استاندار بوشهر گفت: احداث سدهای دشت پلنگ، باغان، دالکی و باهوش در استان بوشهر تسریع شود.

به گزارش آینه جم به نقل از مهر ؛ مصطفی سالاری پیش از ظهر شنبه در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای زیرساخت‌های مهمی در حوزه کشاورزی است و طرح‌ های توسعه‌‌ای در حوزه آبیاری در استان زمینه را برای طراحی شیوه‌‌های آبیاری نوین را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: اکنون سد چم‌ شیر روند پیشرفت خوبی دارد که با بهره‌بر داری از آن تا دو سال آینده تحول مهمی در شهرستان های دیلم و گناوه در حوزه کشاورزی رقم خواهد خورد.

استاندار بوشهر افزود: همچنین بر اجرای کانال‌های انتقال آب از سد چم‌شیر به اراضی کشاورزی شهرهای شمالی استان بوشهر تاکید داریم و این سد فرصت مهمی را برای کشاورزی در استان بوشهر فراهم می‌کند.

تعرفه مصرف آب کشاورزی در استان بوشهر تدوین شود

سالاری با اشاره به اینکه باید طرحی برای تعرفه مصرف آب کشاورزی در استان بوشهر تدوین شود، گفت: برای استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی استان باید برای تعرفه مصرف آب در این حوزه طرحی تدوین شود تا کشاورزان در مصرف آن فرهنگ صرفه‌جویی را مورد نظر قرار دهند.

استاندار بوشهر بر لزوم توسعه زیرساخت‌های آب در استان بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: ساخت کانال‌های درجه 2 و 3 سد رئیسعلی دلواری باید تسریع یابد.
وی افزود: همچنین سدهای دشت پلنگ، باغان، دالکی و باهوش در استان بوشهر در حال احداث است که تسریع در ساخت و بهره برداری از آنها تحول مهمی در این حوزه کشاورزی استان بوشهر فراهم می سازد.

 

 
[کد خبر:AJ3498]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب