000000000000000000007787777777.jpg

آینه جم، در پی انتشار خبر فشار استانداری بر شوراها برای امضای صورتجلسه غیرقانونی برداشت 12 درصد اعتبار دهیاری ها توسط استانداری و به دنبال آن اعتراض های شدید شوراهای اسلامی روستاهای استان بوشهر، اعضای شوراهای اسلامی روستاهی جم نیز در مصاحبه هایی مخالفت خود را اعلام کردند.

به گزارش آینه جم، رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی جم در گفتگویی از مخالفت خود با این طرح خبر داد و گفت: به عنوان کسی که دغدغه عمران و آبادانی روستاهای بخش مرکزی جم را دارم با کسر هر وجهی و تحت هر عنوانی از درآمد روستاها مخالفم .

بازرسی استان ورود کند

ناصر حاتمی تاکید کرد: اجرای این طرح غیرقانونی است و لازم است بازرسی استان نیز به موضوع ورود کند.

وی افزود: اهداف اعلام شده برای این این طرح، در چارچوب وظایف ذاتی دهیاری ها است که تاکنون نیز براساس آن اقدام شده است و با این توصیف برداشت وجه از حساب دهیاری ها هیچ توجیهی ندارد.

مسائل فرهنگی در بودجه روستاها گنجانده می شود

نائب رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی جم نیز در گفتگو با سی سواران اظهار داشت: این طرح مشکل قانونی دارد و مسائل فرهنگی موردنظر مدیرکل امور روستایی استانداری به صورت مشخص در بودجه سالیانه دهیاری ها گنجانده می شود .

بهروز افتخاری تصریح کرد: با کسر هر وجهی و تحت هر عنوانی از درآمد روستاها مخالف هستیم و انتظار داریم این روند متوقف شود.

طرح پختگی لازم ندارد

دیگر عضو شورای بخش مرکزی جم نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران بیان داشت: این طرح در شورای بخش مرکزی به بحث گذاشته شد و با نظر تمامی اعضا رد شده است.

مصطفی ارجمند افزود: این طرح از پختگی لازم برخوردار نیست و استقلال شوراها و حقوق موکلانشان را خدشه دار می کند و لازم از است در اجرای آن تجدیدنظر شود

برداشت وجه در مرکز استان خلاف قانون است

رئیس شورای اسلامی روستای چاهه از توابع بخش مرکزی جم نیز با اعلام مخالفت خود با این طرح اظهار داشت: برداشت وجه از حساب دهیاری ها آن هم در مرکز استان، خلاف قانون است و شورا و دهیاری روستای چاهه به طور جد با این موضوع مخالف هستند.

عباس هوشمند افزود: امیدواریم در این تصمیم گیری تجدیدنظر شود و مقامات عالی دولت در استان بوشهر از اجرای این طرح منصرف شوند .

یکشنبه آینده جمع بندی دیدگاه شورای بخش ریز

رئیس شورای اسلامی بخش ریز نیز در گفتگویی اظهار داشت: در جلسه ای در فرمانداری جم و با حضور آقای عالی نژاد، صراحتا مخالفت خود را با این طرح اعلام کرذم.

محمد فتوحی ادامه داد: در همین راستا نشستی با حضور تمامی اعضای شورای بخش ریز در روز یکشنبه برگزار می شود که پس از این نشست، جمع بندی نهایی اعلام می شود.

اسدالله کامران رئیس شورای اسلامی بهارستان و محمدباقر رفیعی پور سخنگوی شورای اسلامی استان بوشهر و عضو شورای اسلامی روستای بهرباغ نیز از مخالفان این طرح غیرقانونی هستند.

گفتنی است بر اساس طرحی که از سوی استانداری بوشهر در حال پیگیری است از شوراهای روستایی استان خواسته شده است صورتجلسه ای را امضا کنند که بر اساس آن 12 درصد اعتبارات دهیاری ها قبل از واریز به حساب آنها توسط استانداری برداشت می شود، این طرح با مخالفت شدید شوراهای اسلامی روستاهای استان مواجه شده است.

لینک اخبار مرتبط:

فرار شوراهای اسلامی روستاهای استان از طرح غیرقانونی استانداری/بازرسی کشور ورود کند+عکس

شوراهای روستاهای عسلویه مخالفان جدی طرح غیرقانونی استانداری

 http://s1.picofile.com/file/8227281392/IMG_20151209_WA0010.jpg

[کد خبر:AJ10669]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-2 # محمدی زاده 1394-09-20 09:27
طرح کسر 12درصد در استانداری و برنامه ریزی به وسیله آنها، در شهرداری ها هم اجرا خواهد شد در این زمینه هم خبر بگذارید تا مردم مطلع شوند مرسی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # طالب مؤذنی 1394-09-20 09:38
موضع درستی گرفته اند. درود. یعنی چه که استانداری از دهیاری ها پول بگیرد. مگه دوره قاجار است؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # شورای جم 1394-09-20 11:03
رفتار تهدید آمیز و دون شان دولت تدبیر و امید آقای عالی نژاد، توهین آشکار به شوراهای روستایی است. این طرح با هر عنوانی که هست نباید اجرا شود و شوراهای جنوب استان خود نامه اعتراضی خود را در سه موضوع عزل استاندار و مدیر کل سیاسی و نیز لغو مصوبه غیرقانونی و هم چنین حسابرسی ویژه از تخلفات احتمالی استانداری به ریاست جمهوری و بازرسی کل کشور ارائه می دهند.
استاندار بوشهر و مدیر کل امور روستایی باید از مردم عذرخواهی کند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # فرهنگی 1394-09-20 13:03
وقتی دولت قبل استاندار غیر بومی انتخاب میکرد حساب شده بود ایشان دیدی مغرضانه با جنوب استان دلرند دلیلش هم سفرهای متععدد به شما استان هست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # مردم سالاری 1394-09-22 06:45
مردم سالاری به سبک ...........
بخدا شنیدم خنده ام گرفت اول فکر کردم دوستان مزاح می فرمایند. منم به شوخی گفتم خب مقداریش هم از ......... بگیرند . چه فرق میگنه هر دو سهم مردم فقیر روستاها هست. :
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # مردم سالاری 1394-09-22 06:53
ورژن جدید مردم سالاری رسید.
شاید برای انتخابات می خان روشان نمیشه بگن.
هی داد بی داد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # حامی الحق 1394-09-27 13:46
بابا ایول تبلیغات نزدیک. شوراهاکمک کنیدوگرنه سهمتان کم میشود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب