0000000000000000000000000000000000000000007777777777.jpg

آینه جم : لب تشنه بخش ریز، سطح زیر کشت گوجه فرنگی را، به اجرای تفاهم نامه کاهش سطح زیر کشت این محصول کشانده است!

به گزارش آینه جم، در سال های اخیر به دلیل کاهش بارش و افزایش برداشت بی رویه آب توسط  صنایع شهرستان،  سنگ شکن ها و برخی از کشاورزان موجب کاهش سطح ایستابی آب و آسیب های جبران ناپذیری به ذخایر آبی دشت و طبیعت منطقه شده است؛ تا آنجایی که جنگل گلوبردکان که روزی در آب غرق بود امروز نفس های آخرش می کشد.

در روز های اخیر بنر هایی مبنی بر اقدام مسئولین جهت جلوگیری از سطوح زیاد زیر کشت گوجه فرنگی در شهر انارستان و ریز دیده می شود، همچنین اطلاعیه هایی مبنی بر انعقاد تفاهم نامه هایی ما بین کشاورز، اداره جهاد کشاورزی و اداره آب که از سطح زیر کشت بیش از ۳ هکتار جلوگیری می کند دیده می شود.

حال این حرکت که با ریاست فرماندار محترم شهرستان، جناب آقای نوروزی می باشد، به نتیجه مطلوب می رسد؟

با این حال این روز ها در بخش ریز زمین هایی بیش از ۳ هکتار جهت آماده سازی برای کشت گوجه فرنگی دیده می شود، که اطلاع رسیده به دست ما از یک منبع آگاه، حاکی از آن است که حتی این افراد جهت امضای توافق نامه اقدام نکرده اند. با این حال باید دید که انجام این کار ها سرانجام به مثابه سال گذشته توسط مسئولین به جایی نمی رسد و کشاورز به مانند امسال کمتر به انعقاد این تفاهم نامه ها توجه می کند یا اینبار مسئولین شهرستان این موضوع را مجدانه پیگیری می کنند؟!

متن اطلاعیه

به اطلاع کشاورزان گوجه کار بخش ریز می رساند با توجه به بحران خشکسالی و کمبود شدید آب در منطقه و دستور رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی بوشهر و تصمیم کارگروه آب و خاک کشاورزی به ریاست فرماندار محترم شهرستان جم کشت گوجه در سال ۹۵ محدود گردیده و با مجوز جهاد کشاورزی و امضا تفاهم نامه برای چاه های دارای پروانه بلا مانع می باشد. لذا کسانی که دارای پروانه چاه می باشند و می خواهند نسبت به کشت گوجه اقدام نمایند با در دست داشتن مدارک ذیل جهت امضا تفاهم نامه به مرکز جهاد کشاورزی بخش ریز مراجعه نمایند. در صورت عدم مراجعه عواقب آن به عهده خود کشاورز خواهد بود و همچنین از واگذاری زمین اجاره ای به افراد غیر بومی خارج از شهرستان جدا خودداری فرمایید.

کشت گوجه در سال ۹۵ برای چاههای بدون پروانه مجاز نمی باشد.

مدارک مورد نیاز

*کپی پروانه چاه تمدید شده

*کارت ملی

[کد خبر:AJ16295]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # علی 1395-03-27 14:37
این. بنرها کاملاً صوری است و هیچ اقدامی در جهت جلوگیری از کشت بی رویه گوجه فرنگی در شهرستان جم صورت نمی گیرد و در حال حاضر نیز چندین کامیون کود مرغی در شهرستان تخلیه شده است و همه این موارد در حد حرف است چرا که نظارت و برخوردی صورت نمی گیرد، پس الکی پول بنرها را هدر ندهید ز عمل کار برآید ز سخنرانی نیست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب