13950408000537_PhotoA.jpg

آینه جم: نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس گفت: باید همه‌ تلاشمان را صرف تصویب نهایی لایحه منطقه آزاد بوشهر کنیم که عرض کردم اصلاً کار آسانی نیست، لایحه مناطق آزاد در مجلس مخالفین سرسخت و جدی دارد و کار اصلی هنوز باقی‌مانده است.

به گزارش «آینه جم»؛ سکینه الماسی در گفت‌وگو با فارس در ارتباط با تصویب یک فوریت طرح منطقه آزاد تجاری بوشهر اظهار داشت: ایجاد مناطق آزاد به خودی خود تأثیرات فراوانی بر وضعیت اقتصاد آن مناطق خواهد داشت، این تأثیرات در صورتی که به‌طور کارشناسی بررسی و اقدام نشود، لزوماً مثبت نخواهد بود و ممکن است اثرات منفی را در پی داشته باشد.

وی بیان کرد: در استان بوشهر به لحاظ زیرساختی ممکن است برخی کاستی‌ها وجود داشته باشد اما قطعاً از بسیاری از مناطق آزاد فعلی کشور وضعیت بهتری دارد و امیدوارم با تصویب نهایی تأثیرات مثبتی برای اقتصاد و اشتغال استان بوشهر داشته باشد.

الماسی گفت: واقعیت این است که تجربه مناطق آزاد در ایران تاکنون با آنچه به‌عنوان هدف مدنظر بوده فاصله‌هایی دارد، این یک بحث مفصل است و اتفاقاً مخالفین ایجاد مناطق آزاد جدید با تکیه‌بر برخی تجربه‌های کمتر موفق قبلی بر مخالفت خود اصرار دارند.

نماینده مردم عسلویه در مجلس اظهار داشت: ازجمله دلایل این مخالفت‌ها بحث فاصله‌ای است که عملکرد برخی از مناطق آزاد با اهداف از پیش تعیین‌شده پیدا کرده که در مطالعات مناطق آزاد جدید با نگاهی آسیب شناسانه امیدواریم مشکلات قبلی را رفع کنیم.

وی ادامه داد: مسئله گرانی هم یکی از همین پیامدهای نادرستی است که غالباً بر اثر جانمایی اشتباه و یا ایجاد جو روانی در بازار و اقتصاد ایجاد خواهد شد اما با برنامه‌ریزی که صورت گرفته تمام تلاش نمایندگان و مدیران استانی بر این است که شاهد کمترین اثرات منفی و در مقابل بیشترین و بهترین بهره‌برداری باشیم.

الماسی گفت: اولاً باید این نکته را اشاره کنم که تا تصویب نهایی، هنوز فاصله داریم و کار آسانی هم نخواهد بود، نمایندگان برای جلب نظر همکاران خود تمام تلاشمان را می‌کنیم، تاکنون هم با همدلی که بین نمایندگان بوده و به‌نوعی تقسیم‌کاری که شده موفق به تصویب فوریت لایحه شدیم اما این به معنی اتمام کار نیست، واقعیت این است که کار دشواری در پیش داریم، اما نهایتاً و پس از تصویب نهایی قطعاً بیشترین کار بر عهده مدیران استانی است، استاندار، دستگاه‌های اجرایی را آماده کرده است که در صورت تصویب این لایحه با قدرت وارد عمل شوند.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس تصریح کرد: طبیعتاً بیشترین کار بر عهده‌ مدیران استانی خواهد بود، البته نمایندگان استان در کنار مدیران خواهند بود اما بار اصلی در مرحله اجرا بر دوش مدیران خواهد بود، کار بسیار دشواری هم هست و باید با نکاه علمی پیش برویم، باید بتوانیم با نگاه به آمایش سرزمینی و استفاده از تجربه و نظرات کارشناسان اقدام کنیم.

وی افزود: بخشی‌نگری و نگاه تک‌بعدی به مسائل استان را دچار آسیب می‌کند برای مثال در موضوع منطقه آزاد بوشهر نگاه صرفاً اقتصادی داشتن و چشم‌پوشی از مسائل زیست‌محیطی، اجتماعی و... قطعاً پیامدهای مطلوب و مورد انتظار را نخواهد داشت.

الماسی تصریح کرد: استاندار بوشهر حقیقتاً وقت و انرژی زیادی برای این کار گذاشته است، از ابتدای آغاز به کار خود پیگیر این موضوع بودند که در یک مرحله در مجلس گذشته رد شد و مجدداً به مجلس بازگشت، نمایندگان سابق استان هم تمام توان خود را گذاشتند و در این چند ماه آغاز به کار مجلس دهم نیز نمایندگان مردم به جد پیگیر بودند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس گفت: البته الآن وقت مناسبی برای احصاء و مشخص کردن نقش تک‌تک افراد نیست چون هدف مهم است،  باید همه‌ تلاشمان را صرف تصویب این لایحه کنیم که عرض کردم اصلاً کار آسانی نیست، لایحه مناطق آزاد در مجلس مخالفین سرسخت و جدی دارد و کار اصلی هنوز باقی‌مانده است.

[کد خبر:AJ16916]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # غلام ششلول بند 1395-04-25 12:00
واقعا جای تاسف است که نماینده ای که از تمامی مضرات مناطق آزاد با خبر است تلاش برای تصویب آن می کند. منطقه آزاد بوشهر چیزی جز گرانی و رانت و فامیل بازی و مفاسد اقتصادی نخواهد داشت. تمام مزایای آن نیز برای گروه بسیار کوچکی خواهد بود که لزوما استان بوشهری نیز نخواهند بود. در مرحله دوم اگر هم بر فرض محال سودی برای مردم داشته باشد که مطمئنا نخواهد داشت فقط برای شهر بوشهر و فاصله محدودی از آن خواهد بود و برای سایر نقاط استان هیچ سودی نخواهد داشت.امیدوارم به هیچ عنوان این طرح به تصویب نهایی نرسد زیرا برای عموم مردم چیزی جز بیچارگی و تورم و فلاکت نخواهد داشت
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب