2009227.jpg

آینه جم  - شرایط لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و با حضور حداکثری مردم در استان بوشهر فراهم شده است و مردم این استان بار دیگر نشان می‌دهند که در همه صحنه‌ها حضور خواهند داشت.

سعید رضایی: چند ساعت به برگزاری انتخابات باقی مانده است و به جرات می‌توان گفت که شور انتخاباتی سراسر کشور را فرا گرفته است و مردم کم کم تصمیم خود را برای انتخاب گزینه اصلح گرفته‌اند.

تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از ۲۲ بهمن‌ماه و تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از ۲۹ بهمن‌ماه آغاز شد و از صبح پنجشنبه ششم اسفندماه سکوت تبلیغاتی آغاز می‌شود و تبلیغات تعطیل خواهد شد.

در استان بوشهر نیز شرایط برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و با حضور حداکثری مردم در استان بوشهر فراهم شده است و همه دست‌اندرکاران انتخابات در حال انجام آخرین اقدامات برای برگزاری انتخابات هستند.

۳۹ کاندیدا در ۴ حوزه انتخابیه

در استان بوشهر ۱۱۰ نفر برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که صلاحیت ۴۸ نفر از این افراد در مرحله نخست اجراز شد و پنج نفر نیز در مراحل بعدی احراز صلاحیت شدند تا تعداد کاندیداهای احراز صلاحیت شده استان بوشهر به ۵۳ نفر برسد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انصراف ۱۴ نفر از نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر اظهار داشت: ۳۹ نفر در ۴ حوزه انتخابیه استان بوشهر با هم به رقابت می‌پردازند.

فتح‌الله حقیقی اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۶ کاندیدا در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم هشت کاندیدا در حوزه انتخابیه دشتستان، شش نفر در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان و ۹ کاندیدا در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه با هم به رقابت می‌پردازند.

حوزه انتخابیه

تعداد کاندیدا

نام کاندیداها

بوشهر، گناوه و دیلم

۱۶

زینب اسماعیلی - عبدالکریم جمیری - عیسی حبیبی - ضرغام حیدریه - عبدالحمید خدری - حسین خضری - مهدی رنجه - علی زارعی - حمید شاه بندرزاده - زهرا عرفان - رامین غلامعلی‌شاهی - غلامعلی قادریان - اسماعیل کاظمی - حمیده کللی‌خورموجی - سید کریم موسوی - سید ابراهیم مومنی

دشتستان

۸

فاطمه باصولی  -  محمد رضا دهقان فرد- اسما زارعی - محمدباقر سعادت  - اسمعیل ضیاء - علی کرم علیپور - غلامرضا مختاری - ملک مرادی

دشتی و تنگستان

۶

عبدالحسین برزگری - محمد پاکدل - صمد سلامی - سید کمال الدین شهریاری - یدالله شیخیانی - حیدر منصوری

عسلویه، دیر، جم و کنگان

۹

اکبر آسیایی زاده - قاسم ابراهیمی - موسی احمدی - فرهاد اسدی - سکینه الماسی - حسین بردستانی - سلمان دهقانی - عابدین عابدی زاده - محمد مطلق

۱۵ درصد کاندیداهای انتخابات استان بوشهر زن هستند

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: تعداد ۳۹ داوطلب که ۶ نفر زن و ۳۳ نفر مرد در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر برای انتخابات دهمین دوره مجلس اسلامی با هم رقابت خواهند کرد.

وی یادآور شد: از بین کاندیداهای انتخابات در استان بوشهر ۱۵ نفر از کاندیداها از ایثارگران هستند و همچنین سه نفر روحانی هستند.

مشارکت بالای مردم استان بوشهر در انتخابات

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میانگین بالای مشارکت مردم استان بوشهر در عرصه انتخابت، اظهار داشت: مردم این استان همواره مشارکتی بیش از میانگین کشوری در انتخابات داشته‌اند.

سید اسماعیل موسوی با اشاره به میانگین ۷۰ درصدی مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح ملی، اضافه کرد: مردم استان بوشهر در این زمینه دارای مشارکت متوسط ۷۶ درصدی هستند.

وی خاطرنشان کرد: متوسط مشارکت مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز در سطح ملی ۵۵ درصد است که این میزان در استان بوشهر ۶۱ درصد است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان بوشهر گفت: در انتخابات مجلس نهم میزان مشارکت مردم این استان قریب به ۷۳ درصد و میانگین کشوری ۶۴.۲ درصد بوده است.

۶۹۵ شعبه اخذ رای در استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به ایجاد شعبه‌های اخذ رای انتخابات در استان بوشهر اظهار داشت: ۶۹۵ شعبه اخذ رای برای انتخابات ۷ اسفند در استان بوشهر پیش بینی شده است.

فتح‌الله حقیقی در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۱۶ شعبه آن سیار و ۴۷۹ شعبه آن ثابت است که از این تعداد ۴۱۱ شعبه شهری و ۲۸۴ شعبه دیگر روستایی است.

وی با بیان اینکه شعبه‌های اخذ رای استان بوشهر دارای پوشش تلفن همراه اول شده‌اند گفت: بیش از ۹۸ درصد شعبه‌های اخذ رای استان بوشهر دارای پوشش همراه اول هستند.

۶۹۱ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود حضور مردم استان بوشهر در انتخابات ۷ اسفند نسبت به انتخابات گذشته افزایش داشته باشد، گفت: ۶۹۱ هزار ۴۵۶ نفر در استان بوشهر واجد شرائط رای در انتخابات ۷ اسفند هستند.

حقیقی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۶ هزار ۲۱۱ نفر آن رای اولی خواهند بود، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود نسبت به انتخابات گذشته مشارکت بیشتری داشته باشند.

فعالیت ۳۵۰۰ نفر در برگزاری انتخابات دشتستان

فرماندار شهرستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شرایط برای برگزاری انتخابات در این شهرستان فراهم است و در مجموع سه هزار و ۵۰۰ نفر در برگزاری انتخابات در این شهرستان فعالیت دارند.

ارسلان زارع از پیش‌بینی ۱۷۰ شعبه اخذ رای در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: ۱۶۷ هزار و ۷۳۹ نفر در دشتستان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد هفت هزار و ۱۷۶ نفر رای اولی هستند.

پیش‌بینی ۳۱ شعبه اخذر رای در دیلم

فرماندار شهرستان دیلم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمادگی این شهرستان برای برگزاری انتخابات اظهار داشت: ۳۱  شعبه اخذ رای در این شهرستان پیش‌بینی شده است که ۲۴ شعبه در شهر دیلم و هفت شعبه در بخش امام حسن خواهد بود.

حسن اسماعیلی با اشاره به اینکه ۱۸ شعبه ثابت و ۶ شعبه سیار در دیلم پیش‌بینی شده است، ادامه داد: وضعیت مناسبی در شهرستان دیلم برای برگزاری انتخابات فراهم است.

برگزاری انتخابات در شهرستان بوشهر با مشارکت ۴ هزار نفر

فرماندار شهرستان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر از پیش‌بینی ۱۲۱ شعبه اخذ رأی در شهرستان بوشهر خبر داد و گفت: از این شعبه‌ها ۱۰ شعبه در خارگ و مابقی در بخش مرکزی بوشهر است.

حسن ابراهیمی با اشاره به اینکه ۱۶ کاندیدا در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم حضور دارند، خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات در شهرستان بوشهر ۴ هزار نفر عوامل اجرایی با ستاد انتخابات همکاری دارند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار رسمی، شهرستان بوشهر ۲۷۰ هزار و ۹۵۱ نفر جمعیت دارد که ۱۶۸ هزار و ۹۵۰ نفر از آنها واجدان رای هستند که تعداد پنج‌هزار و ۶۹۵ نفر رای اولی هستند.

پیش‌بینی ۴۰ شعبه اخذ رای در عسلویه

فرماندار شهرستان عسلویه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۴۵ هزار نفر از مردم این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند، اظهار داشت: ۸۰۰ نفر در برگزاری انتخابات در شهرستان عسلویه مشارکت دارند.

عبدالله نادری بیان کرد: ۴۰ شعبه اخذ رای در شهرستان عسلویه پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۹ شعبه شهری و ۲۳ شعبه روستایی و همچنین هشت شعبه در شرکت‌های منطقه مستقر خواهد شد.

۱۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای در دشتی و تنگستان

فرماندار شهرستان دشتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رقابت شش کاندیدا در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان اظهار داشت: در شهرستان دشتی ۷۴ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که ۳۳ شعبه روستایی و ۴۱ شعبه شهری است.

غلامرضا مهرجو اضافه کرد: هزار و۵۰۰ نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان دشتی هستند.

فرماندار دشتی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر واجد الشرایط در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد ۵۵ هزار نفر مربوط به شهرستان دشتی است.

فعالیت هزار نفر در برگزاری انتخابات دیر

فرماندار شهرستان دیر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیش‌بینی ۴۰ صندوق رای در شهرستان دیر، اظهار داشت: هزار نفر عوامل اجرایی، انتظامی و نظارت در برگزاری انتخابات در این شهرستان فعالیت دارند.

حمزه اعتماد اضافه کرد: ۳۵ هزار و ۱۵۳ نفر از مردم شهرستان دیر واجد شرایط برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند که یک هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد را رای اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

پیش‌بینی ۷۱ شعبه اخذ رای در گناوه

فرماندار شهرستان گناوه به خبرنگار مهر با اشاره به آمادگی این شهرستان برای برگزاری انتخابات باشکوه، گفت: ۷۱ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شهرستان گناوه پیش بینی شده است.

عبدالنبی یوسفی با اشاره به اینکه از شعب اخذ رای شهرستان گناوه ۴۸ شعبه ثابت و هشت شعبه سیار است، بیان کرد: از این شمار ۴۹ شعبه شهری و ۲۲ شعبه روستایی است.

وی با اشاره به مشارکت یک هزار و ۵۰۰ نفر در برگزاری انتخابات در شهرستان گناوه، ادامه داد: حدود ۶۱ هزار نفر از مردم شهرستان گناوه واجد شرایط رای دادن هستند.

۱۶۹ شعبه اخذ رای در جنوب استان

فرماندار شهرستان کنگان نیز اظهار داشت: در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم، عسلویه ۱۴۷هزار و ۴۰۵ نفر واجدالشرایط رای دادن هستند که پنج هزار و ۵۸۳ نفر جزو رای اولی ها هستند.

عباس جمشیدی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۱۶۹ شعبه رای گیری پبیش بینی شده که از این تعداد ۱۰۷ شعبه ثابت، ۶۲ شعبه سیار، ۸۲ شعبه شهری و ۸۷ شعبه روستایی هستند.

فعالیت ۲۶ شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت ۲۶ شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان بوشهر اظهار داشت: شرایط مناسبی برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان بوشهر فراهم است.

علی جمادی با اشاره به اینکه تاکنون پرونده خاصی در زمینه انتخابات در استان بوشهر نداشته‌ایم، افزود: از صبح پنجشنبه زمان سکوت انتخاباتی است و هیچ‌کس حق انجام تبلیغات انتخاباتی را ندارد.

وی از برخورد با افرادی که در اطراف شعب اخذ رای به‌منظور حمایت از کاندیدای خاصی فعالیت دارند خبر داد و اضافه کرد: اینچنین افرادی حق حضور در اطراف شعبه‌های انتخاباتی را ندارند.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر اینکه آرامش باید تا بعد از اعلام نتایج انتخابات نیز برقرار باشد، افزود: فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی به صورت مستمر رصد می‌شود.

مردم استان بوشهر همانگونه که در گذشته نیز ثابت کرده‌اند، بار دیگر حضوری گسترده و پرشور در انتخابات خواهند داشت و به دنیا ثابت می‌کنند که پشت نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند.

[کد خبر:AJ13372]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب