فرماندار شهرستان عسلویه گفت: شهرستان عسلویه امسال بیشترین سرانه اعتبارات را بین تمام شهرستان‌های کشور گرفت.

 

به گزارش آینه جم؛ حسن اسماعیلی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم در شهرستان عسلویه مربوط به آلودگی هوا بود که باید تدابیری اتخاذ می‌شد که آلودگی هوا کاهش یابد و اگر کاهش نمی‌یابد، به طریقی جبران شود و امتیازی به مردم تعلق گیرد.

وی با اشاره به قانون معافیت مالیاتی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس، افزود: با این شرایط عوارض آلایندگی به مردم نمی‌رسد و با پیگیری‌های صورت گرفته و همچنین تاکید استاندار بوشهر و حضور اعضای کمیسیون انرژی و کمیسیون برنامه بودجه مجلس درعسلویه و سفر خانم ابتکار به این شهرستان، قانون لغو معافیت در دستور کار قرار گرفت و در مجلس تصویب شد و با تائید شورای نگهبان اجرایی می‌شود.

استقرار ۹ اداره مستقل درشهرستان عسلویه

فرماندار شهرستان عسلویه از توسعه سلامت و فضای سبز به عنوان دیگر خواسته مردم عسلویه یاد کرد و افزود: در زمینه بهبود وضعیت زیست‌محیطی اقدامات بسیار زیادی برای کاهش آلایندگی‌ها صورت گرفته و اقدامات بازدارنده جدی در این زمینه در دستور کار است و به نتایج بسیار خوبی رسیده‌ایم.

وی استقرار ادارات مستقل در شهرستان عسلویه را به عنوان یک اولویت مهم دیگر عنوان کرد و بیان داشت: ۹ اداره مستقل در این شهرستان استقرار یافته است و یا اینکه از نمایندگی به اداره تبدیل شده است.

فاز دوم بیمارستان عسلویه احداث می‌شود

اسماعیلی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی عسلویه در سال جاری، خاطرنشان ساخت: این بیمارستان دستاورد بسیار خوبی در حوزه سلامت بود و شاهدیم که طی یک ماه بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم شهرستان به این بیمارستان مراجعه کردند که در گذشته به دیگر شهرستان‌ها برای درمان خود می‌رفتند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای اجرای فاز دوم بیمارستان عسلویه، گفت: این فاز دارای بخش‌های خوبی همچون زایشگاه است که از ابتدای سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان عسلویه همچنین به توسعه زیرساخت‌های آموزشی در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت اسکان فرهنگیان عسلویه مطلوب نیست و از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری دو معلم‌سرا با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال ساخته می شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/11/4/1617025.jpg

اجرای طرح نخبه‌پروری در عسلویه/ ساخت ۲ مدرسه و ۲ معلم‌سرا

وی به اجرای طرح نخبه‌پروری در این شهرستان اشاره کرد و اذعان داشت: از بهترین اساتید تهران در این طرح استفاده شده است تا شاهد ارتقای رتبه کنکور دانش‌آموزان این شهرستان در کنکور سراسری و قبولی آنها در دانشگاه‌های معتبر کشور باشیم.

اسماعیلی اضافه کرد: در نشست‌ها و مذاکراتی که با مسئولان شرکت‌های مستقر در منطقه داشتیم، بر ساخت دو مدرسه مجهز در منطقه تاکید کردیم و این موضوع مورد توافق قرار گرفت و دو مدرسه در روستاهای بنود و بزباز شهرستان عسلویه با اعتبار سه میلیارد تومان توسط دو شرکت پتروشیمی منطقه اجرایی می‌شود.

وی همچنین از ساخت دو پارک محله‌ای و چهار طرح هادی با اعتبارات سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس خبر داد و گفت: با تعامل ایجاد شده، ۲۰ میلیارد ریال توسط منطقه ویژه پارس پرداخت شد که بخش دیگری از اعتبارات برای هوشمندسازی مدارس عسلویه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تمام روستاهای شهرستان عسلویه صاحب فضای ورزشی شدند

فرماندار شهرستان عسلویه تاکید کرد: تمام شهرها و روستاهای شهرستان عسلویه دارای فضای ورزشی مناسب هستند که در تمام روستاها زمین چمن فوتبال، سالن ورزشی و یا زمین چمن فوتسال ایجاد شده است و در هیچ شهرستانی این میزان توسعه ورزشی را نمی‌بینیم.

وی مجموع اعتبارات امسال شهرستان عسلویه را ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از شاخص‌های توزیع اعتبارات، جمعیت است که شهرستان عسلویه به نسبت جمعیت خود بیشترین میزان اعتبارات را در بین ۴۲۶ شهرستان کشور کسب کرده است.

بهبود وضعیت اشتغال نیروهای بومی در صنایع منطقه

اسماعیلی گفت: ۳۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به عسلویه، ۲۳ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی و ۳۳ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده در این شهرستان محقق شده است.

وی همچنین از بهبود وضعیت اشتغال نیروهای بومی در صنایع این منطقه خبر داد و بیان داشت: هر جایی که قرار بر جذب نیرو بود، از منافع استان بوشهر دفاع کردیم و با وجود مصوبه اشتغال ۵۰ درصد نیروی بومی استان بوشهر، در برخی شرکت‌ها از این سقف هم سهم بیشتری نصیب استان بوشهر و شهرستان عسلویه شد.

استفاده از توان اهل سنت برای توسعه منطقه

فرماندار شهرستان عسلویه در ارتباط با سوالی در مورد ایجاد تعامل بین اهل سنت و تشیع در این شهرستان، تصریح کرد: ما هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نیست و در استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی هیچ محدودیت و منعی در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه یکی از معاونین فرمانداری شهرستان عسلویه از اهل سنت انتخاب شده است، افزود: در زمینه انتخاب مشاوران فرمانداری نیز همین رویه را شاهد هستیم و برادر بودن شیعه و سنی را به عنوان یک شعار ندانسته و بلکه در عمل ثابت کرده‌ایم و با این اقدامات به دستاوردهای بسیار خوبی نیز رسیده‌ایم.















  
[کد خبر:AJ3535]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب