00035.jpg

آينه جم؛ رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: 49 درصد مراجعين پرو‍ژه قلب سالم در جم مبتلا به اضافه وزن و چاقي هستند.

احمد قاسمي در گفتگو با خبرنگار آينه جم با اشاره به اجرای پروژه قلب سالم در مرکز بهداشتی و درمانی امیرالمومنین(ع) جم اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه، آغاز و توسعه فعالیت های پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر از قبیل دیابت، فشار خون و ارتقاء شیوه زندگی سالم در افراد بالای 30سال جمعیت شهری است.

وي افزود: در مرحله اول مراجعه به مرکز قلب سالم، اندازه گیری قد، وزن، محاسبه نمایه توده بدنی، اندازه گیری فشارخون و دور شکم، بررسی وضعیت تغذیه ای، فعالیت بدنی، مصرف دخانیات، سابقه خانوادگی بیمارهاي قلبی و عروقی بررسی و کنترل می گردد و در مرحله بعد، آزمایشات FBS، چربی و کراتینین انجام و بررسی های لازم توسط پزشک صورت می گیرد .

قاسمي خاطرنشان كرد: در پایان کارت سلامت قلب برای شخص صادر می گردد و افراد درصورتی که حداقل یکی از فاکتورهای خطر را داشته باشند تحت پیگیری، آموزش و مراقبت های بعدی به منظور اصلاح شیوه زندگی و رفع فاکتورهای خطر قرار می گیرند.

 رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان جم بيان داشت:  طبق آمارهای به دست آمده از مرکز قلب سالم تا پایان بهمن ماه 804 نفر از شهر جم براي بررسی عوامل خطر بیماری قلبی و عروقی و غربالگری به مرکز مراجعه کردند.

قاسمي گفت: از اين تعداد مراجعين، 68 بیمار مبتلا به دیابت و 95بیمار مبتلا به فشار خون شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

وي اظهار داشت: با بررسی فاکتورهای خطر در افراد مراجعه کننده، درصد اين فاکتورها در مراجعه کنندگان شهر جم به شرح ذیل است: اضافه وزن و چاقی 49درصد، کم تحرکی42.5، دخانیات12.5، تغذیه نامناسب68درصد، اختلال چربی23درصد، درمعرض خطردیابت14.4 و درمعرض خطرفشارخون 12.6درصد

[کد خبر:AJ13511]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # رسول.ص 1394-12-12 08:19
سلام ودرود بر دکتر قاسمی و تمامی زحمتکشان عرصه سلامت .واقعا امار نگران کننده ایست انشاالا روزی برسد که حتی استامینوفن هم مصرف نداشته باشیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب