8I4A4973.jpg

آینه جم:در نشستی با حضور فرماندار جم، رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر و رئیس بیمارستان توحید جم، مسائل و مشکلات این بیمارستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


به گزارش آینه جم: در ابتدای این نشست فرماندار جم با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت و بهداشت جامعه، تلاش مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر در ارائه خدمات مطلوب درمانی به مردم شهرستان را مایه دلگرمی دانست و گفت: با توجه به اینکه شهرستان جم از داشتن بیمارستان دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی محروم است این مسئولیت مهم به بیمارستان توحید واگذار شده که با نگاه مثبتی که در حوزه مدیریتی مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت وجود دارد گام های بسیار خوبی برای رفع دغدغه های مردم و بیماران برداشته شده است.
نوروزی تلاش و پیگیری ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر در احداث و راه اندازی ساختمان دیالیز در شهرستان را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: هم اکنون 21 بیمار دیالیزی در شهرستان وجود دارد و راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان می تواند دغدغه های خانواده ها و بیماران دیالیزی را مرتفع کند.
وی با بیان اینکه شرکت های مستقر در منطقه احداث ساختمان دیالیز را متعهد شده اند افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز تامین نیرو و تجهیزات بخش دیالیز را پذیرفته اند که امیدواریم در سریع ترین زمان شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه درمانی باشیم.
نوروزی خاطر نشان کرد: قطعا نگاه مثبت دانشگاه علوم پزشکی استان و مجموعه نفت و گاز به حوزه سلامت شهرستان جم، ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی را به همراه خواهد داشت.
فرماندار جم به موضوع افزایش تعرفه های ویزیت پزشکان عمومی  و تخصصی بیمارستان توحید اشاره کرد و گفت: در حالی که دولت تدبیر و امید شعار محوری خود را تحول حوزه سلامت نامیده است و در این راستا شاهد کاهش بسیار چشمگیر پرداختی بیماران بوده ایم افزایش تعرفه های ویزیت بیمارستان، اجرای طرح تحول را در شهرستان با مشکل جدی روبرو خواهد کرد.
نوروزی با تاکید بر اینکه شهرستان جم شرایط اجرای بخشنامه کشوری افزایش تعرفه ها را ندارد افزود: مصوبه ابلاغی در خصوص افزایش تعرفه های درمانی بیمارستان های دولتی غیر دانشگاهی به علت عدم وجود بیمارستان دولتی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی در جم، عملا قابلیت اجرا ندارد و لازم است در این خصوص شرایط شهرستان مد نظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: بیمارستان توحید جم تاکنون خدمات طرح تحول نظام سلامت را اجرایی کرده است و لازم است وزارت  بهداشت نیز با اجرای کامل تعهد مرتبط با طرح، حمایت های بیشتری در راستای کمک به بیمارستان در ارائه خدمات رسانی مطلوبتر به شهرستان انجام دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز در گفتگوی تلفنی با فرماندار جم، بر لزوم ارائه خدمات ارزان درمانی در قالب طرح تحول نظام سلامت به مردم شهرستان تاکید کرد.
دکتر علیرضا رئیسی با بیان اینکه خود را مکلف به تسهیل خدمات رسانی درمانی به مردم شهرستان جم می دانیم افزود:  هزینه بسته های کاهش فرانشیز و زایمان طبیعی طرح تحول نظام سلامت به بیمارستان توحید پرداخت خواهد شد.
وی هم چنین از پیگیری برای پرداخت هزینه بسته کاهش ویزیت پرداختی بیماران در قالب جبران هزینه های طرح تحول نظام سلامت به بیمارستان توحید جم خبر داد.
رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در این نشست با تاکید بر اینکه نگاه مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت بر ارائه خدمات مطلوب به شهرستان است اظهار داشت: از هیچ تلاشی در راستای بهبود کیفیت خدمات رسانی به بیماران دریغ نخواهیم کرد.
دکتر حسین زاده از جذب پزشک متخصص اورژانس برای بیمارستان توحید جم خبر داد و گفت: در راستای خدمات رسانی بهتر به مراجعان و بیماران بدحال، پزشک متخصص اورژانس در بیمارستان مستقر می شود.
وی  با بیان اینکه شهرستان جم اولین شهرستان استان است که این خدمت درمانی را ارائه خواهد کرد افزود: استقرار پزشک متخصص اورژانس در بیمارستان بیش از 10 میلیارد ریال هزینه در بر دارد.
حسین زاده راه اندازی مرکز کار درمانی و گفتار درمانی بیمارستان توحید جم را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و یادآور شد: تاکنون 240 بیمار در این مرکز پذیرش شده اند که حدود دو سوم آنان از شهرستان جم هستند.
وی با بیان اینکه بیماران دارای ضایعات جسمی و کلامی در گذشته باید به مرکز استان بوشهر یا شیراز اعزام می شدند گفت: با راه اندازی این مرکز هم در وقت و هم در هزینه های بیماران صرفه جویی شده است.
دکتر حسین زاده اضافه کرد: در ماه گذشته 2400 جلسه گفتار درمانی و کاردرمانی به صورت رایگان برای بیماران برگزار شد که در آینده نیز این مرکز، با اخذ هزینه اندک، پذیرای مراجعان و بیماران خواهد بود.
دکتر مهرداد حسین زاده افزایش بخش های درمانی را نیاز شهرستان جم دانست و تصریح کرد: در این راستا و با تاکیدات فرماندار شهرستان، مذاکراتی با شرکت های مستقر در منطقه انجام شد که با نگاه مثبت مجموعه نفت و گاز، درآینده نزدیک عملیات اجرایی ساختمان بخش دیالیز آغاز می شود.
حسین زاده به افزایش تعرفه های ویزیت بخش های تخصصی و عمومی بیمارستان توحید اشاره کرد و افزود: اقدام بیمارستان در راستای اجرای بخشنامه کشوری بوده است و قطعا در این زمینه تخلفی از سوی بیمارستان صورت نگرفته است.
وی با اذعان به سنگین بودن هزینه ویزیت ابلاغی برای بخش اعظم خانوارهای شهرستان جم تصریح کرد: ما نیز معتقدیم بخشنامه ابلاغی با توجه به عدم وجود بیمارستان دانشگاهی، حقوق مردم شهرستان در برخورداری از مزایای طرح تحول نظام سلامت تامین نمی کند.
دکتر حسین زاده با بیان اینکه بخشنامه ابلاغی تمام بخش های بیمارستان را شامل می شود یادآور شد: اگر قرار بود کل بخشنامه را اجرایی کنیم باید هزینه تمام بخش ها افزایش پیدا می کرد و لذا فقط در بخش ویزیت عمومی و تخصصی افزایش ها را اعمال کردیم که با این کار 99 درصد بخشنامه تعدیل شد.
رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر بیمارستان توحید را از بیمارستان های پیشرو در اجرای طرح تحول نظام سلامت خواند و افزود: بیمارستان توحید جم با وجود آنکه در لیست بیمارستان های دانشگاهی و مشمول طرح تحول نظام سلامت نبود اما از آغازین روزهای طرح و قبل از ابلاغ رسمی، طرح تحول را در بخش زایمان طبیعی اجرا کرد و در مراحل بعد کل بسته های طرح تحول اجرایی شد.
وی با ذکر این نکته که وزارت بهداشت تمام هزینه های بیمارستان های مشمول طرح را در قالب 7 بسته طرح تحول نظام سلامت جبران می کند اظهار داشت: بیمارستان توحید جم با وجود آنکه تمام خدمات طرح تحول را ارائه می کند اما فقط هزینه های یک بسته از 7 بسته طرح تحول جبران می شود و هزینه سایر بسته ها تاکنون به بیمارستان پرداخت نشده است.
حسین زاده افزود: لازم است دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، از بیمارستان توحید به عنوان بیمارستان مجری طرح تحول حمایت های بیشتری داشته باشد که قطعا با نگاه مثبت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان این موضوع امکان پذیر است.
دکتر حسین زاده با تقدیر از حمایت های رئیس دانشگاه علوم پزشکی از بیمارستان توحید جم تصریح کرد: حمایت بیشتر دانشگاه علوم پزشکی از بیمارستان، شرایط را برای اجرای مطلوب تر طرح تحول نظام سلامت هموار خواهد کرد.
وی هم چنین از اصلاح تعرفه های ابلاغی خبر داد و گفت: در راستای تداوم اجرای سیاست های طرح تحول نظام سلامت در شهرستان جم، تعرفه های ابلاغی اجرا شده به روال قبل باز خواهد گشت.







[کد خبر:AJ11307]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # شورا 1394-10-06 21:28
اقای فرماندار
نداشتن بیمارستان دولتی برای شهرستان جم همواره یک معضل است این مخصوص نفت و گازه.تبعیض که می بینم دلمون خون میشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # بیداری 1394-10-06 22:05
چه خصومتی با رییس شبکه بهداشت داشتین که تو گزارشتون اسنی ازش نیاوردین؟؟؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # جوون 1394-10-07 11:48
راستی شبکه بهداشت در زمینه تعرفه ها اقدامی انجام نداده ؟جای سوال است خبری که فرستاده فقط فرکانداز همه کاره است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب