0000000000766601.JPG

آینه جم، یک دستگاه کمپرسور خنک کننده واحد سرمایش شرکت پالایش گاز فجر جم که سال 1389 جهت تعمیر به کشور کانادا ارسال شده بود، به بهانه تحریم تا کنون به کشور برگشت داده نشده است.

به گزارش آینه جم؛ استان بوشهر به دلیل موقعیت و ظرفیتی که در حوزه نفت و گاز دارد پالایشگاه های زیادی در جنوب این استان ایجاد شده تا بگونه بتوانند از این منابع عظیم الهی استخراج شود.

 پالایشگاه ها که مستقیم زیر نظر وزارت نفت هستند برای استخراج منابع زیرزمینی دستگاه های زیادی را از کشورهای خارجی و داخلی خریداری می کنند که در صورت بروز مشکل در سیستم های این دستگاه ها برای تعمیر به شرکت مبداء  ارسال می شود.

شنیده ها حکایت از این دارد که یک دستگاه کمپرسور خنک کننده واحد سرمایش شرکت پالایش گاز فجر جم که سال 1389 جهت تعمیر به کشور کانادا ارسال شده بود، به بهانه تحریم تا کنون به کشور برگشت داده نشده است.

به نوشته سپاس؛ این وسیله مکانیکی در پالایشگاه برای اطمینان از عدم ایجاد هر گونه مایع در طول خطوط انتقال گاز رسانی پالایشگاه، گاز خروجی از واحد شیرین سازی به واحد تنظیم نقطه شبنم ارسال می کرده است.

در این واحدها با استفاده از یک مرحله سرما سازی پروپان (متشکل از چهار کمپرسور)، درجه حرارت گاز در اثر مبادله حرارت با پروپان منفی 30 درجه سانتیگراد سرد می شود.

این در حالی است که باقیمانده بخار گاز به حالت مایع تبدیل و در مغزن های تفکیک شده از هم دیگر جدا می شوند.

این گاز که اصطلاحا" گاز خشک نامیده می شود از مبداء به واحد اندازه گیری گاز و بعد از آن در خط لوله سراسری گاز کشور قرار می گیرد.

[کد خبر:AJ10765]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # دانشجو 1394-09-24 08:29
متاسفانه این هم پول در پالایشگاه حدر میره بعدا برای یه پرواز جمی ها اینقدر باید زجر بکشن و این اوج بدبختی و رضالت و تاسفباری نشون میده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب