000008I4A0027.jpg

آینه جم - فرماندار جم گفت: پروژه های راه ریز - سرچشمه و ریز- دژگاه و اجرای باند دوم جاده جم- فیروزآباد در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش آینه جم ، فتح‌الله نوروزی ظهر پنجشنبه در اولین نشست شورای اداری شهرستان جم در سال ۹۵ با حضور مدیر کل راه و شهرسازی و رئیس جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: شهرستان جم در سال ۹۴، تجلی تحقق شعار همدلی و همزبانی بود.

وی با بیان اینکه دولت در سال ۹۴ با شرایط بسیار سختی در حوزه اقتصادی مواجه بود افزود: با وجود مشکلات اعتباری در سال گذشته، در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی اتفاقات بسیاری خوبی در شهرستان رخ داد و از لحاظ درآمدی جهش بسیار خوبی در حوزه دهیاری ها و شهرداری های شهرستان شاهد بودیم.

نوروزی آغاز عملیات اجرایی جاده جم-ریز با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان، امضای تفاهم نامه تکمیل خط انتقال آب سیراف به جم میان وزیر نیرو و نفت با اعتبار ۱۰۸ میلیارد تومان، بهره برداری از فاز اول طرح بزرگ آبخیزداری با اعتبار ۵ میلیارد تومان و اجرای ده ها پروژه مختلف عمران شهری و روستایی در شهرستان را از اقدامات مهم دولت در سال ۹۴ در شهرستان جم برشمرد و تاکید کرد: با اخذ عوارض آلایندگی شرکت های مستقر در منطقه، توانستیم به افزایش اعتبارات و درآمدهای شهرداری ها و دهیاری ها کمک کنیم که می تواند در توسعه شهرها و روستاها نفش مهم و حیاتی ایفا کند.

تقاطع غیرهمسطح در ورودی جم احداث شود

وی نگاه استاندار دولت تدبیر و امید در بوشهر را تقویت توان شهرها و روستاها در خدمات رسانی به مردم دانست و تصریح کرد: طی دو سال اخیر در بحث جذب و اخذ عوارض آلایندگی و ارزش افزوده شرکت‌های دولتی و خصوصی با جدیت بیشتری عمل شده و قطعا در سال ۹۵ این روند با جدیت بیشتری تداوم خواهد یافت

http://s6.picofile.com/file/8247158492/8I4A9986.jpg

نوروزی افزود: البته در حوزه‌هایی چون رفع بحران آب، احداث دانشکده دانشکده فنی و مهندسی جم، اجرای تقاطع غیر همسطح ورودی جم، بهبود وضعیت اشتغال و نیز تکمیل و بهسازی راه‌ها نیاز به پیگیری و کار و تلاش بیشتر است که امیدواریم با همراهی مردم و مسئولان بخشی از این مطالبات در سال جدید محقق شود.

رئیس شورای اداری شهرستان جم با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» خاطرنشان کرد: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به خصوص تقویت بخش تولید و کارآفرینی می تواند بخش مهمی از مشکلات را مرتفع سازد.

وی بهبود فضای کسب و کار و برداشتن سنگ‌های کینه دشمنان از پیش پای ملت را یکی از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید در سال ۹۴ برشمرد و اظهار داشت: دولت در حوزه دیپلماسی عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و اجرای برجام و احیای مراودات سیاسی با کشورهای بزرگ دنیا از دستاوردهای دولت در سال ۹۴ بود.

نوروزی تاکید کرد: با اجرای برجام سایه تحریم‌های شوم و ظالمانه خارجی از کشور برداشته شد و امیدواریم در سال ۹۵ شاهد جهش بسیار خوبی در حوزه معیشت مردم باشیم.

وی بزرگترین دستاورد دولت تدبیر و امید را احیای گفتمان اعتدال، تدبیر، عقلانیت و خرد جمعی در کشور دانست و افزود: از زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید، تلاش شد کشور هم در حوزه داخلی و هم خارجی به دور از احساسات و با منطق و خرد جمعی اداره شود و به فرجام رسیدن برجام نیز نتیجه غلبه این گفتمان در حوزه سیاست خارجی دولت بود.

http://s6.picofile.com/file/8247159268/8I4A9994.jpg

هلال احمر در جم مستقر شود

فرماندار جم در این نشست که مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز حضور داشت با اشاره به شرایط ویژه شهرستان جم و دارابودن جوانان فعال و توانمند، خواستار استقرار هلال احمر در شهرستان شد و افزود: جم منطقه ای کوهستانی و زلزله خیز است و به دلیل میزبانی شرکت های بزرگ نفت و گاز، جایگاهی استراتژیک در معادلات کشور و جهان دارد که استقرار هلال احمر در این شهرستان را ضروری می‌سازد.

وی افزود: شرایط لازم برای استقرار هلال احمر در شهرستان فراهم است و آماده هرگونه همکاری برای استقرار این اداره هستیم.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی در تحقق اهداف دستگاه‌ها خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید برنامه مدون خود در بخش‌های مختلف کاری را با تکیه بر علم، عقلانیت و خرد جمعی تدوین و حسب همان برنامه نیز عمل کنند.

اجرای باند دوم جاده جم - فیروزآباد در دستور کار قرار گیرد

وی رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع در ادارات را مهم برشمرد و افزود: ادارات لزوم احترام به مراجعین را مورد توجه جدی قرار دهند و در پاسخگویی و خدمات دهی شان مردم به عنوان ولی نعمتان کشور باید حفظ شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم در این نشست به موضوع راه های مواصلاتی شهرستان و لزوم تسریع در تکمیل پروژه های راه ریز - سرچشمه و ریز- دژگاه و نیز اجرای باند دوم جاده جم- فیروزآباد و رفع پیچ های خطرناک مسیر تاکید کرد.

این مسئول شهرستان جم هم چنین خواستار بهسازی و آسفالت مسیر روستایی چاهه به اکبرآباد شد.

http://s6.picofile.com/file/8247159234/8I4A9974.jpg

[کد خبر:AJ14730]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب