000545.jpg

به گزارش خبرنگار آینه جم، فرماندار جم در نشست با جوانان جم با تعریف معنای مدیریت اظهار داشت: مدیریت هنر کارکردن با مردم و برای مردم است و در این راستا باید رضای خلق و خالق را در نظر داشت.

فتح الله نوروزی ضمن تسلیت شهادت شیخ نمر باقر النمر به عنوان رهبر شیعیان عربستان به دست رژیم سفاک و تروریست‌پرور آل سعود گفت: اقدامات رخ داده پس از این ماجرا در حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در شهرهای تهران و مشهد کار نادرستی بود که باید عوامل این رفتار مغایر با منافع ملی و قوانین بین‌الملل مورد تعقیب و مجازات قرار گیرند تا دیگر شاهد چنین رفتارهای نابخردانه‌ای در کشور نباشیم.

نوروزی جوانان را ارکان اصلی شهرستانِ در حال توسعه جم دانست و تاکید کرد: شهرستان جم به دلیل شرایط خاص و ویژه جغرافیایی و اقتصادی و جمعیت فزاینده، نیازمند تدابیر ویژه است و مدیران شهرستان نیازمند راهکارها، پیشنهادات و انتقادات سازنده جوانان و نخبگان جم هستند.

وی برگزاری چنین نشست‌هایی را در راستای تداوم و بسط همدلی در شهرستان برشمرد و گفت: مسئولی که از ارتباط مستقیم با مردم گریزان است هرگز در اداره امور موفق نخواهد بود و بر این اساس از هر پیشنهاد و نقد سازنده استقبال می‌کنم.

نوروزی تاکید کرد: هر مدیری از نقد مردم و رسانه‌ها برآشفته شود نه برای خدمت به مردم که برای ماندگاری مسند مدیریت تلاش می‌کند.

فرماندار شهرستان جم به شرایط دولت یازدهم در حوزه داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: جوانان جم بهتر از هر کسی می‌دانند شرایط کشور در آغاز دولت تدبیر و امید چه شرایطی داشت و اکنون و پس از دو سال در چه شرایطی قرار دارد.

وی با بیان اینکه دوران نفت 100 دلاری به پایان رسید و اکنون دولت، کشور را با نفت 30 دلار و کمتر از آن اداره می‌کند، تصریح کرد: نگاهی کوتاه به حجم پروژه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی ورزشی در سطح شهرها و روستاها نشان از اهتمام جدی دولت به بهبود کیفیت زندگی مردم بدون افتادن در ورطه شعارزدگی است.

65پروژه افتتاح می شود

نوروزی اقدامات دولت در شهرستان جم طی دو سال اخیر را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: طی دو سال اخیر جهش بسیار خوبی در حوزه توسعه زیرساخت‌های روستایی و شهری انجام شده و این در حالی است که درآمدهای کشور به کمتر از یک سوم سال‌های گذشته رسیده است و آنچه این تحول را موجب شده، شفافیت دولت در هزینه‌کردها و تکیه بر بدنه کارشناسی است.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه فجر، از افتتاح 65 پروژه عمرانی در شهرستان خبر داد و افزود: امیدوار هستیم افتتاح این پروژه‌ها موجب رفاه مردم شود.

فرماندار جم با اشاره به نگاه مثبت رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت و همکاران وی در ارائه خدمات درمانی به مردم شهرستان بیان داشت: بیمارستان توحید نسبت به ارائه خدمات درمانی مطلوب به شهرستان متعهد است و تاکنون همراهی بسیار خوبی با شهرستان داشته است.

احداث درمانگاه تامین اجتماعی در دست پیگیری

نوروزی با اذعان به این نکته که برای توسعه همه جانبه شهرستان، باید نیاز شهرستان به شهرک‌ها به حداقل برسد، تأکید کرد: قطعاً نفت و گاز زمانی در شهرستان به پایان می‌رسد و نخبگان و جوانان جم باید از اکنون تقویت زیرساخت‌های شهرستان در همه بخش‌ها را به عنوان یک برنامه آینده‌نگرانه مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: این نگاه هر چند در شرایط کنونی قابلیت اجرا شدن را ندارد و در حوزه سلامت، احداث بیمارستانی مجزا در شهرستان غیر محتمل است اما باید با تکیه بر سرمایه‌های مادی، معنوی و انسانی شهرستان، اندک اندک شرایط را برای آینده‌ای زیبا ترسیم کرد.

فتح الله نوروزی بخش اعظم مراجعان بیمارستان توحید را مردم بومی شهرستان دانست و افزود: به دلایل واضح، به دنبال ساخت بیمارستان در جم نیستیم اما رایزنی‌های خوبی در سطح کلان کشور در راستای ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در جم انجام شده و زمین مورد نیاز نیز مهیاست.

نوروزی بیان داشت: قول‌های مساعدی نیز داده شده که امیدواریم با پیگیری‌های مستمری که داریم هر چه زودتر شاهد احداث درمانگاه تامین اجتماعی در جم باشیم.

بخش سی تی اسکن در جم راه اندازی می شود

فرماندار جم احداث ساختمان دیالیز را از دغدغه‌های شهرستان بر شمرد و گفت: پس از پیگیری‌های مستمر و با نگاه مثبت مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت، عملیات احداث ساختمان دیالیز با همکاری شرکت‌های نفت و گاز انجام می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز تجهیز و تامین نیروی انسانی آن را تقبل کرده است.

نوروزی بیان کرد: با قول‌ مساعد دانشگاه علوم پزشکی استان و در صورت آماده‌سازی زیرساخت لازم، می‌توان بخش سی.تی.اسکن را نیز در شهرستان راه‌اندازی کرد.

فرماندار جم از اجرای پروژه‌های عمرانی در 41 روستای جم خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون در 41 روستای شهرستان پروژه عمرانی در حال انجام است و با وجود شرایط سخت نقدینگی دولت و تخصیص 30 درصدی اعتبارات، بخش مهمی از پروژه‌ها با همت بخشداران، شهرداران، دهیاران و شوراها به پایان رسیده یا در حال اتمام است.

385 میلیارد ریال عوارض آلایندگی در جم توزیع می شود

نوروزی با تأکید بر اینکه در تعامل با نفت و گاز اجازه نخواهیم داد حقی از مردم شهرستان تضییع شود، اظهار داشت: عوارض آلایندگی 385 میلیارد ریالی شرکت فجر جم متعلق به سال‌های گذشته که به تازگی وصول شده است در شهرستان جم توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم پرداخت تمام و کمال حق مردم از عوارض قانونی شرکت‌ها تأکید کرد: عوارض آلایندگی نار و کنگان و پرداخت آن به شهرستان نیز از مطالبات جدی مردم بوده و پیگیری‌هایی در سطح کلان انجام شده که لازم است عوارض شهرستان از استان فارس جدا شود.

نوروزی با اذعان به اینکه به علت فشردگی برنامه‌های کاری، وقفه‌ای در پیگیری‌ها رخ داده است، خاطرنشان کرد: موضوع عوارض آلایندگی نار و کنگان در اولین فرصت و با جدیت دنبال می‌شود و تداوم روند کنونی غیرقابل پذیرش است.

فرماندار جم موضوع مخابرات جم و ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی را از موضوعاتی دانست که از بدو ورود به شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

نوروزی یادآور شد: به اینکه وضعیت مخابرات شهرستان خوب نیست واقف هستیم اما واقعیت‌های مالی موجود کشور و مخابرات، شرایط را برای حل و فصل سریع دغدغه‌های مردم سخت کرده است.

وی افزود: پیگیری‌های بسیار زیادی با مدیر عامل مخابرات استان انجام شده و رئیس مخابرات شهرستان نیز پر تلاش و با تمام توان در حال پیگیری بوده که نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته است.

واگذاری 2هزار خط تلفن ثابت در جم

نوروزی از واگذاری 2 هزار خط تلفن ثبت نامی سال 89 در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: از تیرماه جاری موضوع واگذاری 3 هزار خط ثبت نامی سال 89 در دستور کار جدی مخابرات قرار گرفت و با وجود مشکلات مالی و اعتباری، امیدواریم بخشی از خطوط ثبت نامی در دهه فجر به مردم واگذار شود.

وی تصریح کرد: در بهبود آنتن دهی تلفن همراه نیز در برخی روستاها اقداماتی انجام شده که امیدواریم با تداوم روند کنونی، شاهد حل گام به گام مشکلات مخابرات در جم باشیم.

 اجرای فاز اول جاده جم ـ ریز با اعتبار 200 میلیارد ریالی

فتح‌الله نوروزی اظهار داشت: در دو سال اخیر تقویت روستاها و دهیاران در دستور کار قرار گرفت و اکنون شاهد اجرای پروژه‌های 15 میلیارد ریالی در برخی روستاها هستیم که افتخاری بزرگ برای شهرستان است.

وی از افتتاح 10 زمین چمن مینی فوتبال و یک زمین چمن بزرگ در شهرستان خبر داد و گفت: اجرای این طرح‌ها در راستای تقویت نشاط و شادابی در شهرستان انجام می‌شود و در همین راستا تاکنون 41 روستای بالای 20 خانوار شهرستان نیز آماده اجرای بوستان‌های امید روستایی است و در 8 روستای زیر 20 خانوار نیز لوازم بازی ویژه کودکان و نوجوانان نصب می‌شود.

رئیس شورای اداری شهرستان جم به موضوع تعامل نفت و گاز اشاره کرد و یادآور شد: طی دو سال اخیر شاهد گسترش محسوس تعاملات نفت و گاز با محیط پیرامون هستیم و مذاکرات فشرده‌ای نیز در راستای حمایت نفت و گاز از شهرستان انجام شده و می‌شود.

وی از آغاز عملیات اجرایی فاز اول جاده جم به ریز به طول حدود 5 کیلومتر و با اعتبار 200 میلیارد ریال از سوی شرکت پالایش گاز فجر جم خبر داد و ابراز داشت: با وجود آنکه مراسم کلنگ زنی پروژه به صورت رسمی انجام نشده اما عملیات احداث ابنیه در حال انجام است و پیمانکار به صورت فعال در حال انجام کار است.

نوروزی افزود: همزمان با اجرای فاز اول پروژه، فاز دوم مسیر نیز در حال مطالعه توسط مشاور طرح است.

وی انتصاب رابط مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فجر جم با شهرستان را از اقدامات مهم در راستای افزایش تعاملات گاز و شهرستان بر شمرد و گفت: از بدو انتصاب یکی از بومیان شهرستان در این سمت، ارتباطات با شرکت فجر جم تسهیل و رضایت‌مندی مردم افزایش یافته است و عملکرد آقای فرهنگی در این سمت شایسته تقدیر است.

نوروزی به توسعه تعاملات با منطقه عملیاتی نار و کنگان نیز اشاره کرد و بیان داشت: همکاری خوبی میان شهرستان و نار و کنگان رقم خورده است و انتظار داریم این تعاملات روز به روز افزایش یابد هر چند سطح تعاملات طی دو سال اخیر در مقایسه با گذشته قابل قیاس نیست.

فرماندار جم حمایت از تیم‌های ورزشی والیبال مردان و سافت‌بال بانوان جم توسط منطقه ویژه و پارس جنوبی را از مصادیق تعامل در حوزه ورزش دانست و افزود: تیم والیبال شهرستان با نام پارس جم به میدان می‌رود و پس از تیم فوتبال پارس جم، تیم والیبال نیز با حمایت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سطح استان و کشور بازی‌های خود را برگزار می‌کند.

آغاز پروازهای فرودگاه جم از بهمن ماه

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک با شهرک‌های مسکونی نفت و گاز را نیز از برنامه‌هایی دانست که در راستای تقویت همدلی و تعامل مثبت در شهرستان اجرایی شده است.

فرماندار جم به موضوع تعطیلی پروازهای فرودگاه توحید جم نیز اشاره کرد و گفت: در ماه‌های گذشته پروازهای فرودگاه توحید متوقف شد و نگرانی‌های زیادی را در سطح شهرستان ایجاد کرد.

نوروزی با بیان اینکه فرودگاه توحید مختص کارکنان پالایش گاز فجر جم است تاکید کرد: این فرودگاه به عنوان برند شهرستان دارای اهمیت ویژه‌ای برای مردم است و از این منظر راه‌اندازی مجدد پروازها مطالبه جدی مردم است.

وی به وعده مسئولان شرکت فجر جم در آغاز مجدد پروازها از بهمن ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: لغو موقت پروازها در راستای بهبود کیفیت پروازها و خدمات پروازی انجام شد و علت زمان‌بر شدن موضوع نیز روال حقوقی فسخ قرارداد با شرکت طرف قرارداد بود.

 

خبر مرتبط: خبر خوش فرماندار از پروازهای فرودگاه جم/ 38میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرستان جم می رسد

[کد خبر:AJ11667]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # محسن .قاسمی 1394-10-17 19:07
385میلیار ؟ یا 38میلیارد کدومشه ؟ سهم بندی و سهم هر روستا رو کی باید تعیین کنه میشه پیگیری کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # محمد 1394-10-17 23:34
۳۸۵ میلیارد به ریال است و ۳۸ میلیارد به تومان است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # مخبر السلطنه 1394-10-18 12:46
بلایی که منطقه نار و کنگان بر سر طبیعت و محیط زیست و منابع آب آورده کمتر از شرکت فجرجم نیست. از طرفی این منطقه خودرا تافته جدابافته حساب می کند. هیچ نظارتی بر کار پیمانکاران نمی کند. رابطه و فامیل بازی و رانت خواری در آن بیداد می کند. به شدت حقوق کارگران پایمال می شود و....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب