معاون فرماندار جم در همایش روز جهانی معلولین با بیان اینکه حدود 10 درصد جمعیت جهان را معلولان تشکیل می دهند گفت: معلولین بزرگترین اقلیت را در جهان دارا هستند و توجه ویژه به نیازهای انان الزامی است.

عبدالحسن رفیعی پور معلولین را دارای استعدادها و توانمندی های بزرگ دانست و تصریح کرد: همه مسئولان باید در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای معلولان شهرستان تلاش کنند.

وی حضور معلولان در عرصه های مختلف اجتماعی و نیز موفقیت های بزرگ در عرصه های علمی و ورزشی را نشانه ی توانایی بالای این قشر خواند و افزود: اگر بستر مناسب برای معلولان فراهم گردد قطعا می توانند منشا تاثیرات مهم و بزرگ در جامعه باشند.

رفیعی پور خاطر نشان ساخت: دستگاه های دولتی و غیر دولتی می بایست در برنامه ریزی های خرد و کلان، حقوق قانونی معلولان را مورد توجه قرار دهند .

معاون فرماندار جم،اولین گام در تحقق نیازهای معلولان را، شناخت حقوق آنان دانست و یادآور شد: قوانین مشخص و صریحی در حوزه ی حقوق معلولان وجود دارد که آگاهی از این قوانین، می تواند شرایط و نگاه ها را در عمل تغییر دهد.

عبدالحسن رفیعی پورهم چنین بر لزوم حل مشکل اشتغال و تحصیل معلولان تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه ها باید در طراحی مبلمان شهری، فضاهای اداری، آموزشی، معابر و فضاهای ورزشی، شرایط لازم جهت استفاده معلولان را لحاظ نمایند.

[کد خبر:AJ3506]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب