00000000000000000shora1.gif

آینه جم: معاون رییس جمهور نیز صورت جلسه ارسالی دفتر امور روستایی استانداری بوشهر و الزام دهیاری ها به واریز ۱۲ درصد از مالیات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به حساب متمرکز استانداری را غیر قانونی توصیف کرد.

به گزارش « آینه جم»؛ نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانهای کشور در گفتگو با سایت مند گفت: در دیدار با معاون رییس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گلایه شوراهای استان از الزام واریز دوازده درصد از مالیات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی و همچنین تسهیلات متعلقه ناشی از میانگین مانده حساب به حساب متمرکز همیاری استانداری بوشهر را منتقل نمودیم.

سید علی اکبر فاطمی گفت: محمد باقر نوبخت نیز الزام شوراهای استان بوشهر به امضای این صورت جلسه را غیر قانونی دانست و نسبت به رفع این مشکل مقرر گردید در روزهای آتی اقدام کند.

وی افزود: آنچه در اهداف این طرح آمده است جزو اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری ها و از وظایف ذاتی آنها به شمار می آید و تاکنون نیز دهیاری ها بر اساس وظایف خود بخشی از اعتبارات خود را به انجام این کارها اختصاص داده اند.

سید علی اکبر فاطمی تصریح کرد: روستاها در طول سالیان اخیر به دلیل از دست دادن منابع درآمدی، بیشتر ساکنان خود را از دست داده اند و بخش قابل توجهی از خدمات زیربنایی دولت در روستاها که با صرف اعتبارات کلان انجام شده بلااستفاده مانده است، بنابراین توجه بیشتر به روستاها یکی از ماموریتهای دولت تدبیر و امید است و نباید با کسر اعتبارات روستاها از بین رفتن آنها را تسریع کنیم.

وی گفت: افزایش اعتبارات دهیاری ها و اجرای پروژه های امید در روستاها در طول سالیان اخیر، باعث امیدواری مردم به ماندن در روستاها است و چنانچه زمینه ی احیاء اقتصاد خودکفای روستایی را فراهم آوریم کمک شایانی به اقتصاد کشور در شرایط دشوار کنونی کرده ایم.

  نماینده استان در شورای عالی استانهای کشور با اشاره به مشکل پیش آمده در هفته های اخیر تاکید کرد: به زعم من استاندار بوشهر با دخالت در این موضوع مانع از اجرای سلیقه ای این دستور العمل شود.

سید علی اکبر فاطمی گفت: تمامی شوراهای شهرستان ها با ارسال نامه خواهان پیگیری این موضوع تا حل کامل مشکل شده اند و ما نیز پیگیر رفع این مساله هستیم تا لطمه ای به منابع اعتباری دهیاری های استان وارد نگردد.

بر اساس صورت‌جلسه ارسالی هدف از اجرای این طرح برنامه‌ریزی متمرکز، یک‌پارچه و فراگیر در اجرای سیاست‌های توسعه و ترویج فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی هنری، ادبی و مذهبی در روستاها و همچنین توسعه زیرساخت‌های مشترک و اختصاصی روستا است.

از دیگر اهداف مطرح شده در این نامه، توسعه، ترویج و تقویت مراسم، مسابقات، فعالیت‌ها و برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی و آموزش و برنامه‌ریزی در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی، با تاکید بر ترویج و تقویت ورزش در روستاها است.

تقویت بنیه علمی و آموزشی استان و توانمندسازی علمی دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی به خصوص برای افزایش توان رقابتی استان در کنکور در قالب برنامه های جامع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از دیگر اهداف مورد نظر اجرای این طرح است.

از دیگر اهداف این طرح، تقدیر و حمایت از دانشجویان و نیز نخبگان عرصه‌های مختلف، سرمایه‌گذاری در امور توسعه و زیرساخت‌های مشترک، حمایت از اشتغال‌زایی و صنایع دستی و گردشگری و فعالیت‌های مشابه در روستاها، طراحی، برنامه‌ریزی و نظارت فنی و مالی بر طرح‌های توسعه روستاها و سایر امور مرتبط با روستاها است.

اما ارائه این طرح و ارسال صورت جلسه با واکنش‌هایی از جانب شوراهای اسلامی برخی از روستاهای استان روبرو شد؛ آنها اجرای این طرح را خلاف قانون و مقررات می‌دانند و معتقدند بر اساس اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها مصوب ۲۱ بهمن ماه ۱۳۸۰، اهداف و بندهای مندرج در صورت جلسه مذکور جزو وظایف ذاتی دهیاری‌ها به شمار می‌رود که تاکنون دهیاری‌ها عملکرد قابل قبولی در اجرای طرح‌ها و پشتیبانی از برنامه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، آموزشی و … داشته‌اند.

منبع: مند

لینک اخبار مرتبط:

http://s1.picofile.com/file/8227281392/IMG_20151209_WA0010.jpg

[کد خبر:AJ10894]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # محسن 1394-09-27 12:55
خب وقتی با بودجه هیچ خدماتی برا مردوم انجام نمی دید توقع دارید برگشت نخورده اتفاقا طرح بسیار خوبيه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # رضا 1394-09-27 19:45
بازهم گلی به جمال آقای نوبخت
آقای عالی نژاد؛
گرفتم زتوناتوانتر بسی است تواناترازتوهم آخر کسی است
خدارابرآن بنده بخشایش است که خلق از وجودش در آسایش است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب