00000000250A9538.jpg

آینه جم، فرماندار جم در همایش تجلیل از روسا و اساتید نمونه دانشگاه های شهرستان جم به مناسبت فرا رسیدن روز استادگفت: توسعه علمی زیر بنای توسعه متوازن است.


به گزارش آینه جم؛ فتح الله نوروزی افزود: سرمایه انسانی کارآمد، محصول دانشگاه است و اگر قرار است در عرصه انسانی تحولی ایجاد شود باید آموزش و پرورش و دانشگاه را در راس اولویت های برنامه ای خود قرار دهیم.
وی تصریح کرد: دانشگاه ها بستر تحول در نگرش جامعه هستند و اساتید باید نقش خود را در هویت بخشی، استقلال و خودباوری نسل جوان به خوبی ایفا کنند.
نوروزی با تاکید بر اینکه نقشه راه شهرستان باید از دل دانشگاه بیرون بیاید خاطر نشان کرد: با وجود پیشرفت های خوبی که طی سالیان اخیر در حوزه شهری و روستایی شهرستان رخ داده است اما حقیقتا با مشکلات جدی در زیر ساخت ها مواجه هستیم و دانشگاه ها می توانند در راستای رفع این مشکلات یاری رسان باشند.
نماینده عالی دولت در شهرستان جم با بیان اینکه هدف گذاری و برنامه ریزی عامل اصلی در پیشرفت محسوب می شود تاکید کرد: دانشگاه های شهرستان هدف گذاری بلند مدت خود را تهیه و بر مبنای این هدف گذاری، برنامه ریزی و حرکت کنند.
وی از آمادگی کامل خود برای استفاده از نگاه دانشگاهیان در توسعه شهرستان خبر داد و گفت: نگاه و نگرش اساتید و نخبگان دانشگاهی می تواند در پیشرفت یا پسرفت شهرستان موثر باشد و از همه دانشگاهیان برای توسعه جم یاری می خواهم.
نوروزی یادآور شد: برای تحقق شعار" اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" دانشگاهیان باید به عنوان پیشقراولان عرصه تحقیق و پژوهش، وارد عمل شوند و ساز و کارهای عملیاتی شدن این شعار در شهرستان را ترسیم کنند.
فرماندار جم با بیان اینکه از همه توانم در سطح استان و شهرستان برای حمایت از دانشگاه های شهرستان استفاده کرده ام تصریح کرد: از هیچ تلاشی برای کمک و حمایت از دانشگاه های شهرستان دریغ نخواهم کرد.
گفتنی است در ابتدای این مراسم، روسای دانشگاه های پیام نور، آزاد و فنی مهندسی جم و نیز برخی از اساتید سرآمد آموزشی و پژوهشی به بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل دانشگاه و شهرستان پرداختند.




































[کد خبر:AJ15323]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب