00000000000000000shora1.gif

آینه جم، رئیس شورای اسلامی بخش چاه مبارک شهرستان عسلویه گفت: شوراهای روستاهای عسلویه نگاه مثبتی به طرح برداشت 12 درصد ازمحل اعتبارات ارزش افزوده وعوارض آلایندگی دهیاری ها توسط استانداری ندارند و از مخالفان جدی طرح هستند.

جاسم حمدی در گفتگویی با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: در طرح استانداری که 12 درصد عوارض آلایندگی‌ و ارزش افزوده در استانداری تجمیع شود روستاهای عسلویه متضرر می شوند.

وی اضافه کرد: این کار به صلاح شهرستان عسلویه نیست امیدوارم فرماندار پرتلاش و دلسوز شهرستان، صلاح روستاهای شهرستان در نظر گیرند.

حمدی بیان داشت: دیدگاه استانداری بوشهر نسبت به شهرستان عسلویه با توجه به اخذ عوارض آلایندگی‌ و ارزش افزوده که حق مسلم مردم است سازنده نیست.

رئیس شورای اسلامی بخش چاه مبارک با بیان اینکه در تقسیم اعتبارات استانداری و همچنین اجرای طرح ها دیدگاه خوبی نسبت به شهرستان عسلویه وجود نداشت خاطرنشان کرد: استانداری در اجرای زمین چمن مصنوعی در اکثر نقاط استان پولی از دهیاری ها اخذ نکرد ولی در شهرستان عسلویه 85 میلیون تومان از اعتبارات ارزش افزوده دهیاری ها اخذ کردند.

حمدی ادامه داد: در زمینه خرید مینی بوس با وجود اینکه 135 میلیون تومان پول دهیاری ها به مدت سه سال در اختیار استانداری بوده است بعد از این مدت، مینی بوس با نواقص و 15 میلیون تومان بیشتر از قیمت بازار در اختیار دهیاری گذاشتند و کسی هم پاسخگو نبود.

وی بیان داشت: کسر یا برداشت دوازده درصد از اعتبارات مختلف دهیاری ها با بودجه ی مصوب دهیاری و قوانین موجود در مورد هزینه کرد این اعتبارات مغایرت دارد و بدون شک مشکلات قانونی در حسابرسی برای دهیاران ایجاد خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی بخش چاه مبارک بیان داشت: شورای اسلامی بخش چاه مبارک حدود یک ماه قبل با درخواست شوراهای اسلامی روستاهای بخش چاه مبارک تشکیل جلسه نمود و همگی حاضرین در جلسه مخالفت قاطع خود را با اجرای این طرح اعلام نمودند.

جاسم حمدی گفت: از فرماندار پرتلاش و دلسوز شهرستان عسلویه کمال تشکر و امتنان داریم و امیدواریم همانند سال های گذشته که همگام با شوراها بوده است، در زمینه طرح جدید استانداری، شرایط روستاهای شهرستان را درنظر بگیرند و در اجرای طرح همانند سابق اجازه داده شود شوراهای اسلامی خود امورات روستا را انجام دهند.

ادامه رایزنی های فشرده دولتی ها با نمایندگان مردم در پارلمان های روستایی شهرستان عسلویه برای اجرایی شدن طرح

براساس گزارش خبرنگار آینه جم، طرح غیرقانونی استانداری بوشهر مبنی بر جذب 12درصد اعتبارات روستاها در استانداری بوشهر، گلایه های فراوانی از مردم و شوراهای اسلامی روستاهای جنوب استان بوشهر در پی داشته است.

از شهرستان عسلویه خبر می رسد از زمان ابلاغ اين مصوبه غير قانوني تا به امروز فرمانداري و بخشداري چندين جلسه بی نتیجه با شوراهاي اسلامی روستاهای دو بخش این شهرستان داشته است.

در این جلسات اکثر شوراهای اسلامی مخالفت خود را با اين طرح اعلام كردند و از هرگونه امضاء و يا تاييد صورت جلسه ارسالی خودداری کرده اند.

شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان عسلویه که منطقه خود را میزبان شایسته پالایشگاه ها و تاسیسات منطقه ویژه می دانند ارزش افزوده را حق قانونی مردم عنوان می کنند و حتی آنان معتقد هستند شوراهای اسلامی روستاها در تمام مسائل ذكر شده در صورتجلسه ارسالی، از زمان پرداخت ارزش افزوده تاکنون، خیلی بيشتر هزينه كردند و خواهند كرد.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی روستاهای عسلویه در گفتگویی با آینه جم با اظهار گلایه شدید از طرح جدید استانداری بوشهر بیان داشت: چرا بايد در عسلويه، حق آلايندگي که يكي از خواسته هاي اصلي و به حق مردم است به فراموشي سپرده شود؟ و حتی هنوز اعتباری به حساب دهياري ها واريز نشدهاست از آن برداشت شود؟

این عضو شورای اسلامی بیان داشت: اکثر شوراهاي اسلامی روستاهای عسلويه با اين طرح مخالفند.

وی گفت: باتوجه به اينكه اين مصوبه در فضاي مجازي منتشر شده است و مردم از آن باخبر هستند چنانچه شوراها امضاء كند اختلافات زيادي در بين مردم و شورای اسلامی به وجود می آید حتی فضای بی اعتمادی مردم و مسئولان نیز افزایش می یابد وبايد شوراها جوابگوي افكار عمومي شوند.

لازم به ذکر است براساس محاسبات اولیه، روستاهای شهرستان عسلویه متضررترین روستاها در طرح فوق خواهند بود.

براساس شنیده ها فشارهای استانداری بوشهر بر شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان های جم، کنگان و عسلویه همچنان ادامه دارد و اکثر شوراهای اسلامی که نمایندگان قانونی مردم در پارلمان های روستایی هستند با این طرح غیرقانونی مخالفند و از امضا یا تایید صورت جلسه ارسالی خودداری می کنند.

لینک مرتبط:

فرار شوراهای اسلامی روستاهای استان از طرح غیرقانونی استانداری/بازرسی کشور ورود کند+عکس

دیدگاه اعضای شوراهای اسلامی جم /افزایش مخالفت های شوراها با طرح غیرقانونی استانداری

 http://s1.picofile.com/file/8227281392/IMG_20151209_WA0010.jpg

[کد خبر:AJ10692]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+3 # علی تمیمی 1394-09-21 08:42
مرحبا جناب حمدی، شکرا
استانداری طمع به عوارض آلایندگی عسلو -بیدخون وچاه مبراک دارد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # اصلاح ظلب 1394-09-22 06:40
آره مردم سالاری برای........... .... این گونه معنی نمودند. که مصوبه آماده کردند و مثل عقد دختران قدیم میگن حالا امضا کنید. بعدا هم میگن مردم با اصلاح طلبان مشکل دارند.
از ماست که برماست.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب