1949562.jpg

آینه جم:افزایش چهار برابری تعرفه درمانی بیمارستان جم در هفته اخیر باعث شده تا مردم در مراجعات درمانی خود با مشکلاتی روبرو شوند.

به گزارش آینه جم: بیمارستان توحید جم از بیمارستان‌های تحت مدیریت بهداشت و درمان صنعت نفت است و حضور این بیمارستان نفتی سبب شده است دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هیچ خدماتی در حوزه درمان در شهرستان جم نداشته باشد و نگاه بیماران فقط به این بیمارستان نفتی باشد.

بیمارستان توحید جم که بیشتر مزایای آن برای کارکنان و کارمندان شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی است، علاوه بر مردم شهرستان جم، از مردم شهرستان‌های همسایه نیز مراجعینی را دارد.

در هفته اخیر برخی از شهروندان جم خبر داده‌اند که تعرفه‌های کلینیک تخصصی بیمارستان توحید جم با دفترچه بیمه چهار برابر شده است.

طبق بررسی‌های خبرنگار مهر در جم، روزهای اخیر بخشنامه‌ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است که در آن تعرفه‌های بیمارستان‌های غیردانشگاهی ( بیمارستان‌هایی چون بیمارستان توحید جم که تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی نیستند) افزایش یافته است.

این افزایش تعرفه اصلاً منطقی نیست

یکی از شهروندان جمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آذرماه چند بار کلینیک بیمارستان توحید مراجعه کردم تعرفه پزشک با دفترچه سه‌هزار هزار تومان بود.

حبیب محمدی افزود: هفته گذشته که دوباره به کلینیک مراجعه کردم تعرفه را ۱۲ هزار تومان عنوان کردند که برای من عجیب بود.

وی افزود: این افزایش تعرفه تعجب کردم و این افزایش تعرفه اصلاً منطقی نیست و امیدوارم تجدیدنظر شود.

تبعیض در نوبت‌دهی به مردم جم

این شهروند جمی بیان داشت: بیمارستان در زمینه نوبت‌دهی سونوگرافی نیز بین مردم شهرستان جم و کارکنان شرکت‌های نفتی تبعیض قائل می‌شود.

محمدی بیان کرد: درحالی‌که به کارکنان نفت و گاز نوبت برای سونوگرافی در مدت بسیار کم داده می‌شود برای مردم شهرستان جم نوبت‌دهی سه‌ماهه می‌دهند یا پاسخ می‌دهند که سونوگرافی نوبت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه سونوگرافی در مطب‌های خصوصی بسیار گران است، افزود: در زمینه ارائه برخی داروها نیز بیمارستان برای ساکنین شهرک‌های دارو دارند ولی به مردم بومی دارو نمی‌دهند.

محمدی گفت: متأسفانه در جم بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی نیست و تبعیض‌هایی در ارائه خدمات وجود دارد که باید برطرف شود.

جم شرایط اجرای بخشنامه کشوری افزایش تعرفه‌ها را ندارد

فرماندار جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: درحالی‌که دولت تدبیر و امید شعار محوری خود را تحول حوزه سلامت نامیده است و در این راستا شاهد کاهش بسیار چشمگیر پرداختی از جیب بیماران بوده‌ایم، افزایش تعرفه‌های ویزیت بیمارستان، اجرای طرح تحول را در شهرستان با مشکل جدی روبرو خواهد کرد.

فتح‌الله نوروزی افزود: روز گذشته در نشستی با رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت استان بوشهر و همچنین مسئولان بیمارستان جم موضوع را مورد بررسی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه شهرستان جم شرایط اجرای بخشنامه کشوری افزایش تعرفه‌ها را ندارد اضافه کرد: مصوبه ابلاغی در زمینه افزایش تعرفه‌های درمانی بیمارستان‌های دولتی غیردانشگاهی به علت نبود بیمارستان دولتی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی در جم، عملاً قابلیت اجرا ندارد و لازم است در این خصوص شرایط شهرستان مدنظر قرار گیرد.

رئیس شورای سلامت شهرستان جم با بیان اینکه مسئولان ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر در جلسه قول به برگشت نرخ تعرفه‌ها به روال قبل داده‌اند تأکید کرد: بیمارستان توحید جم تاکنون خدمات طرح تحول نظام سلامت را اجرایی کرده است و تلاش خواهد کرد خدمات بسیار خوبی نیز ارائه دهد.

افزایش قیمت‌ها بر اساس بخشنامه کشوری است

رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اقدام بیمارستان در راستای اجرای بخشنامه کشوری بوده است و قطعاً در این زمینه تخلفی از سوی بیمارستان صورت نگرفته است.

مهرداد حسین زاده با اذعان به سنگین بودن هزینه ویزیت ابلاغی برای بخش اعظم خانوارهای شهرستان جم تصریح کرد: ما نیز معتقدیم بخشنامه ابلاغی با توجه به نبود بیمارستان دانشگاهی، حقوق مردم شهرستان در برخورداری از مزایای طرح تحول نظام سلامت را تأمین نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بخشنامه ابلاغی تمام بخش‌های بیمارستان را شامل می‌شود، یادآور شد: اگر قرار بود کل بخشنامه را اجرایی کنیم باید هزینه تمام بخش‌ها افزایش پیدا می‌کرد و لذا فقط در بخش ویزیت عمومی و تخصصی افزایش‌ها را اعمال کردیم که با این کار ۹۹ درصد بخشنامه تعدیل شد.

حسین زاده بیمارستان توحید را از بیمارستان‌های پیشرو در اجرای طرح تحول نظام سلامت خواند و اضافه کرد: بیمارستان توحید جم باوجودآنکه در لیست بیمارستان‌های دانشگاهی و مشمول طرح تحول نظام سلامت نبود اما از آغازین روزهای طرح و قبل از ابلاغ رسمی، طرح تحول را در بخش زایمان طبیعی اجرا کرد و در مراحل بعد کل بسته‌های طرح تحول اجرایی شد.

اصلاح تعرفه‌های ابلاغی

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت تمام هزینه‌های بیمارستان‌های مشمول طرح را در قالب ۷ بسته طرح تحول نظام سلامت جبران می‌کند بیان داشت: بیمارستان توحید باوجودآنکه تمام خدمات طرح تحول را ارائه می‌کند اما فقط هزینه‌های یک بسته از ۷ بسته طرح تحول جبران می‌شود و هزینه سایر بسته‌ها تاکنون به بیمارستان پرداخت نشده است.

رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر اضافه کرد: لازم است دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، از بیمارستان توحید به‌عنوان بیمارستان مجری طرح تحول حمایت‌های بیشتری داشته باشد که قطعاً با نگاه مثبت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان این موضوع امکان‌پذیر است.

حسین زاده با تقدیر از حمایت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی از بیمارستان توحید جم تصریح کرد: حمایت بیشتر دانشگاه علوم پزشکی از بیمارستان، شرایط را برای اجرای مطلوب‌تر طرح تحول نظام سلامت هموار خواهد کرد.

وی هم‌چنین از اصلاح تعرفه‌های ابلاغی خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای تداوم اجرای سیاست‌های طرح تحول نظام سلامت در شهرستان جم، تعرفه‌های ابلاغی اجرا شده به روال قبل باز می‌گردد.

مردم دانشگاه علوم پزشکی و ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت را به عنوان دولت می‌شناسند و انتظار دارند که خدمات درمانی مناسبی با قیمت پائین از سوی دولت دریافت کنند.

ای کاش قبل از اینکه دستورالعملی‌هایی مبنی بر افزایش تعرفه‌ها و قیمت‌ها صادر شود، فکری به حال مردمی شود که زندگی آنها به سختی می‌گذرد و افزایش تعرفه‌ها می‌تواند آنها را از دست‌یابی به خدمات درمانی محروم کند.

خبرنگار: ابراهیم قیصری

[کد خبر:AJ11322]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # سيف الله نوردوست 1394-10-07 09:59
سلام یر مدیر محترم سایت
عنوان مطلب همخوانی با متن ندارد. تعرفه ها که کم شده بنظر میرسد برای فرافکنی و سو استفاده این عنوان را برای این مطلب انتخاب نموده اید که کار نازیبایی است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # شورا 1394-10-07 11:45
سیستم بیمارستان در جهت نفتی ها قرار دارد.حالا هر چه داد بزنی بی فایده است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-2 # ناشناس 1394-10-07 23:32
خخخخخخخخخخخخخخ. ....این شتریه که در خانه هر ک میخوابه....درما نی نداره...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # شهروند جم 1394-10-07 11:58
هردم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد.
تنها راهش اینه که بیمارستان جم مستقل بشه. هیچ وقت خیری از این نفت و گازی ها به کسی نمی رسه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # فریاد 1394-10-07 15:40
اقای نوردوست
سلام
اوضاغ بیمارستان با جمی ها خوب نیست از هر نظر.
این یعنی تلاش برای گرفتن بیمارستان دولتی برای جم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # سید 1394-10-07 23:34
بله موافقم از ماست که بر ماست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # فریاد 1394-10-07 18:15
نارضایتی مردم از بیمارستان در انحای مختلف قابل لمس است مثلا دندان پزشکی بیملرستان.برای شرکت نفت مجانی است و برای مردم چندین برابر.اگر می گویند که دروغ است یک نفر ناشناس برود تا موصوع بر ملا شود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # سعیده 1394-10-07 23:31
آقا کجا تعرفه ها به حالت اول برگشته؟!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # سکپت 1394-10-08 07:31
یه روز برای عکس دندون کلی دردسرم دادند .اخه یه عکس دندون کاری داره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # جمی 1394-10-08 23:19
ظلم ظلم شرکت نفت به بومی ها اشکاره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب