2070077.jpg

آینه جم: فرماندار جم گفت: اولویت اول شهرستان جم رفع بحران آب است و لازم است پیگیری جدی هم از سوی منتخب مردم در مجلس و هم استان و شهرستان صورت گیرد.

به گزارش آینه جم:  فتح الله نوروزی صبح شنبه در نشست با منتخب جنوب استان بوشهر در انتخابات هفتم اسفندماه مجلس شورای اسلامی با تبریک انتخاب وی به عنوان نماینده مردم اظهار داشت: انتظارات مردم از الماسی به خصوص در شهرستان جم بسیار بالاست و امیدواریم با حضور شما در مجلس شاهد تحقق بخشی از مطالبات عمده مردم باشیم.

وی با بیان اینکه نباید فرصت بزرگ نمایندگی مجلس را با پیگیری مطالبات خرد هدر داد افزود: نماینده مردم باید در حوزه مطالبات کلان و فراتر از توان شهرستان و استان، یاریگر حوزه انتخابیه باشد تا بتوان گام های موثرتری در راستای توسعه شهرستان برداشت.

فرماندار جم از آب، دانشکده فنی‌ومهندسی و راه‌ها به عنوان سه اولویت مهم شهرستان نام برد و یادآور شد: موضوع آب به عنوان چالش سالیان اخیر شهرستان در مسیر خوبی قرار گرفته که حمایت منتخب مردم در مجلس می تواند زمینه ساز تسریع در تکمیل پروژه باشد.

//جم//

هدر رفت آب در شهرستان ۵۱ درصد است

نوروزی با بیان اینکه هدر رفت آب در شهرستان ۵۱ درصد است گفت: ۵۹۶ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای شهرستان وجود دارد که بیش از ۴۰ درصد آن فرسوده است و همین موضوع نیز به هدررفت آب و مشکل در آبرسانی دامن می زند.

وی از دانشکده فنی و مهندسی جم به عنوان یکی از محورهای توسعه در شهرستان یاد کرد و گفت: هم اکنون دانشکده هم در بحث فضای فیزیکی و هم رفاهی با مشکلات جدی مواجه است و لازم است سامان بخشی به وضعیت دانشکده به عنوان دغدغه اهالی شهرستان به خصوص نخبگان مورد توجه قرار گیرد.

نوروزی راه‌های جم را به عنوان بستر توسعه اقتصادی را از دیگر اولویت‌های شهرستان برشمرد و افزود: جاده ریز به سرچشمه، ریز به دراهک، ریز به دژگاه، جم به ریز و جم به فیروز آباد از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی شهرستان است که تکمیل، اصلاح و بهسازی این راه‌ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه متوازن جم ایفا کند.

تکمیل پروژه‌های راهسازی

نوروزی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی راه جم به ریز و ریز به دژگاه در سال گذشته آغاز شده است تصریح کرد: مسیر جم به ریز از سوی شرکت فجر جم در حال اجراست و مسیر ریز به دژگاه نیز در سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده و برای تکمیل آن نیاز به اعتبار است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای باند دوم راه جم به فیروزآباد و اجرای ۱۷ کیلومتر این مسیر در محدوده شهرستان جم گفت: عملیات اجرای ابنیه مسیر ریز به سرچشمه انجام شده و زیر سازی و آسفالت مسیر در دستور کار قرار دارد.

فرماندار جم با بیان اینکه شهرستان جم در ظاهر از زیبایی خوبی برخوردار است خاطر نشان کرد: با وجود اقدامات خوبی که در حوزه بصری انجام شده است اما شهرستان در حوزه زیرساختی با مشکلات جدی مواجه است .

وی به مشکلات شهرستان در حوزه اداری پرداخت و گفت: برخی از ادارات شهرستان جم از ساختمان برخوردار نیستند و برخی نیز هنوز به صورت نمایندگی اداره می شوند.

تلاش برای رفع مشکل اشتغال جوانان

نوروزی افزود: در سال گذشته با تلاش هایی که انجام شد اداره بیمه سلامت و نمایندگی محیط زیست در جم استقرار یافت و در سال جاری نیز موضوع استقرار هلال احمر در دستور کار قرار گرفته و مقدمات کار نیز فراهم شده است اما هم چنان برخی ادارات در شهرستان مستقر نشده اند که نیازمند پیگیری است .

فرماندار جم موضوع اشتغال را از موضوعات مهم پیش روی شهرستان برشمرد و اظهار داشت: بخش مهمی از مراجعات جوانان به فرمانداری مربوط به بحث اشتغال است و لازم است با برنامه ریزی دقیق از ظرفیت صنایع نفت و گاز برای رفع بخشی از مشکل اشتغال استفاده کرد.

وی ضعف زیرساخت های ارتباطی شهرستان جم را از دیگر مشکلات شهرستان برشمرد و افزود: هم اکنون علاوه بر مشکلات آنتن دهی تلفن همراه در برخی روستاهای بزرگ شهرستان، بیش از ۱۱ روستای شهرستان از تلفن ثابت نیز برخوردار نیستند که باید برای این حوزه نیز تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

نوروزی تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت و افزایش اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر را از دیگر نیازهای شهرستان برشمرد.

قابلیت‌های ممتاز جنوب استان بوشهر/ رفع مشکلات با تکیه بر ظرفیت‌ها

منتخب حوزه جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به قابلیت‌های ممتاز این منطقه، گفت: با تکیه بر قابلیت‌های این منطقه برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم.

 سکینه الماسی اظهار داشت: با انرژی و توان مضاعف برای توسعه و پیشرفت حوزه انتخابیه تلاش می‌کنم.

وی با بیان اینکه تا کنون با بسیاری از وزرا و معاونین رئیس جمهور دیدار داشته‌ افزود: با وجود آنکه هنوز تا آغاز رسمی مجلس دهم فرصت باقی است اما از روز هشتم اسفند ماه کارم را آغاز کرده‌ام و در حال شناسایی ظرفیت ها و مشکلات حوزه انتخابیه هستم.

وی با تقدیر از نگاه علمی و کلان نگر فرماندار جم به مسائل شهرستان تاکید کرد: برای رفع موانع بزرگ بر سر راه شهرستان جم و حوزه انتخابیه با همراهی همه مردم، مسئولان و نخبگان تلاش خواهم کرد.

الماسی اضافه کرد: اسم حوزه انتخابیه جنوب استان بسیار بزرگ است و همه فکر می کنند در این حوزه نباید مشکلاتی چون بیکاری وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: حوزه انتخابیه دارای ظرفیت‌های مهمی در تمامی حوزه‌ها است و باید این ظرفیت‌ها شناسایی و از آن برای رفع مشکلات بهره برد.

منتخب مردم حوزه جنوب استان با تاکید بر اینکه چهار شهرستان حوزه انتخابیه در نگاهم از اولویت یکسانی برخوردارند تصریح کرد: آمادگی لازم برای پیگیری مسائل کلان حوزه انتخابیه را دارا هستم و هر جا نیاز به پیگیری و حضورم باشد دریغ نخواهم کرد.

الماسی همچنین از تلاش‌های شیخ موسی احمدی نماینده این حوزه در مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه حوزه جنوب استان و رفع مشکلات مردم قدردانی کرد.

[کد خبر:AJ15363]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب