7923_932.jpg

آینه جم : دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: برخی نظرسنجی‌های غیرواقعی در برخی سایت‌ها درباره کاندیداهای مجلس گزارش‌شده که دستور لازم برای برداشتن این نظرسنجی‌ها صادر شد، چرا که ممکن بود این نظرسنجی‌ها موجب تشویش اذهان عمومی شود.

به گزارش «آینه جم »؛، علی حسن‌پور در نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در بوشهر اظهار داشت: عمده تذکرات به ستادهای انتخاباتی مربوط به نصب بنر در اماکن غیرمجاز، استفاده از ابزارهای غیرمجاز تبلیغاتی بوده که با همکاری قضات ویژه و نیروی انتظامی اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع این موارد تخلف صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امشب آخرین شب تبلیغات انتخابات است ممکن است بیشترین تخلفات هم‌شکل بگیرد لذا باید هوشیار باشیم.

وی یادآور شد: تاکنون پرونده ای در مورد نامزدها و ستادهای انتخاباتی در دستگاه قضایی استان تشکیل نشده است و فضای انتخابات با آرامی دراستان طی می شود.

حسن پور گفت: تنها پرونده ای که تشکیل شده مربوط به برخی مدیران سایتهای خبری است که خبرهای دروغی در باره انتخابات منتشر کرده اند.

وی یادآور شد: ممکن است در روز رای گیری افرادی در حاشیه شعبه های رای گیری حضور و اسم برخی نامزدها را بعنوان تبلیغ مطرح کنند که باید محیط به صورت کامل کنترل و بازرسان حاضر در شعبه های رای گیری با هوشیاری نسبت به کنترل شناسنامه ها و کارتهای ملی افرادی که رای می دهند اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات ممکن است عناصر معاند درصدد ملتهب کردن محیط و ایجاد شبهه در فضای مجازی باشند که باید این فضا کنترل شود.

حسن پور اظهار کرد: در این ارتباط هرگونه حرکت تحریک آمیز در این زمینه که باعث ایجاد اغتشاش و التهاب در محیط جامعه می شود باید تحت نظارت قرار گیرد.

وی افزود: کمیته حقوقی نیز بر مبنای اعمال قانون و به دور از هرگونه جریان سیاسی به فعالیت خود ادامه داده است و کمیته بازرسی انتخابات استان بوشهر جز کمیته برگزیده کشوری بوده است.

ممنوعیت تبلیغات در فضای مجازی پس از پایان مهلت قانونی

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: پس از پایان مهلت تبلیغات هر موضوعی که وصف تبلیغ داشته باشد ممنوع است و فرقی هم بین فضای مجازی و تبلیغات محیطی نیست.

علی جمادی در نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در بوشهر اظهار داشت: بر اساس قانون در تمام حوزه‌های قضایی استان، قضات، روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها فعال هستند و تلاش کردیم در امر انتخابات جرمی واقع نشود و اگر جرمی هم واقع شود سعی می‌کنیم توسط قضات در کوتاه‌ترین فاصله زمانی مشکل حل شود.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر بیان داشت: مواردی که در مورد انتخابات به دستگاه قضا رسیده همه از جمله مواردی بوده که می‌شد جلوی آن را گرفت و دادستان بوشهر بر اساس وظایف قانونی خود وارد عمل شده و اقدامات خوبی انجام دادند.

جمادی اظهار داشت: پس از پایان مهلت تبلیغات نیز باید هم‌وغم خود متوجه این نکته کنیم که سکوت تبلیغاتی تا پایان انتخابات حفظ شود.

وی افزود: تاکنون پرونده مهم تخلف انتخاباتی گزارش نشده و مواردی هم که رسیده مرتبط با انتخابات نبوده است.

برخورد با حامیان کاندیداها در اطراف شعب

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: با کسانی که در اطراف شعب اخذ رأی به‌منظور حمایت از کاندیدای خاصی حاضر می‌شوند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت باید از آن محل پراکنده شوند.

جمادی بیان داشت: در حوزه‌های قضایی استان نیز قضات کشیک وظیفه ذاتی خود را انجام می‌دهند اما قضات ویژه انتخابات تا پایان شمارش آرا باید در محل خدمتی خود حضورداشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر انتخاباتی برنده و بازنده‌ای دارد به‌منظور ایجاد نظم و آسایش در جامعه از تجمعات مختلف کاندیدای پیروز انتخابات خودداری شود و این مصوبه باید به مسئولان ستادهای انتخابات گوشزد شود.

[کد خبر:AJ13361]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب