1684710.jpg

آینه جم؛دانشکده فنی مهندسی جم یکی از دغدغه های این روزهای شهرستان جم شده است،دانشکده ای که شاید اگر در طول شش سال گذشته نیز جزو دغدغه های مان بود،امروز نگرانی ای نداشتیم.برای بررسی وضعیت این دانشکده مصاحبه ای اختصاصی با دکتر مصلح رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر ترتیب دادیم.

به گزارش خبرنگار آوای جم؛اولین سوال ما از دکتر مصلح این بود که وضعیت فعلی دانشکده فنی مهندسی جم چیست؟

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در پاسخ به این سوال گفت به عنوان یک واقعیت دانشکده وجود دارد و در حال کار است و کار بطور طبیعی در حال انجام است، اما بر اساس ضوابط شورای آموزش عالی وزارت علوم باید فضای آموزشی 5000 متری و خوابگاه داشته باشد که در تعهد مسئولین محلی بوده است.

وی افزود از افکار عمومی و مسئولین جم گله مندیم که دانشکده در این چند سال روند توسعه خود را طی نکرده است. و در واقع ما توقع تحرک بیشتری داشتیم البته در حال حاضرشورای شهر و فرماندار جم اراده خوبی برای رفع مشکلات دارند.

مصلح یادآور شد البته رسانه های جم در چند وقت گذشته تحرک خوبی داشته اند و حتی برایم جالب بود که دکتر طالب موذنی از آمریکا با من تماس گرفتند و پیگیر وضعیت دانشکده بودند.

دکتر مصلح در خصوص وضعیت پذیرش دانشجو و افزایش رشته در سال تحصیلی جدید نیز به آوای جم گفت در ترم مهر همچون سالهای قبل پذیرش دانشجوی دختر و پسر خواهیم داشت اما در خصوص افزایش رشته،تا زمانی که امکانات اولیه که شامل ساختمان و خوابگاه دائمی مربوط به دانشگاه در اختیارمان قرار نگیرد، هیچگونه رشته جدیدی اضافه نخواهد شد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در پاسخ به سوالی در خصوص شایعات موجود مبنی بر احتمال جابجایی امتیاز این دانشکده به شهرستانی دیگر نیز گفت در این دولت طبق مصوبه شورای آموزش عالی هیچ مجوز جدیدی برای دانشکده صادر نخواهد شد و انتقال مجوز نیز موضوعیتی ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد برای ما در دانشگاه خلیج فارس مهم است که در شهرستانی در جوار صنعت مثل جم دانشکده داشته باشیم اما دوست داریم دانشکده ای آبرومند داشته باشیم.

دکتر عبدالمجید مصلح گفت در کنار تلاش های مسئولین محلی،من نیز از مرکز استان پیگیر حل مشکلات هستم به هر حال دانشکده جم بخشی از دانشگاه خلیج فارس است.

وی در پایان این مصاحبه از تلاش های یکساله دکتر باقری رئیس دانشکده فنی مهندسی جم قدردانی نمود و گفت در بسیاری از شاخص ها،دانشکده رشد داشته است.

در حاشیه این مصاحبه دکتر یزدانپناه معاون آموزشی دانشگاه خلیج فارس در خصوص وضعیت آموزشی دانشکده فنی مهندسی جم گفت ورودی دانشکده (از لحاظ نمره کسب شده در آزمون) نسبت به نُرم کشوری پایین تر هست ولی با همت اساتید و کارشناس آموزش پس از فارغ التحصیلی در سطح بسیار خوبی قرار دارند. که قبولی ارشد در دانشگاه های معتبر از دانشکده جم نشان دهنده کیفیت خوب آن است.

[کد خبر:AJ13874]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # دانشجوی فنی 1394-12-24 23:25
تنشالله هر چه سرعیتر مشکلات دانشکده حل بشه و آینده با مشکل برنخوریم ..سهمیه ای هم به رتبه های برتر دانشکده و جذب در منطقه ویژه گذاشته بشه...جم پتانسیله ای زیادی داره میتونه به آینده و وضعیت نگران کننده دانشکده پایان بده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # رضا حیدری 1394-12-24 23:26
قطعا وجود دانشکده دولتی در جم خیلی تاثیرگذار هست و امیدواریم مسئولین امر هم بذل عنابت وِیژه داشته باشند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # ناشناس 1394-12-24 23:27
مصلح چن بار جم اومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب