وتربیت مدارس بسیار تاثیر گزار یاد کرد و گفت باید این انجمن ها فعالتر شودو از پتانسیل های انجمن ها استفاده شود.

وی در پایان به فرهنگیان توصیه کرد تقویت دین داری و نهادینه کردن آموزه های دینی و ولایتمداری در دانش آموزان تلاش کنند.

حجت الاسلام احمدی گفت در سایه ولایت در نظام اسلامی ؛ امروزه  ایران جزیره امن در اقیانوس پرتلاطم جهان کنونی است علاوه بر پیشرفت های بسیار خوب در خیلی زمینه ها ، بسیار تاثیرگزار در مناسبات بین المللی است.

 

[کد خبر:AJ3480]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب