آینه جم؛ نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم وعسلویه درمجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران در روز 12 فروردین سال 58 با رای بالای 98 درصدی خود افق جمهوریت و اسلامیت رابا رای نظام و تاثیر گذاری خود را در سرنوشت کشور تبیین کردند.

 به گزارش آینه جم؛ حجت الاسلام موسی احمدی روز چهارشنبه درگفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: مردم به رهبری امام خمینی (ره) افق جمهوریت و اسلامیت برای تحقق نظام اسلامی تبیین کردند و اکنون اسلامیت در قالب قوانین، برنامه ها و اندیشه ناب امام و مقام معظم رهبری در حال تحقق کامل است.

وی با بیان این که اسلام در چهره جمهوریت تداعی می کند و جمهوریت تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود است، ادامه داد: مشارکت مردم از ابتدا تاکنون در انتخابات های مختلف، آزادی احزاب  و نگاه های مختلف در کشور همه حکایت از تحقق جمهوریت نظام دارد.

نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: به همین دلیل اکنون شاهد جمهوری اسلامی با ثبات، مقتدر، تاثیرگذار درابعاد بین المللی و منطقه ای هستیم و نظام اسلامی با اقتدار توانسته دشمنان خود را به پای میز مذاکره بکشاند و اهداف و آرمان های خود را محقق کند.

وی رابطه جمهوریت و اسلامیت را جداناپذیر دانست و اضافه کرد: این دو مکمل یکدیگر و یک موضوع واحد که مردم سالاری دینی است را دنبال و محقق می کنند.

دکتر احمدی گفت: شعارهای محوری مردم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی درجریان انقلاب با هدایت امام خمینی (ره) شکل گرفت واین جمهوری اسلامی خاستگاهش دردرون فطرت و نگاه و اندیشه مردمی است که به تبعیت از بنیانگذار جمهوری اسلامی به میدان آمدند و حرکت انقلاب و استمرار اسلام در قالب نظام جمهوری را پایه گذاری کردند.

[کد خبر:AJ3541]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب