000000002012374.jpg

آینه جم- منتخب جنوب استان بوشهر در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی گفت: بزرگداشت مقام معلم صرفاً نباید محدود به هفته معلم باشد.

به گزارش آینه جم ، سكینه الماسی صبح چهارشنبه در جمع فرهنگیان دیر با تبریك هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: آموزش و پرورش محور توسعه است و به فرموده رهبری، هزینه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: در آموزش و پرورش سه ضلع معلم، دانش آموزان و اولیا قرار دارند و حدود ۷۰ درصد جامعه را جامعه آموزش و پرورش تشكیل می دهد؛ این نكته، اهمیت و جایگاه و ظرفیت آموزش و پرورش را می‌رساند كه باید نگاه‌ها به سمت آن وی‍ژه باشد.

الماسی رشد نسل جوان را برای ایجاد توسعه از رسالت‌های معلمان برشمرد و تاكید كرد: معلمان باید نسلی تربیت كنند كه فرصت‌هایی را در جامعه وجود ندارد ایجاد كنند.

وی ایجاد تعامل بین مدرسه، خانواده و جامعه را مهم ارزیابی كرد و گفت: سند تحول بنیادین كه برای ۲۰ سال، برنامه‌ریزی و تدوین شده است اجرایی شدن آن می‌تواند راهگشای چالش‌ها در حوزه تعلیم و تربیت باشد.

منتخب جنوب استان در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه با برشمردن وی‍ژگی‌های مدرسه موفق خاطرنشان كرد: مدرسه‌ای موفق است كه هر موضوع یا رخدادی در جامعه وجود دارد در آن مدرسه نیز وجود داشته باشد.

وی تربیت نسلی پرسشگر و پویا را از رسالت دیگر معلمان عنوان كرد و ادامه داد: باید دانش‌آموزان را طوری تربیت كنیم كه ذهنی پرسشگر داشته باشند.

الماسی بیان داشت: بزرگداشت مقام معلم صرفاً نباید محدود به هفته معلم باشد و در تمامی ایام سال باید قدردان معلمان باشیم، چون سعادت و شقاوت هر جامعه بستگی به معلمان و نظام آموزشی آن جامعه دارد.

الماسی در بخش دیگر سخنان خود امنیت كشور را مرهون رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدا دانست و با تجلیل از مقام شامخ استاد شهید مطهری گفت: مطالعه كتاب‌ها و سخنرانی‌های استاد شهید مطهری و بهره‌گیری از آنان در احیای فرهنگ اصیل دینی منطبق با نیازهای روز جامعه در حال گذار ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

منتخب جنوب استان بوشهر در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: معلمان جامعه ما ایثارگرانه رسالت خطیر تربیت و آموزش را بر دوش می‌كشند بی‌ آنكه مطالبات به حقشان را دریافت کرده باشند.

الماسی با بیان اینكه مجلس دهم از ۸ خردادماه آغاز به كار می كند، تاكید كرد كه آماده است همگام با فرهنگیان و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت پیگیر مسائل آموزش و پرورش باشد.

به گزارش آینه جم، در اجتماع همایش بزرگ فرهنگیان دیر، از معلمان برتر در حوزه های مختلف با حضور مسئولان تجلیل شد.

[کد خبر:AJ15276]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب