30504584867728.jpg

آینه جم : هشتمین دوره آئین نکوداشت 18 اسفند روز بوشهر با معرفی چهره ماندگار، شهروند افتخاری و تجلیل از خانواده شهید نادر مهدوی شهید شاخص سال کشور پایان یافت.

به گزارش «آینه جم »؛ در این مراسم که سه شنبه شب در سالن بانک صادرات بوشهر برگزار شد، از کتاب "صورتجلسه های مدرسه سعادت در 20 و 30 شمسی" نیز رونمایی گردید.

در این همایش از پروفسور مجید اسدی دانشمند جمی به عنوان چهره ماندگار بوشهر تجلیل شد.

چهره ماندگار؛ پاسخ منفی پزشک هم استانی به پیشنهادات خارجی

سایت خلیج فارس نوشت: در بخش پایانی و گل آئین های نکوداشت هفته بوشهر معرفی و تجلیل از چهره ماندگار بود که امسال به پروفسور مجید اسدی اختصاص داشت.

ابتدا کلیپی در خصوص معرفی این پزشک جمی از زبان معلم، خانواده و همکارانش پخش شد که در بخشی از آن نیز اسدی درباره مراحل موفقیت هایش توضیح داد.

وی با اشاره به فارغ التحصیلی در رشته پزشکی هسته ای در سال 82 و آغاز پژوهش هایش در این خصوص، یادآور شد: در سال 2005 و 2006جایزه بهترین پروژه پزشکی از دانشگاه هاروارد و کره جنوبی را اخذ کرد، سال 2011 نیز در مسابقه دانشگاه بیرمنگام انگلیس در زمینه عفونت ها با همکاری دانشگاه شهید بهشتی به فینال راه یافتم.

اسدی که متولد 1356 در جم می باشد و در سن 35 سالگی به درجه "استاد تمام" دست یافته، در سال جاری نیز به عنوان یکی از 10 پژوهشگر برتر کشور در زمینه پزشکی معرفی و لوح خود را از دست رییس جمهور گرفت.

همچنین برادر بزرگتر وی در این کلیپ یادآور شد: دانشگاه هاروارد که محل فارغ التحصیلی اسدی در رشته تصویربرداری مولکولی بوده، درخواست عضویت وی و اقامتش در آمریکا را داشته که همانند پیشنهادهای قبلی که در حین همکاری های پژوهشی مطرح گردید، رد شد تا در زادگاهش به فعالیت علمی و پزشکی بپردازد.

چهره ماندگار بوشهر که مرکز تصویربرداری پزشکی هسته ای و مرکز درمان هسته ای به همت وی در بوشهر ایجاد شد، در پایان این کلیپ تاکید کرد: هر توفیقی که به دست آمده، محصول کار تیمی و بستری بوده که فراهم شده است. همچنین آنچه انجام داده ام، در راستای وظیفه می باشد.

وی با اشاره به اینکه بوشهر دومین استان پس از تهران است که مرکز درمان هسته ای با کاربرد درمان سرطان دارد، افزود: امیدواریم فاز بعدی در زمینه رادیواکتیو هم ایجاد شود تا زمینه بیشتری برای تبدیل بوشهر به قطب درمان در این حوزه فراهم شود.

مجید اسدی در آسفالت گل کاشت!

دکتر ایرج نبی پور پزشک مطرح بوشهری نیز در سخنانی به تشریح توانمندی های این چهره ماندگار پرداخت و گفت: یکی از آخرین موفقیت های دکتر اسدی که در همین استان به دست آمد، روش جدید در تصویربرداری مولکولی سرطان تیروئید بود که وقتی به دوستانی در قاره های دیگر ارسال کرده ام، همگی بابت این موضوع تبریک گفتند که نشان می دهد اگر روزی مدرسه سعادت آغازگر آموزش نوین در این خطه بوده و رشته پزشکی هم در طرح توسعه اش قرار داشت، امروز دکتر مجید اسدی با نبوغ خود و امکاناتی که در همین استان دارد، می تواند آغازگر کالجی در حوزه پزشکی به نام این استان باشد.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1adcvric3174u5qgt5018h71a86k.jpg

نبی پور با اشاره به اعطای درجه پرفسوری از سوی وزارت بهداشت به مجید اسدی در سن 35 سالگی که از این نظر جوانترین پرفسور کشور می باشد، یادآور شد: موفقیت های وی در کنگره های خارجی در رقابت با دانشگاههای برتر جهانی است، چرا که در رتبه بندی این مسابقات تفاوتی میان امکانات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دانشگاه هاروارد قائل نیستند.  ضمن اینکه وی سفیر علمی ما در قاره های مختلف می باشند و زمانی که دانشگاه هاروارد وی را به عضویت دائمی شورای قلب خود در می آورد یا در دانشگاه استنفورد کتاب پزشکی هسته ای وی تجدید چاپ می شود نشان می دهد گفتمان علمی ما در نقاط دیگر جهان حضور دارد و می توان مشابه فرود آمدن موشک کروز در قلب یک کشور دانست.

نبی پور یکی دیگر از خدمات دکتر اسدی را چنین برشمرد: با همتی که وی به خرج داد، اولین تخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پس از 5 سال فارغ التحصیل می شود، ضمن اینکه نخستین رشته پزشکی بالینی دانشگاه بوشهر است.

وی در پایان به ذکر خاطره ای از علاقه مجید اسدی به بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: سال 82 که وی در دانشگاه شهید بهشتی تهران فارغ التحصیل شد، با من تماس گرفت و گفت که شرایط عضویت هیات علمی در آنجا را دارد، ولی تمایل به حضور در بوشهر دارد. به وی گفتم که اینجا چیزی نداریم و آیا می توان در زمین آسفالت گل کاشت؟ ولی اسدی به زادگاهش آمد و نه تنها گل کاشت، بلکه با دانش خود، بوستانی را ایجاد کرده که زمینه ساز آموزش پزشکان آینده و مطرح شدن نام پزشکی این استان در خارج کشور است.

گفتنی است نبی پور در اولین دوره نکوداشت روز بوشهر در سال 88 به عنوان چهره ماندگار معرفی و تجلیل شده است.

3 خواسته چهره ماندگار بوشهر

دکتر مجید اسدی نیز پس از دریافت تندیس چهره ماندگار، در سخنانی گفت: خود را لایق این همه لطف نمی دانستم و بزرگان دیگری که شایسته چهره ماندگار هستند، نسبت به من دارای اولویت هستند، هرچند دیر از این عنوان باخبر شده و برحسب دستور اینجا حضور یافته ام، چون خود را جوان و رسیدن به این درجات را زود می دانم.

وی با اشاره به فرازی از سخنان حضرت علی (ع) که دانش را زمینه ساز تسلط و قدرت ملت ها دانست، گفت: باید برای جذب و نگهداشت سرمایه های انسانی خصوصا در بعد علمی تلاش بیشتری در استان شود.

http://img7.irna.ir/1394/13941219/3050458/3050458-4867761.jpg

وی درخواست دوم خود را تقویت زمینه خودباوری در جوانان هم استانی دانست که باید از سوی مسئولان و رسانه ها به این امر کمک شود. دکتر مجید اسدی ادامه داد: علاوه بر نقش شخصی که بعد از مدتی ما را قانع می کند، باید برای خود نقش تاریخی- ملی و حتی بین المللی متصور باشیم تا بدانیم چه مسیر طولانی و عمق وسیعی از مسئولیت پیش پای ماست و با انگیزه به کاری که برعهده مان است، ادامه دهیم.

مجید اسدی درخواست آخر خود را زمینه سازی برای پرورش شهروندان خلاق دانست و گفت: باید مدیریت شهری و دستگاههای دیگر در این زمینه مسئولیتی برای خود در نظر گرفته تا شکافی که میان استانی مثل بوشهر با مناطق دیگر می باشد کمتر شده و زمینه ظهور و بروز ایده پردازی و خلاقیت فراهم گردد.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1adcvric31dvdkagikbk038i1.jpghttp://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1adcvric3psj5cp1ta4alhv5m8.jpghttp://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1adcvric395n19lo6bkk6hnq56.jpg

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1adcvric31qt41df91als1n3jlitd.jpg

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1adcvric32ccs7p1pst1qinenqh.jpg

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1adcvric3cjt1jeg1ur4gfqvfgi.jpg

[کد خبر:AJ13761]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+4 # دیری 1394-12-19 17:15
حیف این نخبه که جمی ها بهش توجه نمیکنن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # فضل الله محمدزاده 1394-12-19 17:49
پروفسور اسدی از افتخارات هستند. خدا حفظشون کنه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # جوهری چمی 1394-12-19 18:16
اینقدر این مرد بزرگ و قابل احترام و با دانش است که انسان حیران می ماند چه جملاتی را به عنوان تبریک نثار ایشان کند. فقط می توانم بگویم سربلند باشی ای افتخار هر ایرانی و مخصوصا جمی ها. ای کاش استد طالب موذنی هم در کنار ایشان داشتیم و از او هم جانانه تقدیر میشد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # صفر كهنسال 1394-12-19 18:27
درود برتو باعث افتخار مايي پسر عمه عزيز
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # حسن 1394-12-20 01:11
درود بر دکتر اسدی افتخار ایران و علم پزشکی .نمیتوان همت و وطن پرستی ایشان را نادیده گرفت مردی خودساخته و دانشمندی نجیب.برای آرزوی سلامتی دارم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # رضا حیدری 1394-12-20 01:39
کمتر انسان شریف و پاکی مثل دکتر اسدی پیدا میشه که در سطح کشور برای جم افتخار آفرینی میکنه .متاسفانه مورد بی مهری جمی ها قرار گرفته .حتی یک همایش هم از ایشان تجلیل نکردن واقعا برای شورای شهر جم متاسفم که همیشه با قومی نگری جم را به تباهی کشاندن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # سیرافی 1394-12-20 07:49
درود وصددرود بر پرفسورعزیز ودوست داشتنی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # رسول.ص 1394-12-20 14:47
سلام و درود بر دکتر مجید عزیز واقعا مایه افتخار این مملکت و شهرستان باادب و فرهنگ جم هستی. اگر ایشان مورد بی توجهی مسئولین و مردم منطقه قرار بگیرند واقعا بی انصافی محضه .انشاالا همیشه زنده باشی و افتخار افرین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # هم شهري 1394-12-20 19:15
پروفسور اسدي مايه افتخار ما بوشهري ها و إيراني هاست،فردي ساده و مهربان و بدون غرور،خانواده ايشان بسيار علمي ان خدا حفظشون كنه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # دانشجو 1394-12-22 11:18
درود بر مجید خوان اسدی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب