141764541886.jpg

آينه جم، جلسه ای که در آبان ماه سال جاری در عسلویه برگزار شد تیر خلاصی بر احتمال اجماع اصلاح طلبان حوزه جنوب استان بود که هر چند به منظور "وصل" اصلاح طلبان این حوزه صورت گرفته بود اما در نهایت با درگیری لفظی و "فصل" به پایان رسید.

 به گزارش آينه جم، سايت اصولگراي سوك در تحليلي از وضعيت اصلاح طلبان جنوب استان بوشهر در انتخابات پيشرو نوشت: از دیگر نمونه های مشخص سردرگمی اصلاح طلبان را در حوزه انتخابیه شهرستان های دیر ، كنگان ، جم و عسلویه باید جستجو کرد که تعداد فراوانی از کاندیدهای اصلاح طلب باید در مقابل تنها نماینده اصولگرا این حوزه حجت الاسلام دکتر موسی احمدی اقدام به رقابت کنند.

بهترین وصف از وضعیت آشفته اصلاح طلبان این حوزه را در این جمله باید خلاصه کرد که از سوی یک اصلاح طلب بیان شد:" همه کاندیداها با اجماع موافقند اما به نفع خودشان!"، بیش از 20 اصلاح طلب قصد کاندیداتوری در حوزه جنوب استان را دارند، خیال اصولگرایان از این حوزه تقریبا راحت است، حجت الاسلام موسی احمدی کاندیدای اصولگرایان در انتخابات سال 1390، با اختلاف 12 هزار رای نفر اول شد و اگر اصلاح طلبان همه آراء کاندیداهای خود را روی هم می گذاشتند به شیخ اصولگرا نمی رسیدند.

حالا وضعیت بغرنج تر است، برخی از اصلاح طلبان حاضر به نشستن پشت یک میز نیستند چه برسد به توافق و ائتلاف. سکینه الماسی اگر چه اعلام کرده مشی اعتدالی دارد و به گفته خودش با اصولگرایان مشکلی ندارد اما چندی پیش اعلام کرد رویکرد اصلاح طلبانه اش قوی تر است. اصلاح طلبان از یک سو قطعا بر روی الماسی به اجماع نمی رسند و از سوی دیگر الماسی با وجود اصلاح طلب دانستن خود به نفع هیچکس کنار نمی رود.

جلسه ای که در آبان ماه سال جاری در عسلویه برگزار شد تیر خلاصی بود بر احتمال اجماع اصلاح طلبان حوزه جنوب استان، این نشست که به منظور "وصل" اصلاح طلبان صورت گرفته بود با درگیری لفظی و "فصل" به پایان رسید.

تعدد کاندیدای اصلاح طلبان در این حوزه آنقدر زیاد است که بررسی تمام آنها نیازمند مطلبی جداگانه است، هر طیفی از اصلاح طلبان در این شهرستان دارای دو الی سه کاندیدا است، اصلاح طلبان کهنه کار ، اصلاح طلبان همسوی دولت یازدهم ، اصلاح طلبان مدرن، اصلاح طلبان جوان، نو اصلاح طلبان، اصلاح طلبان مستقل، اصلاح طلبان طرفدار هاشمی، اصلاح طلبان طرفدار عارف و چندین عنوان با پسوند و پیشوند اصلاح طلبی!

شیخ محمد پولادی و شیخ اسدالله بحرانی زاده کنگانی روحانیون اصلاح طلبی هستند که قطعا در صورت تائید صلاحیت در انتخابات حضور خواهند یافت. پولادی در مجلس ششم کمتر از 40 رای با رقیبش فاصله داشت.

مجید حسینی کنگانی که در مجلس هفتم رد صلاحیت شد بعید به نظر می رسد برنامه ای برای مجلس دهم در سر نداشته باشد، عزیز بحرانی و اسماعیل عباسی تمایلات اصلاح طلبانه دارند و اگر به میدان بیایند با برچسب اصلاح طلبی به جذب آراء مردم عسلویه، جم، کنگان و دیر خواهند پرداخت.

حسین بردستانی 34 ساله نماینده بخشی از نسل سوم اصلاح طلبان این حوزه است و بعید به نظر می رسد در صورت درخواست بخشی از اصلاح طلبان جوان برای حضور در انتخابات از صحنه خارج شود.

شنیده می شود علی کرمی، سخنگوی اصلاح طلبان جنوب استان که یکبار بخت خود را برای مجلس امتحان کرده بود مجددا در حال تجدید قوا برای حضور جدی تر است. همچنین باید از اصغر حصیری مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان نام برد که به دلیل پافشاری بر انتصاب یکی از مدیران خود از سمتش کنار گذاشته شد، نیز به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی اصلاح طلبان در این حوزه یاد کرد. ابراهیم مومنی از اصلاح طلبان "جوان و خوش سر و زبان"ی است که به منظور شرکت در انتخابات از سمت خود استعفا داده و احتمال اجماع بر روی نام او غیرممکن نیست.

عبدالحسین اکسیر، علی ایاز، مسعود تنگستانی نژاد و مال الله محمدی نیز بخت خود را کمتر از دیگر اصلاح طلبان حوزه جنوب استان نمی دانند، در کنار همه اینها باید از افراد کمتر شناخته شده ای همچون بهمن کرمی، عباس نیک منش، عباس بارگاهی و چندین نفر دیگر نیز یاد کرد که پرچم اصلاح طلبی را در چهار شهرستان جنوبی استان حمل می کنند.

به هر تقدیر اوضاع اصلاح طلبان دیار "نخل و ساحل و شرجی و انرژی" به هیچ عنوان خوب نیست، در دولت یازدهم که قاعدتا سهم بیشتری از کرسی ها باید نسیب یاران اصلاحات شود، در هیچ حوزه ای از چهار حوزه استان خیالشان راحت نیست، در هیچ حوزه ای به قول یکی از اصلاح طلبان، اصلاح طلب قابل اجماعی وجود ندارد که پرچم اصلاح طلبی را به دست گیرد، در هیچ حوزه ای به اجماع نرسیده اند و در حوزه هائی هم که به اجماع رسیده اند(دشتی و تنگستان) راه سختی در پیش دارند./مشتاقي

[کد خبر:AJ10587]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-3 # محسن 1394-09-17 21:01
رای ما فقط شیخ اسدالله بحرانی زاده
ایشان فقیهی عالم می باشد که قطعا حضور او در مجلس مایه خیر و برکت خواهد بود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-2 # شیر آهنکوه 1394-09-18 12:35
قطعا نماینده جبهه اصلاحات در این حوزه جناب علمداری عزیز هستند واجماعی هم نیاز نیست علمداری چنان مقتدرانه وارد میدان شده که قطعا پیروز این رقابت خواهند بود.....به همین سادگی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-2 # شیر آهنکوه 1394-09-18 12:35
قطعا نماینده جبهه اصلاحات در این حوزه جناب علمداری عزیز هستند واجماعی هم نیاز نیست علمداری چنان مقتدرانه وارد میدان شده که قطعا پیروز این رقابت خواهند بود.....به همین سادگی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب